2021-12-11, 07:48
Medlem
Hypokondrikerna spekulerar vidare…

Ut & kramas, trängs & handla med er. Inget kommer hända! Ni skulle inte ens veta om att förkylningen fanns om ni inte satt & febrilt uppdaterade Aftonbladet i webbläsaren.
Citera
2021-12-11, 07:57
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Just så ligger det till. Högsta prio måste vara att ge alla den tredje dosen nu. Under tiden borde man stänga ned. Tycker det är skitläskigt med denna passivitet i samhället.
Ja jag fattar inte folk som har skidresor och utlandssemestrar inplanerade nu under julhelgen.
De som bokat julbord borde ta sig en rejäl funderare på vad de håller på med. Träffa släkt och vänner i större omfattning i julhelgen kommer vara precis det som ger perfekt virusspridning.
FHM och regering är inte på banan alls.
Jag hade inte insett allvaret före jag såg den senaste filmen från John Campbell. Där finns även med om ökad sjukhusinläggning för Sydafrika vilket indikerar att vi kommer få en del sådant av Omicron också. Samt den snabba spridningen riskerar att skapa en kraftig topp på kurvan och den kommer inte sjukhusen klara av. Även om det är så att de flesta får en enklare covid av Omicron så kommer det vara en del som får en tuffare variant beroende på olika omständigheter.
Citera
2021-12-11, 07:59
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Bara gå ut och se hur folk beter sig på stan så fattar man att röda mattan är utrullad för ett mer smittsamt virus som Omicron.
Folk bara gnäller om restriktioner och vill inte följa de råd vi fått och bryr sig inte om att skydda sig. Många tror även att de är helt säkra med sina 2 doser vaccin vilket inte funkar så bra mot Omicron.

Hur blir man en så rädd kärring som du? Ammad upp i 30 årsåldern? Herregud mänska omikron är fullständigt ofarligt! Speciellt för vaccinerade där ytterst få ens får symptom överhuvudtaget. Det bästa, och troligaste scenariot nu, är att omikron sveper över oss alla så fort som möjligt och därmed äntligen normaliserar tillvaron helt. Sedan får riskgrupperna ta sina boosters varje höst precis som med influensan medans vi övriga kan ta en släng flunsa utan att skita knäck såsom syltryggar likt du själv och imbilden. Ni två är verkligen patetiska och hade ni fått bestämma hade hela världen konkursat sju gånger om med massvält och anarki i dess kölvatten..
Citera
2021-12-11, 08:00
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0

Ut & kramas, trängs & handla med er. Inget kommer hända! Ni skulle inte ens veta om att förkylningen fanns om ni inte satt & febrilt uppdaterade Aftonbladet i webbläsaren.
Stanna du inne och gå inte ut och halka för det kommer inte finnas personal på sjukhusen som hinner med att ta hand om dig.
Har du inte hängt med tillräckligt i denna tråden och följt utvecklingen tillräckligt för att inse vad som är på gång så kan du hålla tyst med din skit.
Citera
2021-12-11, 08:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Förra julen hade vi råd om att undvika köpcentra och bara vara en som handlade i livsmedelsbutikerna.
Även begränsningar av tider för alkohol på korgen mm.

Nu kör vi nästan som att allt är över. De råd man kom med i veckan ger ingen effekt.
Återta det vi hade förra julen snabbt och även att alla som kan SKA jobba hemifrån. Då kanske vi kan platta till kurvan. Om inte så blir det en otrevlig jul för många.
Okej, tack!

Jag har inte följt presskonferenser eftersom jag bara blir förbannad av dem, men utgick ifrån att de åtgärder som har vetenskapliga grunder återinförts. Så är det alltså inte.

Det hela hänger väl ihop med att politiker vill belöna vaccination och straffa ovaccinerade. Det är min gissning. Ren galenskap är det.
Citera
2021-12-11, 08:02
Medlem
Citat:
Stanna du inne och gå inte ut och halka för det kommer inte finnas personal på sjukhusen som hinner med att ta hand om dig.
Har du inte hängt med tillräckligt i denna tråden och följt utvecklingen tillräckligt för att inse vad som är på gång så kan du hålla tyst med din skit.
Ja jag ska lämna er inbillningssjuka ifred i denna tråd.
Citera
2021-12-11, 08:02
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kan tänka mig att Tegnell riktigt myser nu, varken vaccin eller genomgången infektion verkar stoppa omikron, då får han igenom sitt lilla flockimmunitetsexperiment till slut. Nu behöver han inte ens försvara det.

Helt perfekt, Tegnell är verkligen en hjälte av episka proportioner! Han har räddat psyket, utbildningen och ekonomin hos miljoner vuxna men framförallt barn.
Citera
2021-12-11, 08:03
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0

Exakt!
Citera
2021-12-11, 08:05
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Hur blir man en så rädd kärring som du? Ammad upp i 30 årsåldern? Herregud mänska omikron är fullständigt ofarligt! Speciellt för vaccinerade där ytterst få ens får symptom överhuvudtaget. Det bästa, och troligaste scenariot nu, är att omikron sveper över oss alla så fort som möjligt och därmed äntligen normaliserar tillvaron helt. Sedan får riskgrupperna ta sina boosters varje höst precis som med influensan medans vi övriga kan ta en släng flunsa utan att skita knäck såsom syltryggar likt du själv och imbilden. Ni två är verkligen patetiska och hade ni fått bestämma hade hela världen konkursat sju gånger om med massvält och anarki i dess kölvatten..
Idiot

Jag jobbar på ett internationellt företag och såg skiten träffa fläkten våren 2020 med katastrofal effekt på försäljningen. Dock lyckades vi hålla personalen friska så vi kunde leverera och har gjort så hela tiden och har lyckats öka omsättningen till högre nivåer än fantastiska 2019.
Därför inser man vad som händer om vi får massa sjukskrivningar och inte kan leverera.
Men sådant fattar väl inte du utan är endast rädd att inte få träffa din pojkvänner på ett tag.
Citera
2021-12-11, 08:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Helt perfekt, Tegnell är verkligen en hjälte av episka proportioner! Han har räddat psyket, utbildningen och ekonomin hos miljoner vuxna men framförallt barn.

Ja jag vet att du tycker det, det är ok. Det verkar dock som det är lite si och så med psyket hos många efter den här pandemin.
Citera
2021-12-11, 08:09
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Okej, tack!

Jag har inte följt presskonferenser eftersom jag bara blir förbannad av dem, men utgick ifrån att de åtgärder som har vetenskapliga grunder återinförts. Så är det alltså inte.

Det hela hänger väl ihop med att politiker vill belöna vaccination och straffa ovaccinerade. Det är min gissning. Ren galenskap är det.
Ja de fattar inte att spelet med vaccinpass mm redan är överspelat.
Nu gäller att platta till kurvan så sjukvården klarar av situationen och vi har fortfarande en kraftig ökning med delta och hur många sedan som kan behöva sjukhusvård av Omicron vet vi inte ännu.

Håller med dig, pressträffar och presskonferenser är skit. Enbart till att visa upp sig att man finns och inget annat än svammel. De råd de presenterade i veckan ger inte någon effekt alls.
Citera
2021-12-11, 08:13
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så du tror att om bara, om bara, om bara alla barn ned till 0 år vaccineras, dååååå kommer vaccinet att visa sig effektivt?

Så fort det finns några ovaccinerade (dvs ej tillräckligt nyligt vaccinerade) ses dessa som skälet att vaccinet inte fungerar för den stora vaccinerade massan.

Så vad tänker du göra? Vaccinera spädbarn i hopp om att rädda världen?

Jag tror ingenting, jag påpekade bara att ditt påstående om att Gibraltars befolkning var helvaccinerade var felaktigt. Dessutom visade jag också att bland de smittade senaste tiden så var en betydande del icke-vaccinerade barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in