2021-12-10, 01:39
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Att vara sambo med en nationalist är exempel på att inte ha beröringsskräck.

Nej, du verkar ha fel där. Idas "beröringsskräck" verkar vara stark och sträcka sig långt (frånsett den egna sambon då).
Så långt som till en eventuell grundlagsändring.
Ida har nämligen varit med att utreda eventuellt förbud mot just rasistiska och nazistiska organisationer i Sverige.

De som har överlevt förintelsen och nu får se nazister komma tillbaka på gatorna – de ser ju att demokratin är i fara igen. Det känns angeläget att få bukt med det här.
[---]
Man kan förbjuda organisering, men det handlar i grund om botten om att förändra attityden, varför man överhuvudtaget blir nazist eller får rasistiska uppfattningar. Ett förbud mot organisering löser ju inte grundproblemet, men det skulle kunna lösa en del av problembilden – att man får se nazismen på våra gator.
https://kuriren.nu/artikel/4r1zoklk

Citera
2021-12-10, 01:42
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Expo är ej trovärdig källa.
Nej, det skulle inte jag kalla dem heller.
Men, återigen, om de kommer med kritik som kan komma att vara negativt för en politiker på den egna spelhalvan, då finns det skäl att lyssna även på Expo.
När de bryter sitt mönster så finns det skäl att lyssna.
Citera
2021-12-10, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Nej, det skulle inte jag kalla dem heller.
Men, återigen, om de kommer med kritik som kan komma att vara negativt för en politiker på den egna spelhalvan, då finns det skäl att lyssna även på Expo.
När de bryter sitt mönster så finns det skäl att lyssna.

Nej, det finns inget trovärdigt med Expo för att de hittar på saker om musik de associerar med andra spelhalvan (därför de kallar musiken högerextrem, den planhalva de ogillar). De tänker sig att det normalt är SD:are som gillar band som Raubtier och Sabaton.
Citera
2021-12-10, 01:55
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Nej, det finns inget trovärdigt med Expo för att de hittar på saker om musik de associerar med andra spelhalvan (därför de kallar musiken högerextrem, den planhalva de ogillar). De tänker sig att det normalt är SD:are som gillar band som Raubtier och Sabaton.
Ja, men de gör det med vetskap att det kan skada en vänsterpolitiker.
En vänsterpolitiker som har en koppling till dessa kretsar, finns på bild heilandes osv.
Expo borde egentligen skydda Ida men även Expo vet att de, för att framstå som hyfsat trovärdiga i allmänhetens ögon, inte kan mörka hur mycket som helst.
Alltså får de kalla en spade för en spade och säga som det är.
Citera
2021-12-10, 02:20
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
De behöver inte vara ett "renodlat" vitmakt band men tydligen tillräckligt för att väcka intresse i dessa kretsar. Jag är absolut inget fan av Expo men när de kommer med kritik som faktiskt kan påverka en representant för vänstern för en gångs skull, då lyssnar jag när de säger att "bandet är uppskattat i nazistiska kretsar", "högerextrem tematik" och att sångaren uttrycker dessa sympatier.
Det kan ju inte bara vara taget ur luften.
Sen adderar man med övrig info som framkommit hittills och fram träder en rätt tydlig bild.

Det är inte ett "vitmakt"-band alls, så uppenbarligen kan det vara taget helt ur luften. Att låtarna och texterna tilltalar högerextrema som mig är inte heller det minsta konstigt med tanke på vad de handlar om.

Kolla in lite låtar och låttexter innan du uttalar dig dumt igen.
Citera
2021-12-10, 02:27
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Expo är ej trovärdig källa.

Expo framställer allt i vänsterns intressen så man vet alltid att det är värre för vänstern än de medger.
Citera
2021-12-10, 02:28
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det är inte ett "vitmakt"-band alls, så uppenbarligen kan det vara taget helt ur luften. Att låtarna och texterna tilltalar högerextrema som mig är inte heller det minsta konstigt med tanke på vad de handlar om.

Kolla in lite låtar och låttexter innan du uttalar dig dumt igen.

Hitler gjorde rätt som gasade asen, hmm låter rätt mycket som vit makt i mina öron...
Citera
2021-12-10, 02:32
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Hitler gjorde rätt som gasade asen, hmm låter rätt mycket som vit makt i mina öron...

Och vad har detta med Raubtier att göra?
Citera
2021-12-10, 02:41
Medlem
Citat:

Idas sambo spelar trummor i Raubtier:

”Adolf visste vad han skulle göra med dessa as, han byggde rum och fyllde dem med gas”, inleds låten som civilminister Ida Karkiainens sambo låtit producera.
Låten är en cover på nazistbandet Pluton Svea. Men själv förnekar Karkiainen kopplingar till vit makt-miljö.
Citera
2021-12-10, 02:46
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Idas sambo spelar trummor i Raubtier:

”Adolf visste vad han skulle göra med dessa as, han byggde rum och fyllde dem med gas”, inleds låten som civilminister Ida Karkiainens sambo låtit producera.
Låten är en cover på nazistbandet Pluton Svea. Men själv förnekar Karkiainen kopplingar till vit makt-miljö.
Kan vi få ta del av den låten?
Citera
2021-12-10, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Kan vi få ta del av den låten?

Det hoppas jag!
Citera
2021-12-10, 02:52
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in