Citat:
Ursprungligen postat av
Sinkomies
Påminn mig igen då, vad har USA och NATO gjort här?
Ryssland känner sig de facto pressat av NATO och deras försök att få med Ukraina i sin militära allians. Diskussionen är för övrigt - allt fler ryska trupper vid Ukraina. Jaha, och? Inte "i" Ukraina, utan i Ryssland, vid sin sida om gränsen. Vad är problemet? Har inte stater rätt att placera sina trupper vart de vill inom sina gränser? Tucker Carlson beskriver mycket väl vad jag menar
https://www.youtube.com/watch?v=Pw0ypSr1SGY
Citat:
Men det är inte det.
Det är omtvistad så du har tyvärr inte rätt. Som jag sa, situationen är inte svart eller vit.
Citat:
1939 är relevant eftersom det handlar om Ryssland och Rysslands aggressiva attityd mot sina grannar, samt hur man talar exakt samma språk nu som då.
Bra försök, men nej. Det är inte relevant. Situationen handlar om NATO:s ständiga närmanden till Ukraina och Rysslands krav om att de inte vill ha USA vid sin bakgård. USA hade inte velat ha Ryssland i sin bakgård heller. Det är förståeligt.
Citat:
Det var du som menade att Ryssland inte varit krigiska, och att kalla deras krig mot andra stater för "inbördes konflikter" är det som är patetiskt här.
Det har dom inte. Din lista var ju extremt patetisk, särskilt när du jämför den listan med USA.