2021-12-09, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Har du exempel där S brännmärkt SD:are för vad de gjorde på en tonårsfest?
Ännu en byfåne. Måste det vara en tonårsfest? Det kroniska brunsmetandet i riksdagen och partiledaredebatterna räknas inte? Pratet om ”nazistiska rötter”? Jag har nog sällan sett mer desperat damage control... Fy fan, vilka clowner.
Citera
2021-12-09, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Fan är ni tröga eller , det är ju inte vad hon har gjort på en fest i tonåren som är intressant, utan frågan är när om någosin slutade hon ha nasse sympatier !?

Min gissning är att hennes judehat har fått en rejäl boost efter de senaste dagarnas ifrågasättande i media.

Sen tror jag inte att hon tror sig kunna initiera en invasion av andra länder, ännu.

Hon är nog mer en typ som vill förstöra Sverige från insidan.
Citera
2021-12-09, 20:55
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Det skulle säkert hända. SD älskar att kasta sina egna under bussen. SD:s ledning slickar skorna på Expressen och Expo. SD borde bli bättre på att stå upp för sina egna. Inte agera som ett gäng rädda horungar.

Så du undvek frågan, så praktiskt för dig.

Hela vänsterrörelsen gick till stenhårt angrepp mot den flickan vilket du sa inte skulle ske.
Citera
2021-12-09, 20:55
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Hanif Bali har tagit stryk för han är en värdelös politiker. Han bedrev sitt arbete externt på Twitter, istället för i partiet och i riksdagen.

Politik är en lagsport. Då driver man linjer internt, men har enad front utåt.
Och åstadkommer inget. Ungefär som det sett ut med sossarnas politik i hundra år alltså.

Citat:
Hur har de fått en annan politik? Du påstår ju att hon följer partipiskan.
Om du röstar socialdemokratiskt och får en heilande ung tjej som civilminister så kanske du ska be om att få ditt röstkort tillbaka...
Det spelar ju ingen roll att hon ägnar sig åt efterhandskonstruktioner nu. Är man någorlunda intelligent så ser man väl igenom dessa lögner, även som sosseväljare.
Citera
2021-12-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Sant. Men det finns nivåer på ungdomssynder här.
Framförallt finns det nivåer utifrån vilken karriär du väljer.
Du kanske kan ha heilat loss i din ungdom som anonymt butiksbiträde på ICA, där Ida började för tio år sen. Du kan inte ha gjort det som Sveriges civilminister.
Det gör att hela din person ifrågasätts, ditt omdöme, ditt umgänge, dina åsikter osv.
Det färgar hela din person, det är så mycket mer än en "ungdomssynd" i det läget.

Ida sitter kvar. Så uppenbarligen kan man ha gjort det som Sveriges civilminister.

Med din beröringsskräck för ”synder” kommer SD aldrig kunna sitta i regering.

Citat:
Det får de inte.
Istället ägnar de sig åt damage control och försöker rädda vad som räddas kan.

Att vara sambo med en nationalist är exempel på att inte ha beröringsskräck.
Citera
2021-12-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Så du undvek frågan, så praktiskt för dig.

Hela vänsterrörelsen gick till stenhårt angrepp mot den flickan vilket du sa inte skulle ske.

Jag efterfrågar exempel på att S brännmärkt en tonårsflicka från SD. Har du något namn eller inte?
Citera
2021-12-09, 20:58
Avslutad
Att Ida heilar följer bara en stolt socialdemokratisk tradition.
Citat:
Jonas Arthur Engberg, född 1 januari 1888 i Hassela församling i Hälsingland, Gävleborgs län, död 27 mars 1944 i Härnösand, var en svensk socialdemokratisk politiker och tidningsman. Han var riksdagsledamot (andra kammaren) åren 1917–1940 och ecklesiastikminister september 1932 till juni 1936 och hösten 1936 till 1939. År 1940 blev han landshövding i Västernorrlands län.

"Ty judendomen har i sällspord grad varit parasitär. Den är lik dessa underliga växter, som icke ha sina rötter i jorden utan i andra växter, vilkas must och saft utgöra deras näring. Judendomen har varit och är den indoariska folkstammens mistel. Den kräver en ädel ras som näringskälla, och det vore orättvist att förneka, att den har klar blick för det bästa och livsdugligaste. Så har den judiska rasen blivit historiens förnämsta exploatör"

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Arthur_Engberg
Citera
2021-12-09, 20:59
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Ja, vad ska man säga när man får en sjutton år gammal bild instoppad under näsan. Man minns inte och ser vad det ser ut som. Jag drar dock av princip inga slutsatser på beskurna stillbilder där huvudpersonen omöjligt kan minnas och där publicisten är tydligt agendadriven.

Har inte dessutom tonårsbrudar som är på fest en tendens att stoppa upp ena eller båda armarna i skyn.

Gör en bildsökning på "girl at concert" du kommer att bli förskräckt!

Oavsett vilket, att hö hö högern beter sig som vänstern är inte imponerande. De bevisar inte bara vänsterns hyckleri utan de visar även att de själva är fega och grovt agendadrivna.

Det är OK att göra misstag som 16-åring och att inte minnas det 17 år senare.

---
Ljuger hon nu ljuger hon sen.
Ida styrker bara bilden av Sossarnas lögner och hyckleri. Det är bara att gratulera.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Jag efterfrågar exempel på att S brännmärkt en tonårsflicka från SD. Har du något namn eller inte?

Och jag frågade om du backar från påståendet att vänsterrörelsen aldrig skulle brännmärka någon för en tonårsförsyndelse som denna om du får namnet. Du svarade aldrig på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Och åstadkommer inget. Ungefär som det sett ut med sossarnas politik i hundra år alltså.

Om du röstar socialdemokratiskt och får en heilande ung tjej som civilminister så kanske du ska be om att få ditt röstkort tillbaka...
Det spelar ju ingen roll att hon ägnar sig åt efterhandskonstruktioner nu. Är man någorlunda intelligent så ser man väl igenom dessa lögner, även som sosseväljare.

Ung tjej som civilminister? Hon är väl 30+? Knappast gammal, men med råge en vuxen kvinna.

Om Ida blint följer piskan som du påstår så får ju väljarna vad de röstat för.
Citera
2021-12-09, 21:00
Medlem
Citat:
Det skulle säkert hända. SD älskar att kasta sina egna under bussen. SD:s ledning slickar skorna på Expressen och Expo. SD borde bli bättre på att stå upp för sina egna. Inte agera som ett gäng rädda horungar.

SD försöker förgäves hålla en viss nivå, kan kännas onödigt när det enda partiet S gör som dom vill och media tuggar i sig det.

Tror att det är en fråga om tålamod främst.

Vad jag vet så har S rasat i opinionen i rätt många år men dom överlever pga sina stödpartier. C,V,MP.
Samtliga har ju en djupt problematisk historia.
Citera
2021-12-09, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Och jag frågade om du backar från påståendet att vänsterrörelsen aldrig skulle brännmärka någon för en tonårsförsyndelse som denna om du får namnet. Du svarade aldrig på det.

Var har jag påstått det fetmarkerade? Hur kan jag backa från något jag ej påstått?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in