Citat:
Läget på våra sjukhus (video):
Fler patienter läggs in på iva: ”Väldigt oroande om det fortsätter”
Jag skulle vilja veta om kategorin ovaccinerade är folk från våra utsatta områden som det varit under perioder tidigare.
Det skulle vara intressant med tanke på immunitet och återinfektioner.
Fler patienter läggs in på iva: ”Väldigt oroande om det fortsätter”
Allt fler patienter tvingas söka vård till följd av covid-19. Tendensen är besvärande enligt intensivvårdsläkaren Karin Hildebrand.https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fler-patienter-laggs-in-pa-iva-valdigt-oroande-om-det-fortsatter
– Det är väldigt oroande om det fortsätter upp i samma takt, säger hon i Aktuellt.
/.../
Det är framförallt tre kategorier patienter som just nu återfinns på intensivvårdsavdelningarna, förklarar Hildebrand.
Det största gruppen utgörs av ovaccinerade personer i åldrarna 40-50 år.
Därutöver finns också äldre, fullvaccinerade, men grundsjuka patienter. Den tredje kategorin utgörs av personer som av olika anledningar inte fått en effekt av vaccinet, exempelvis på grund av transplantationer eller pågående cancerbehandling.
Jag skulle vilja veta om kategorin ovaccinerade är folk från våra utsatta områden som det varit under perioder tidigare.
Det skulle vara intressant med tanke på immunitet och återinfektioner.
Med stor sannolikhet är det många av dessa 40-50 åringar som kommer från våra ghetton. En normalt fungerande, t o m obegåvad white-trash-svensk 42-åring tar sin spruta. Jag kan till viss del förstå om man är lättkränkt och egoistisk 22-åring som bor hemma i pojkrummet att man inte vill ta sprutan. Hjärnan är ju s a s inte färdigutvecklad tills man är 25 år och konsekvensanalyser blir därefter.... (Några av dessa sitter ju och skriker här i tråden för övrigt)