2021-12-10, 00:55
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nu har jag inte koll på vilka politiker som brukar bli inbjudna till nobelfesten, samtliga partiledare utom Jimmie förstås men hur är det i skiktet under? Blir en civilminister inbjuden med sambo i normala fall?

I så fall blir det extremt kul att se om nazist-Ida och hennes Hitler-hyllande man får komma samtidigt som Jimmie fortsätter portas.

Ardalan Shekarabi var tydligen med, tillsammans med hustru, i 2017… Civilminister vid tiden, så jag gissar att Ida kommer med sambon. Om hon alltså är minister då, årets fest är väl avlyst ?
Citera
2021-12-10, 00:56
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Återigen så är det inget vit makt band. Dom spelar ju country också. Dom spelar på flertalet stora musikfestivaler och arrangemang, dom skulle aldrig bli bokade om de var ett renodlat vit makt band.

Sagans värld är när man köper okända vittnesmål med hår och hull.

Men om Chang presenterar några handfasta bevis för dessa vittnesmål så kan jag ändra mig. Tills vidare ser det ut som det gör..

De behöver inte vara ett "renodlat" vitmakt band men tydligen tillräckligt för att väcka intresse i dessa kretsar. Jag är absolut inget fan av Expo men när de kommer med kritik som faktiskt kan påverka en representant för vänstern för en gångs skull, då lyssnar jag när de säger att "bandet är uppskattat i nazistiska kretsar", "högerextrem tematik" och att sångaren uttrycker dessa sympatier.
Det kan ju inte bara vara taget ur luften.
Sen adderar man med övrig info som framkommit hittills och fram träder en rätt tydlig bild.

Handfasta bevis? Kräver du att vittnen ska träda fram med namn och bild?
Eller vilka bevis kräver du?
Själv hoppas jag på fler bilder. Det borde finnas mer material.
Kanske att Chang suger på karamellen lite, vi får vänta och se.
Oavsett så har det som framkommit hittills räckt för att avsätta flera andra politiker i sann värdegrundsanda.
Varför ska Ida skyddas?
Senast redigerad av Lostworld 2021-12-10 kl. 01:09.
Citera
2021-12-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag var också med på såväl 80-tal som 90-tal men har aldrig upplevt detta. Och då har jag festat både på hemmaplan som utomlands, även bland synthare så Henrik Arnstads försök att normalisera synthare som vanligt förekommande heilare ger jag heller inte mycket för.
Det som sticker ut mer är när Ultima Thule osv dök upp på scenen och då kan jag mer tänka mig att det förekommit. Rätt mycket wt-varning på det dock och i de kretsarna hängde inte jag.

Nej vi ville nog vara white trash men var vanlig medelklass. Stökig musik gjorde nog att det var lättare. Kanske bara ordentliga unga som gjorde nåt förbjudet på fyllan. Jag hade stenkakan och en spelare för den. Och en sån klenod måste ju höras.

Så här i efterhand har jag funderat dock. Jag har haft ett krig i mitt inre med att vara styrd av något utanför (här fick jag ett Dejavu) mig själv.
Kanske det finns nåt i musiken på denna skiva som "Take over a mans mind. He becomes a robot"..
Citera
2021-12-10, 01:04
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Förhoppningsvis så lider hon inte nämnvärt. Det är ju trots allt bara nyheter idag och dumhuvuden på Flashback som driver nazisttesen.

Förklara gärna hur förhållandet mellan Snövit och nazisten kan fortgå om hon inte "godkänner" hans värderingar.
Ett sådant godkännande går i sin tur direkt emot sossarnas värdegrund, som Ida bekänner sig till.

Vidare påstår hon sig ha gått och stängt av vitmakt-musik när denna spelades i hemmet. (vilket förnekas av vittne)
Går hon kanske och stänger av sambons utrustning i replokalen också? Stänger hon av hans musik i hemmet? Hur kan dessa människor leva tillsammans med så totalt olika åsikter och värderingar?
Förklara gärna den logiken för mig eftersom det tydligen är jag som är den blåsta här.
Citera
2021-12-10, 01:04
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
De behöver inte vara ett "renodlat" vitmakt band men tydligen tillräckligt för att väcka intresse i dessa kretsar. Jag är absolut inget fan av Expo men när de kommer med kritik som faktiskt kan påverka en representant för vänstern för en gångs skull, då lyssnar jag när de säger att "bandet är uppskattat i nazistiska kretsar" , "högerextrem tematik" och att sångaren uttrycker dessa sympatier.
Sen adderar man med övrig info som framkommit hittills och fram träder en rätt tydlig bild.

Oavsett så har det som framkommit hittills räckt för att avsätta flera andra politiker i sann värdegrundsanda.
Varför ska Ida skyddas?
Man ska kunna verifiera sådana påståenden, annars kan dessa "källor" hitta på precis vad som helst.
Raubtier kanske gillas utav vissa nassar, men nassar gillar allt möjligt. Bara för det kan man inte dra direkta slutsatser
Visst fler bilder eller liknande hade gjort allt mer spännande men nu finns bara en gammal bild på en ung Ida som ser ut att hejla. Jag tycker inte det räcker för att avsätta henne än så länge tyvärr.
Citera
2021-12-10, 01:08
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Okända källor. Om Chang skriver att han hört ifrån källor att det var utomjordingar på festen skulle du tro oavkortat på det också?
Du kanske borde kolla upp vad naiv betyder.

Nej, det skulle jag inte men lägger man ihop bitarna av det som framkommit hittills i detta fall så framträder en rätt tydlig bild.
Det är även tydligt att civilministern ägnar sig åt lögner och efterhandskonstruktion och att hon inte ens är bra på det.
Så nej, det är inte jag som är den naiva här.
Citera
2021-12-10, 01:13
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AZaz0-9-
Nej vi ville nog vara white trash men var vanlig medelklass. Stökig musik gjorde nog att det var lättare. Kanske bara ordentliga unga som gjorde nåt förbjudet på fyllan. Jag hade stenkakan och en spelare för den. Och en sån klenod måste ju höras.

Så här i efterhand har jag funderat dock. Jag har haft ett krig i mitt inre med att vara styrd av något utanför (här fick jag ett Dejavu) mig själv.
Kanske det finns nåt i musiken på denna skiva som "Take over a mans mind. He becomes a robot"..

Testa att spela skivan baklänges, kan finnas dolda meddelanden där
(folk som växte upp under denna tid vet vad jag pratar om)
Citera
2021-12-10, 01:16
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Man ska kunna verifiera sådana påståenden, annars kan dessa "källor" hitta på precis vad som helst.
Raubtier kanske gillas utav vissa nassar, men nassar gillar allt möjligt. Bara för det kan man inte dra direkta slutsatser
Visst fler bilder eller liknande hade gjort allt mer spännande men nu finns bara en gammal bild på en ung Ida som ser ut att hejla. Jag tycker inte det räcker för att avsätta henne än så länge tyvärr.

Och du tror inte att Chang verifierat vittnesuppgifter?
Kom igen...
Sen kan folk alltid ljuga men i det här fallet känns det mer som att det är civilministern som står för lögnerna.
Citera
2021-12-10, 01:26
Medlem
Citat:
De behöver inte vara ett "renodlat" vitmakt band men tydligen tillräckligt för att väcka intresse i dessa kretsar. Jag är absolut inget fan av Expo men när de kommer med kritik som faktiskt kan påverka en representant för vänstern för en gångs skull, då lyssnar jag när de säger att "bandet är uppskattat i nazistiska kretsar", "högerextrem tematik" och att sångaren uttrycker dessa sympatier.

Varför ska Ida skyddas?

Expos hela verksamhet går ut på att ta saker ur luften och se högerextremism i varje buske.
Citera
2021-12-10, 01:27
Medlem
Citat:
Testa att spela skivan baklänges, kan finnas dolda meddelanden där
(folk som växte upp under denna tid vet vad jag pratar om)

Bytte den mot en annan skiva för länge sen.
Citera
2021-12-10, 01:29
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Expos hela verksamhet går ut på att ta saker ur luften och se högerextremism i varje buske.
Det är dock alarmerande när det handlar om högerextremism kopplad till en vänsterpolitiker.
Då får man lyssna, när Expo bedrar de egna leden. Det gör de inte utan anledning.
Citera
2021-12-10, 01:36
Medlem
Citat:
Det är dock alarmerande när det handlar om högerextremism kopplad till en vänsterpolitiker.
Då får man lyssna, när Expo bedrar de egna leden. Det gör de inte utan anledning.

Expo är ej trovärdig källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in