2021-12-09, 23:41
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Dom ska väl införa på fjärrtåg i första hand om det blir infört.
Där är det människor som antingen har pass, skaffar pass, tar bil eller jobbar hemma.
På pendel så gissar jag att det fortfarande inte smittar då..
Man kan väl enbart dra slutsats att orsaken inte är smittskydd när tåg med mest människor inte är aktuella än.

Det finns många aggressiva blattar och negrer på dessa tåg också.
Citera
2021-12-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Det finns många aggressiva blattar och negrer på dessa tåg också.
Ok, vi får väl se.
Jag hoppas på kaos om det införs men tror ej på det.
Synd om personalen som får ta skiten bara.
Citera
2021-12-09, 23:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Sanningen kryper fram från fler håll:
Vi har ett lågt antal iva-platser, bland de lägsta i Europa, så minsta ökning spelar roll, säger hon.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fler-patienter-laggs-in-pa-iva-valdigt-oroande-om-det-fortsatter

Samtidigt trummar Österrike på:
Österrike tänker införa bötesstraff på uppemot 36 000 kronor för den som vägrar att vaccinera sig mot covid-19.
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/boter-for-vaccinvagrare-i-osterrike?fbclid=IwAR1QOZJMiG1NCeuWPWvyKG0zqn4HDG9 TO952cowqB-E7v25KYi3F3LE _-ZE

Det är ju som man nästan inte tror att det är sant, men bara nästan.
Citera
2021-12-09, 23:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Grundpelaren i vårt moderna samhälle är inte gyllene regeln, utan idén om att människors friheter ska ställas mot varandra. Det du efterfrågar är lika måttstockar, vilket blir en följd av gyllene regeln.

Alltså;
"Skulle jag själv vilja bli straffad för att jag inte vill göra ett medicinskt ingrepp?" VS
"Är deras frihet att välja ingrepp på sin kropp viktigare än vår frihet att ha minimerad smitta kring oss?"

Sedan följer då en debatt om hur mycket vaccin hjälper mot smittspridning, men grunden är vilken människosyn vi håller för sann.

Grunden är att de flesta är följare och låser sig vid sina åsikter som de inte vill utsätta för prövning. De flesta är fast i en övertygelse utan logik.
Citera
2021-12-09, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men många vill ha vaccinet, räcker inte det? Måste man pressa sista droppen ur de som valt att inte ta det, när många av dem sannolikt redan har naturlig immunitet? Hur väger man den diskutabla vinsten med att tvångsomvända den sista klicken ovaccinerade, mot vad man förlorar?

Det är ju ren ohederlig utpressningstaktik, till mycket liten nytta.

Nej absolut inte men nu argumenterar vi för / och emot. Pressa vet jag inte?

Jag tror inte på tvång däremot måste man få argumentera utan att någon blir sårad här inne.
Citera
2021-12-09, 23:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Grunden är att de flesta är följare och låser sig vid sina åsikter som de inte vill utsätta för prövning. De flesta är fast i en övertygelse utan logik.
Jo visserligen, men det är biologiskt och kan inte ändras på skulle jag säga. Jag syftade på det som är inlärt hos människor.

Det du tar upp är dock viktigt eftersom det belyser vikten av ett ledarskap som uppmuntrar till reflektion och sådant som ger inre styrka. När vi får ett ledarskap som snarare utnyttjar den här mänskliga funktionen står häxbränningar för dörren.
Citera
2021-12-10, 00:02
Medlem
https://www.svd.se/anstormning-av-patienter-som-har-sasongsinfluensan

Tyvärr kommer covid-19 restriktioner få sina konsekvenser.. Märkt att jag börjat få fler patienter med dessa. 39,5 graders feber 3 dagar men oftast ok sen. Dunkar i dom paracetamol intravenöst så har du vunnit deras hjärtan i välmående.

"Under pandemiåret 2020 hittades inga influensafall i Sverige, men i år kan Region Stockholm konstatera att landet drabbats av en influensavariant som möjligen slår hårdare än tidigare.

Varianten har inte haft någon hög intensitet i Sverige på flera år och på grund av de tidigare pandemirestriktionerna finns inte samma immunitet hos befolkningen.

– Just nu har vi varianten AH3. Och den sorten har vi inte haft på några år. Det skulle kunna betyda att det kommer fler fall, säger Maria Rotzén Östlund, smittskyddsläkare i Region Stockholm"
Senast redigerad av rawjudge 2021-12-10 kl. 00:04.
Citera
2021-12-10, 00:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
https://www.svd.se/anstormning-av-patienter-som-har-sasongsinfluensan

Tyvärr kommer covid-19 restriktioner få sina konsekvenser
..

"Under pandemiåret 2020 hittades inga influensafall i Sverige, men i år kan Region Stockholm konstatera att landet drabbats av en influensavariant som möjligen slår hårdare än tidigare.

Varianten har inte haft någon hög intensitet i Sverige på flera år och på grund av de tidigare pandemirestriktionerna finns inte samma immunitet hos befolkningen.

– Just nu har vi varianten AH3. Och den sorten har vi inte haft på några år. Det skulle kunna betyda att det kommer fler fall, säger Maria Rotzén Östlund, smittskyddsläkare i Region Stockholm"
Ja, det är tyvärr förväntat.
Citera
2021-12-10, 00:09
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Lycka till säger jag till alla tågvärdar som måste be Mohammed och hans polare att kliva av för att de inte har något vaccinpass.

Jag kommer inte bli så glad heller kan jag lova.

Blir det tågvärdsstrejk om regeringens förslag går igenom?

Nej. Tågvärdarna kommer att fortsätta exakt som de redan gjort i många år. Hoppa över säten där det sitter folk med våldskapital, och endast kolla beskedliga svenskar.
Citera
2021-12-10, 00:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Död är en sak. Sjukdom och sjukvårds behov är en annan. Något du behöver säkra som samhälle med begränsade resurser, något du inte kan spela med om alla ska skita i vaccinet. Nu behöver jag inte övertyga alla här inne för att majoriteten tar vaccinet än då.
Så pga politikers felprioriteringar ska folk tvångsvaccineras?

Det är intressant det där... Jag följer inte MSM, men hör ändå hur narrativet går.
Jag bör alltså ställa in mig på att bli nekad vård. Ska det bara gälla vid Covid-19, eller är det lika bra att jag stannar hemma också om jag får annan lunginflammation? Hur går den finstilta propagandan?
Citera
2021-12-10, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Så pga politikers felprioriteringar ska folk tvångsvaccineras?

Det är intressant det där... Jag följer inte MSM, men hör ändå hur narrativet går.
Jag bör alltså ställa in mig på att bli nekad vård. Ska det bara gälla vid Covid-19, eller är det lika bra att jag stannar hemma också om jag får annan lunginflammation? Hur går den finstilta propagandan?

Nu stoppar du orden i munnen på mig.
Nej ingen ska tvångs vaccineras det är inget jag sagt. De får stå för dom som gör det. Jag är för vaccin inte för tvång.

Du kommer aldrig bli nekad vård i Sverige. Glöm det. Vi ger alla människor akut sjukvård oavsett om dom är bosatt här eller är papperslösa. Så snälla är vi. Glöm de där.
Citera
2021-12-10, 00:17
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Död är en sak. Sjukdom och sjukvårds behov är en annan. Något du behöver säkra som samhälle med begränsade resurser, något du inte kan spela med om alla ska skita i vaccinet. Nu behöver jag inte övertyga alla här inne för att majoriteten tar vaccinet än då.
Det kanske är samhällets uppgift att kunna ta hand om patienter under en pandemi. Nu vill man alltså spara in sjukvårdsplatser genom att pressa precis alla till att vaccinera sig, samtidigt som samhället accepterar stora utgifter på grund av tobak och alkohol. Det är alltså viktigare att få röka sönder lungorna än att få avstå ett vaccin. Det är viktigare att få supa sig redlös och misshandla fru och barn än att få avstå vaccin.

Lägg därtill att många som inte vaccinerat sig löper liten risk att belasta vården. Det är alltså ett icke-argument att hävda att fok måste tas ifrån grundläggande rättigheter som att röra sig fritt och avstå medicinska ingrepp för att spara in några platser på sjukhus.

Då är nog vaccinpasset ett större problem som skapat en stor privilegierad majoritet som får sitta och smitta och smittas invaggade i den falska trygghet deras pass ger dem.

Många vaccinerade belastar ju sjukvården de med, men det är alltså ok, så länge de lydigt fyller på med boosterdoser efter allt kortare intervall när mamma staten så beordrar.

Kan ingen sätta stopp för galenskapen?

Varför måste nya regler införas på rent godtycke innan deras juridiska grund hunnit ifrågasättas bättre? Det är ju en form av kaos som råder, med den ena godtyckliga regeln efter den andra införd eller hotad med innan någon fått tid att förbereda sig eller ifrågasätta den. Man ska tydligen tvingas in i ett permanent tillstånd av osäkerhet.
Senast redigerad av outoftheblue 2021-12-10 kl. 00:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in