Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Att hålla på och heila är väl knappast något som folk håller på med överallt på sin fritid?
Blir ju bara löjligt att hålla på och normalisera detta.
1. Man blir inte nazist för att man gör en Hitlerhälsning.
2. Saker man gjort i ungdomsåren kan inte förfölja en resten av livet. Vi var många som var kommunister när jag gick i skola, men med åren har man fått en lite mer nyanserad bild av detta.
3. Det var också många som rökte när jag var ung, ska man skuldbeläggas även för detta idag? Tänk om det visar sig att socialminister Annika Strandhäll rökte som ung? Avsked direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Ida och hennes sambo kan få vara nazister hur mycket de vill för min del MEN det är oförenligt i hennes roll som civilminister.
Fattar man inte det så är det illa.
Det går att skilja på privatliv och yrkesroll. Tänk en sjuksköterska som är emot abort, visst kan hon utföra aborter ändå?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Vem som helst kan inte vara vad som helst. Som civilminister så kan man inte ha några kopplingar till vitmaktrörelsen. Alls. Det är inga långsökta band heller utan hennes sambo vi pratar om här, som hon levt med i en massa år och valt att skaffar barn med. Vore högst märkligt om hon inte accepterar och t o m delar hans värderingar.
Det räcker att vi har en Stureplanssköka som "prinsessa". Ska vi ha en nazist till civilminister också?

Det är väl trevligt att de kungliga visar sig vara som folk är mest?