2021-12-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Hon gick med i S istället för SD. Så hon är knappast extremt nazistisk. Lite smyg-nationell på sin höjd kanske.

Dock verkar hon ej ha beröringsskräck för nationella vilket är positivt.

Extremt nazistisk?

Är det sådana grepp ni Socialdemokrater tar till för att relativisera Idas lite mer vardagliga nazism?
Citera
2021-12-09, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Riktigt sjukt och verklighetsfrånvänt påstående.
För någon som sitter fast i den egna bubblan och inte sniffat på frisk luft på länge kan det mycket väl låta verklighetsfrånvänt, men tomma påståenden betyder ingenting. Du får gärna utveckla varför du anser påståendet vara felaktigt. Om du överhuvudtaget är kapabel till att tänka en självständig tanke förstås.
Citera
2021-12-09, 21:16
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Återigen. Hade S varit högerextrema hade vi ej haft massinvandringen.

NMR förespråkar ej massinvandring.

Nej S måste döva sitt dåliga samvete efter att de varit nazister. Därför har de blivit extrema åt andra hållet och valde massinvandring. Om S och hela 7K gjort upp med sin nazistiska historia kunde vi bedrivit en sund stram flyktingpolitik idag.
Citera
2021-12-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Varför skyller du ifrån dig? Det är ju ren mobbarmentalitet att hänvisa till att ”alla var med på det”. Sossarna var pådrivande och fick stöd av övriga riksdagspartier, skulle det ursäkta skallmätningarna och tvångssteriliseringarna menar du?

Jag frågar återigen: anser du att prat om ”ras” är nazistiskt tankegods?
Vaddå skylla ifrån sig?
Jag har inte påstått att det var bra. Det var förjävligt. Du påstår något jag inte tycker. Den där retoriken förstår jag inte vad du vill komma med.
Citera
2021-12-09, 21:18
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Och jag frågade om du backar från påståendet att vänsterrörelsen aldrig skulle brännmärka någon för en tonårsförsyndelse som denna om du får namnet. Du svarade aldrig på det.

Klart att vänstern skulle. Nu har högern visat att den är lika värdelös.
Citera
Medlem
Kämpendahls avatar
Drevet verkar ha lugnat ner sig, så Ida klarar nog det här. Inga direkta krav på att hon ska avgå. Det är nog bara alternativmedian Nyheter idag som skriver om Ida just nu. Och det mesta har ju handlat om hennes pojkvän. Håller hon sig bara lite i bakgrunden några veckor så går det här snabbt över.
Citera
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ida sitter kvar. Så uppenbarligen kan man ha gjort det som Sveriges civilminister.

Med din beröringsskräck för ”synder” kommer SD aldrig kunna sitta i regering.

Att vara sambo med en nationalist är exempel på att inte ha beröringsskräck.

Det är ju mer dumhet, att hon trodde att hon skulle komma undan med det.
Skadan är redan skedd för partiet, oavsett om hon sitter kvar eller ej.
Det kommer knappast att bryta någon ny mark för SD. Mer att man ger SD öppet mål i kommande debatter.
Citera
Avslutad
Äntligen har sossarna kvoterat in en normal svensk flicka. Det var på tiden.

Nä men nu är jag nöjd med livet ett tag sen Arnstad kom ut som en heilande DAF lyssnade syntnazist.

Tack flashback! Tack för allt!
Citera
2021-12-09, 21:19
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Klart att vänstern skulle. Nu har högern visat att den är lika värdelös.

Hela 7K är värdelösa ja och det beror på att vi har en svensk sjuka som inte kommer kunna botas. Det här landet är dödsdömt. Jag lämnar snart så ni får klara er själva.
Citera
2021-12-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det är mer än en fyllebild från tonåren, det är ju rätt uppenbart här.
Som politiker är man dessutom sin historia, det är faktiskt alla människor.
Man kan inte göra vad som helst och sen förvänta sig att bli vad som helst.
Det gäller alla människor.
Som politiker har man dessutom högre krav ställda på sig, precis som sig bör när man ska representera väljarna och befinna sig i en maktposition.

De bestämmer sig för att låta en civilminister med umgänge i vitmakthögerkretsar och sambo inom densamma sitta kvar, samtidigt som man får pk-error och kräver avgång såfort en SD-politiker gjort bort sig lite?
Det är dubbla måttstockar, inget annat.

du har fel. s politiker har inga som helst krav på sig. det visar väl valet av ministrar på.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whamy
Vaddå skylla ifrån sig?
Jag har inte påstått att det var bra. Det var förjävligt. Du påstår något jag inte tycker. Den där retoriken förstår jag inte vad du vill komma med.
Du förstår inte särskilt mycket överhuvudtaget, det är helt uppenbart. Skruva av stödhjulen om du ska diskutera ämnen som verkar flyga över huvudet på dig.

Svara på frågan: är prat om ”ras” nazistiskt tankegods? Du undviker konstant frågan vilket börjar bli lite pinsamt vid det här laget.
Citera
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ung tjej som civilminister? Hon är väl 30+? Knappast gammal, men med råge en vuxen kvinna.

Om Ida blint följer piskan som du påstår så får ju väljarna vad de röstat för.

Hon är 33 år vilket får anses som ungt i dessa sammanhang, väldigt ungt för en civilminister.

De får ju inte vad de röstat på om hon är en ulv i fårakläder. Om hon har sympatier som väljarna inte skrivit under på. Allt hon gör nu är ju bara efterhandskonstruktion som är väldigt genomskinligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in