2021-12-10, 15:11
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevindurant
Ja du är så duktig! Du får ta hur många sprutor du vill jag kan inte bry mig mindre, det är TVÅNG och dessa jävla pass jag och många andra har problem med. Sen att dessa sprutor modifierar ditt DNA och att de vill att du ska injicera ny dos var 6e månad i all framtid för ett virus ingen under 50 dör i är en annan femma. Tycker DU att det är en rimlig risk/reward kalkyl så kör så det ryker.
Om du ska vara ett antivaxx-troll så måste du lära dig att vara saklig annars tycker folk bara du är puckad. Jag ska visa dig hur du fuckade upp hela 4 påståenden i ditt korta inlägg:

1: Vi har inget tvång i Sverige.
2: Det där om att modifiera ditt DNA på ett sätt som skulle vara skadligt behöver du källhänvisning till för att det inte ska vara ett rykte från dig.
3: Ingen vill att man ska injicera en ny dos var 6'e månad i all framtid, detta är lögn.
4: Massvis med personer under 50 har dött, även ganska många helt friska. Inga enorma procentuella tal, men vi pratar tiotusentals människor, det räcker åtminstone för att få de flesta av oss att känna ett obehag.
Citera
2021-12-10, 15:17
Medlem
Citat:
Ja du är så duktig! Du får ta hur många sprutor du vill jag kan inte bry mig mindre, det är TVÅNG och dessa jävla pass jag och många andra har problem med. Sen att dessa sprutor modifierar ditt DNA och att de vill att du ska injicera ny dos var 6e månad i all framtid för ett virus ingen under 50 dör i är en annan femma. Tycker DU att det är en rimlig risk/reward kalkyl så kör så det ryker.

Bara det där när du skriver om att vaccinet modifierar ens DNA får mig att tappa hoppet om mänskligheten. Är du 90-talist möjligtvis? För ni verkar överlag rätt lågbegåvade och allmänt dumma I huvudet.

Du vet att folk under 50 dött av detta va?
Citera
2021-12-10, 15:42
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Du har inte kämpat för ett jävla skit bara för att du har tagit två sprutor din luffare. Hoppas du uttrycker dig likadant för folk i din omgivning för när den har psykosen är över kommer era ord leva kvar och ni ska få äta upp varenda stavelse

Jag anser att jag förtjänat det genom sprutorna. Har förtjänat det på andra sätt din Svenske krigsfegis.

Vi kommer inte äta ngt annat än mat på krogarna ni inte släpps in på. För att ni har en paranoid skizofreni och ser ondska i allt som inte ringer rätt med frekvenserna era 59943477 personligheter pratar på varandra med.
Senast redigerad av Homofant 2021-12-10 kl. 15:45.
Citera
2021-12-10, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Så länge världens ledare och majoritet är överens om att ovaccinerade personer riskerar drabba övriga samhället mer än vaccinerade personer, så tycker jag vaccinpass är svinbra, tryck ner passet i halsen på människorna som inte vaccinerat sig.
Om världens ledare och majoritet skulle ändra uppfattning, så kommer jag den dagen möjligen revidera min åsikt.
Jag tror nämligen att världens ledare och majoritet har mer kött på benen än gruppen antivaxxers. Därmed är det inte sagt att de inte kan komma att ändra sig - som sagt; men fram tills dess så har DE rätt och antivaxxers fel. Där fick du min högst personliga åsikt. Fire away.

expressen
Regeringen fortsätter ogenerat att blanda sig i fria medborgares angelägenheter. Beslutet om införande av vaccinationsbevis säljs in som en åtgärd som nu ska ge medborgare sin sedan länge efterlängtade frihet åter.

I själva verket handlar det om utpressning. Signalen är tydlig: ”vaccinera dig, så återfår du dina friheter”, skriver tolv jurister.

Att alla världens ledare tycker samma är inte en slump, globalisternas påtryckningar.

Förklaras här
https://youtu.be/UNg3Vnfu4Pk
Citera
2021-12-10, 16:10
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
3: Ingen vill att man ska injicera en ny dos var 6'e månad i all framtid, detta är lögn.
4: Massvis med personer under 50 har dött, även ganska många helt friska. Inga enorma procentuella tal, men vi pratar tiotusentals människor, det räcker åtminstone för att få de flesta av oss att känna ett obehag.
3. Just nu rullas tredje dosen ut på mindre än 12 månader fast väldigt få dör av covid. Varför skulle det ändras i framtiden?
4. Tiotusentals under 50 har dött? I Sverige har 15.000 dött av Covid, totalt i alla åldersgrupper. Dom flesta över 80 år. Det är bara några enstaka under 50 år som dött utan underliggande sjukdom. Fler dör i trafiken i den åldersgruppen.
Citera
2021-12-10, 16:14
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
3. Just nu rullas tredje dosen ut på mindre än 12 månader fast väldigt få dör av covid. Varför skulle det ändras i framtiden?
4. Tiotusentals under 50 har dött? I Sverige har 15.000 dött av Covid. Det är bara några enstaka under 50 år som dött utan underliggande sjukdom. Fler dör i trafiken i den åldersgruppen.
3: Du kan inte interpolera det som sker med tredje dosen på framtiden. Pfizers VD själv har sagt att man får utvärdera utgången. Tror du att oavsett resultat av tredje dosen så kommer man fortsätta använda samma vaccin mot alla eventuella mutationer? Du tror inte att man jobbar på att modifiera vaccinet om det visar sig inte bita på omikron? Detta känns som oerhört grundläggande logik. Om vaccinet inte hade bitit på delta så hade det inte använts på prov mot omikron.
4: Tiotusentals friska människor under 60 har dött i världen av covid-19, helt utan underliggande sjukdomar. Yale medicine bland annat, har en studie som beskriver detta, men om du googlar hittar du garanterat fler.
Citera
2021-12-10, 16:18
Medlem
harryguccis avatar
15.000 som dött med covid. Lätt att under 50% av de som dött av covid.
Citera
2021-12-10, 16:25
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrygucci
15.000 som dött med covid. Lätt att under 50% av de som dött av covid.
Det är då själva fan vad ointelligenta ni antivaxxers är, ni slänger ur er påståenden från era krympta hjärnor som om det vore sant. Kan ni inte för en enda gångs skull TÄNKA före ni skriver, och leta FAKTA före ni skriver?

"Antal avlidna fram till den 6 decermber 2021: 14 559
Av dessa har 94 procent (13 735 av 14 559) laboratoriebekräftad covid-19 enligt Folkhälsomyndighetens databas över smittade."
Citera
2021-12-10, 16:31
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Det är då själva fan vad ointelligenta ni antivaxxers är, ni slänger ur er påståenden från era krympta hjärnor som om det vore sant. Kan ni inte för en enda gångs skull TÄNKA före ni skriver, och leta FAKTA före ni skriver?

Av dessa har 94 procent (13 735 av 14 559) laboratoriebekräftad covid-19 enligt Folkhälsomyndighetens databas över smittade."

Ja?

Att dom har laboratoriebekräftad Covid innebär fortfarande inte att dom dig AV det.
På lungavdelningarna avlider många med Covid.
Och massa underliggande.
Citera
2021-12-10, 16:34
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ja?

Att dom har laboratoriebekräftad Covid innebär fortfarande inte att dom dig AV det.
På lungavdelningarna avlider många med Covid.
Och massa underliggande.
Med din argumentation så har 0 personer dött av vaccinet också. Tack.
Citera
2021-12-10, 16:34
Medlem
harryguccis avatar
Citat:

Jag är för vaccin. Men alla vi kan slå våra skallar blodiga med statistik hit och dit tills universum slocknar. IMO tycker jag bara att argumenten för vacc-pass etc inte står i proportion till den faktiska faran av viruset.

Båda sidor har bestämt sig vad den absoluta sanningen i frågan är. Men över en miljon svenskar verkar ha tagit ett aktivt beslut att inte ta sprutan. Jag tycker man ska ha respekt för deras val.
Citera
2021-12-10, 16:35
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Med din argumentation så har 0 personer dött av vaccinet också. Tack.

Vilka underliggande sjukdomar har dom haft?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in