2021-12-10, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
BioNtechs CEO har alltså fortfarande inte vaccinerat sig och tänker också avstå fortsättningsvis för att andra ska då förtur. Jag avstår också mina sprutor till förmån för andra. IMBILDEN kan få alla fyra av mig.

Foliehatts-strunt.

Han är visst vaccinerad.

Typiskt foliehatts-beteende.

Innan alla fått vaccin:

"Jo men alla politiker och rika och läkemedelscheferna har ju fått sitt redan. De smet före i kön och tog vårt vaccin!!!"

När alla fått vaccin:

"Jo men alla politiker och rika och läkemedelscheferna har ju inte tagit vaccinet för de vet om att det är farligt!!!"
Citera
2021-12-10, 11:10
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det är många med betydligt högra BMI (+30 är en riskfaktor, mellan 25-30 kan nästan vara en "tillgång" om jag minns rätt) och även allmän dålig folkhälsa som tar extra mycket stryk om de åker på viruset. I England har det ju hittills dött en hel del 30-40åringar p g a av sin "pub och fish´n chips-kropp". Folkhälsan i allmänhet i våra ghetton är inte den bästa heller
Fisk är å andra sidan en mycket god D-vitaminkälla så det är kanske inte storkonsumenterna av deras friterade fisk&potatis som råkar värst ut.
Citera
2021-12-10, 11:12
Medlem
https://m.tagesspiegel.de/wissen/erste-berichtete-booster-durchbrueche-mit-omikron-sieben-junge-deutsche-infizieren-sich-in-suedafrik a-trotz-dritt-impfung/27879838.html?utm_source=android-app.expressen.se

Inte ens 3 sprutor verkar stå emot omikron
Citera
2021-12-10, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
BioNtechs CEO har alltså fortfarande inte vaccinerat sig och tänker också avstå fortsättningsvis för att andra ska då förtur. Jag avstår också mina sprutor till förmån för andra. IMBILDEN kan få alla fyra av mig.

Kan få mina fyra också, det bör räcka över julen

Var står att CEO inte vaccinerat sig.
Låter extremt märkligt att uttala sig om det ens om det förhåller sig så.
Citera
2021-12-10, 11:13
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Tack vare arbetets tidigare inlägg med nedanstående tweet inklusive grafen som screen shot för 1 vecka sedan så ser man att eftersläpningen är avsevärd.

https://twitter.com/GreaterfoolVan/status/1466844806949183489?s=20

För en vecka sedan var inläggningarna i Gauteng för vecka 47 i den grafen noterade till 821 stycken. Men nu står det för vecka 47, 874 st.

Synd att vi inte har antal inläggningar som de rapporteras, och per dag. Då hade det gått fortare att avgöra ifall Omicron är mildare.

Intressant är också följande.

A total of 75 Covid patients are currently at Tshwane District Hospital. Five of them are vaccinated, says CEO of Pretoria's Steve Biko Academic Hospital, Dr Mathabo Mathebula.
Citera
2021-12-10, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Med tanke på att 63% i denna åldersgrupp har ett BMI över 25 så borde det vara en del.

Här kan man ju dock kolla mer exakt:

https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.vaccincovid

Kollar jag inlagda på IVA i December så är 100% i åldersgruppen ovaccinerade.

Av dessa så tillhör bara 16% en riskgrupp.

84% av alla 40-49 år som hamnar på IVA tillhör alltså inte en riskgrupp (5 stycken)
Fem st alltså som ligger där med eller pgr av covid-19?
Citera
2021-12-10, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Fem st alltså som ligger där med eller pgr av covid-19?

6 stycken om man räknar med den som tillhör någon riskgrupp.

Detta är alltså nya på IVA sedan 1:a December. Det är fullt möjligt att det ligger fler på IVA i denna åldersgrupp (eller färre) om några blir liggandes länge osv.
Citera
2021-12-10, 11:20
Medlem
Börjar bli duktigt irriterad på vaccinerade personer som inte kan knipa igen.
Det går inte en vecka på mitt jobb där jag blir dumförklarad till varför jag inte vaccinerat mig, börjar nästan bli att jag inte vill komma in till jobbet och möta dessa knäppskallar om dagarna, för att helt enkelt slippa deras påhopp. Att jag inte vill vaccinera mig och mina anledningar därtill är min ensak inte deras.

Om folk vill vaccinera sig, låt dem vaccinera sig, vill folk inte vaccinera sig låt dem vara ifred för deras val!
Citera
2021-12-10, 11:22
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Pfizers CEO fick sin andra dos den 10 mars.
Då räknas han väl som ovaccinerad vid det här laget eftersom effekten avtagit och han är back to square one?

Undrar hur många vaccinentusiaster som kommer att ledsna när det visar sig att de måste ta en påfyllnadsdos av nya framhastade vacciner var 3e månad för att få behålla sitt omhuldade pass?
Citera
2021-12-10, 11:24
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Intressant är också följande.

A total of 75 Covid patients are currently at Tshwane District Hospital. Five of them are vaccinated, says CEO of Pretoria's Steve Biko Academic Hospital, Dr Mathabo Mathebula.
Ja verkligen intressant. Det är tecken på att vaccin hjälper mot svår sjukdom av Omicron.

Värt att komma ihåg är att endast 25% i sydafrika är dubbelvaccinerade. I Sverige är det 71%.
Senast redigerad av Madagascar 2021-12-10 kl. 11:37.
Citera
2021-12-10, 11:28
Medlem
Talespins avatar
Tågbolagen gillar inte regeringens förslag om vaccinpass. Det kommer leda till enorma förseningar. You don't say

Tycker ni att SJ behöver mer förseningar? Om detta förslag går igenom så kommer det leda till kaos.
Citera
2021-12-10, 11:29
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det förefaller som att du har låtit dig vilseledas av vaccinmotståndarnas kampanjer. Vaccinmotståndarna älskar att framställa viruset som ofarligt, genom att titta på enbart andelen överlevare. Vaccinmotståndarna har en tendens att bortse från alla andra effekter som viruset kan ha på hälsan.
Post viral syndrome är känt sedan tidigare.
Post-viral fatigue does not relate specifically to the severity of the initial infection.

Post‐viral fatigue (PVF) or post‐viral fatigue syndrome (PVFS) are terms used to describe a condition that happens weeks or months after the initial onset of symptoms of a viral infection. Any viral infection, from mumps to glandular fever or flu, can trigger PVF/PVFS.
https://www.breakspearmedical.com/treatments/post-viral/

Tyvärr har det framställt som om covid skulle vara speciell på grund av att en del drabbas av detta, men det är alltså gammal skåpmat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in