2021-12-09, 23:39
Medlem
Håller med föregående kommentar. Det finns säkert rättsliga detaljer bakom det här.
I övrigt finner jag det endast positivt att det stängs, säkert många som blivit lurade via forumet.
Citera
2021-12-10, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Håller med föregående kommentar. Det finns säkert rättsliga detaljer bakom det här.
I övrigt finner jag det endast positivt att det stängs, säkert många som blivit lurade via forumet.

Vilka fördelar skulle dom få av att stänga forumet helt och hållet om det nu mot förmodan bara skulle ha något med rättsliga detaljer att göra?
Citera
2021-12-10, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piesco
Vilka fördelar skulle dom få av att stänga forumet helt och hållet om det nu mot förmodan bara skulle ha något med rättsliga detaljer att göra?

Bland annat ska ALLA konton tas bort så att man får ansöka om nya. Inbillar mig att det är rör säkerheten. Hoppas att den blir bättre och att diverse skojare kan hållas borta
Citera
2021-12-10, 06:41
Medlem
Snarkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Bland annat ska ALLA konton tas bort så att man får ansöka om nya. Inbillar mig att det är rör säkerheten. Hoppas att den blir bättre och att diverse skojare kan hållas borta
Rätt sjukt ändå att inte ge någon som helst förklaring. Hur kan man resonera då?

Jag tycker placera forum varit bra. Man får sålla lite bland inläggen och ta vissa med en nypa salt.
Citera
2021-12-10, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkarn
Rätt sjukt ändå att inte ge någon som helst förklaring. Hur kan man resonera då?

Jag tycker placera forum varit bra. Man får sålla lite bland inläggen och ta vissa med en nypa salt.

Exakt! Tycker också att det varit bra - visst finns de dom som haussar och baissar men de är ju på nått sett charmigt samtidigt
Citera
2021-12-10, 12:13
Medlem
NickeNicknames avatar
Tycker det är helt rätt att avsluta det forumet, så mycket skit som postats utan moderering hoppas även dom som skötte forumet skickas så långt bort från ett aktieforum det nånsin går,märks att en del här är lite skärrade nu , var ska dom husera nu när forumet ligger nere,frågan är varför dom stänger ner utan att ha ett färdigt forum att ersätta med , eller har dom redan det men inväntar så alla är medvetna om nyregistering måste till ?
Citera
2021-12-10, 12:20
Medlem
bajssprutans avatar
Jag hoppas de söker sig till börssnack eller nåt.
Den genomsnittlige placeraskribenten passar bäst på familjeliv.
Ekonomiforumet där handlar mest om bidragsmaximering i dagsläget men placeragänget kan nog sätta fart på forumet.
Citera
2021-12-10, 14:05
Medlem
Pojkekorvs avatar
Placera forumet var ju skräp. Uselt gränssnitt. Moderering av värdelös kvalité, det gjordes väl av externt folk. Bannlös folk höger och vänster folk utan förklaring.

Men till sin natur är aktieforum partiska i sin natur så, folk som skriver i ett aktieforum har ju 9 av 10 egna ekonomiska intressen i aktien. De som skriver i aktieforumet, har aktien för de tror på aktien, de som inte tror på den hänger ju troligen inte där.

Ett aktieforum bör ju ha ett gränssnitt där inlägg enkelt och tydligt kan kopplas till PM, rapporter och aktuell kurs. Diskussionen är ju mycket mer intressant och man enkelt och direkt kan se ett inlägg i relation till aktiekursen när den skrevs.
Citera
2021-12-10, 14:14
Medlem
Snarkarns avatar
Tyckte det största värdet i forumet var att man fick ta del av utländska nyhetsartiklar och rapporter som man annars aldrig hade hittat själv. Sen fick man dra egna slutsatser av dessa.
Citera
2021-12-10, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Ni som sitter där hur ser ni på inläggen?
Verkar mest vara baisse eller super hausse ,och trejders om försöker få upp/ner kursen
modsen verkar efterblivna om det ens finns några?

Placera forumet är verkligen inget att hänga i granen. Flashback har de de överlägset bästa aktieforumet i Sverige.
Citera
2021-12-10, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piesco
Att sol-och-vårare, rena bedragare och människor anställda i bolagen man kommenterar att haussa enormt och i alldeles orimlig proportion.
Sen är det en säkerhetsfråga också. Mediet placera forum ligger under Avanzas plattform och försiggår oegentligheter där är jag övertygad om att Avanza inte vill ha med dessa att göra.
Citera
2021-12-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jag hoppas de söker sig till börssnack eller nåt.
Den genomsnittlige placeraskribenten passar bäst på familjeliv.
Ekonomiforumet där handlar mest om bidragsmaximering i dagsläget men placeragänget kan nog sätta fart på forumet.

Börssnack är osannolikt då det krävs betalning.
Har vi otur dyker det upp dussintals idioter som Witpo och övrigt drägg som hänger i "aktietips"-trådarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in