Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-03-08, 20:54
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Ni som sitter där hur ser ni på inläggen?
Verkar mest vara baisse eller super hausse ,och trejders om försöker få upp/ner kursen
modsen verkar efterblivna om det ens finns några?
Citera
2019-03-08, 21:03
Medlem
warfighters avatar
Småsparare som tjafsar om att kursen "ska" upp, eller ner. Mods har jag aldrig sett, men man tröttnar nog innan de dyker upp. Nån gång har det väl varit bra för att få ett snabbt svar på en plötslig kursförändring, de gånger jag inte hängt med i vad som är på gång i företaget. I övrigt skräp.
Citera
2019-03-08, 21:09
Medlem
Vansterpartiets avatar
Glorifierade speltorskar.
Citera
2019-03-08, 21:14
Bannlyst
Lika seriöst som Flashback. Man lallar runt och leker idiot. Investera aldrig baserat på någon analys från placera
Citera
2019-03-08, 23:14
Medlem
Jag läste ett tag men i princip varje spådom var fel.
Citera
2019-03-09, 04:36
Medlem
herrstorks avatar
Hahaha nej verkligen, en samling pajasar. Okunniga, och alla är världsmästare. Någon har skummat lite om TA och svänger sig med sina 4 termer dag in och dag ut. Sen är det vanliga samtalsämnet antingen en raket och nu blir det xx MINST, eller så drar någon till att det blir NE och så spårarar samtalet ur. Ganska många troll.

Nej. Finns inget gott att säga om placeras forum.
Citera
2019-03-09, 08:01
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Ni som sitter där hur ser ni på inläggen?
Verkar mest vara baisse eller super hausse ,och trejders om försöker få upp/ner kursen
modsen verkar efterblivna om det ens finns några?

Man får vaska mycket bland inläggen för att hitta några guldkorn.

Får känslan av att det finns gott om personer som haussar aktier, likt de dömda läkarstudenterna.

"EBM har menat att läkarstudenterna har utnyttjat den stora publiken för egen vinning, genom att köpa upp ett stort antal aktier, publicera en trovärdig och initierad köprekommendation av aktien på olika bloggar såsom Avanza forum, Redeye, den slutna Facebook gruppen Aktieraketer och DI:s Börssnack för att sedan sälja av hela sitt innehav när kursen stuckit iväg uppåt. Detta förfarande benämns på engelska som "pump and dump"."

"Under rubriken ”Handlingsplan” lade männen detaljerat upp hur de till exempel skulle agera i Alteco:

Tisdag: Inköp under dagen genom att försvara vår prebaslinje på 5,1. Inför stängning, och med hjälp av andra investerare köps kursen upp till ca 5,9. Detta motsvarar en uppgång med 9%, och en baslinje på cirka 27%, förutsatt ett snitt 4,65.
Artikeln publiceras 10.30-10.45 för att nå så många som möjligt på kortast tid möjligt. Länkens sprids genom diverse olika kanaler kl 12.00
BS: efter börsstängning
Onsdag: I dag är stora dagen, då säljer vi så det rycker. 80% av aktierna sålda innan kl 11.00."

Onsdagen är säkert 16 juli 2014. Kolla aktiens graf.
Senast redigerad av flashforward 2019-03-09 kl. 08:09.
Citera
2019-05-23, 19:19
Medlem
Verkar som många menar att det finns flertalet nicks på Forumet,men samma person, har dom koll ens på att man måste regga sig med BI ,hur fan får man till flertalet nick med sitt BI i så fall?
Citera
2019-05-24, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Verkar som många menar att det finns flertalet nicks på Forumet,men samma person, har dom koll ens på att man måste regga sig med BI ,hur fan får man till flertalet nick med sitt BI i så fall?
Inga svar , ingen som vet hur dessa trolls skapar dessa dubbelnicks?
Citera
2021-12-09, 19:54
Medlem
Idag stängdes placera forum. Undrar vad som föranledde detta. Själv är jag av den uppfattningen att det vimlar av skojare där, skojare som vill haussa eller baissa en aktie. Men det kan även ges info där, men om det är värdefull sådan så kan ofta samma info liksom spammas över.

Själv har jag råkat ut för att min signatur stulits, innebärande bland annat att jag inte kan stänga av de värsta spammarna.
Citera
2021-12-09, 20:58
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Idag stängdes placera forum. Undrar vad som föranledde detta. Själv är jag av den uppfattningen att det vimlar av skojare där, skojare som vill haussa eller baissa en aktie. Men det kan även ges info där, men om det är värdefull sådan så kan ofta samma info liksom spammas över.

Själv har jag råkat ut för att min signatur stulits, innebärande bland annat att jag inte kan stänga av de värsta spammarna.

Vet du om det är tillfälligt eller permanent? Vore trist om det var permanent, vissa signaturer har jag lärt mig att uppskatta..
Citera
2021-12-09, 21:08
Medlem
Lutops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Vet du om det är tillfälligt eller permanent? Vore trist om det var permanent, vissa signaturer har jag lärt mig att uppskatta..

https://www.avanza.se/placera/forum.html

Citat:
Placeras forum stänger tillfälligt
Nu utvecklar vi nästa generations forumtjänst

Nu inleds arbetet med att bygga om Placeras forumtjänst. Ambitionen är att skapa en mer transparent och användarvänlig plattform för alla som älskar att diskutera aktier.

Under arbetets gång är Placeras forum tillfälligt stängt. Forumet har växt kraftigt i antal användare och innehåll de senaste åren, samtidigt är tjänsten byggd på äldre teknik. Det har medfört att det tekniska underhållet nu blivit ett mycket resurskrävande arbete för oss. För att frigöra resurser och så snabbt som möjligt kunna erbjuda en uppdaterad version har vi valt att stänga forumet och fokusera alla resurser på att bygga nästa generations forumtjänst.

Vi kommer därför nu också avsluta alla befintliga användarkonton kopplade till Forumet då den nya tjänsten kommer kräva ny registrering.

Vi beklagar att forumet stängs med kort varsel och vi förstår att många blir besvikna över beslutet. Vi arbetar nu för att skapa ett nytt – och betydligt bättre - forum.

Med vänliga hälsningar,
Placera

Oerhört korkat att stänga ett forum innan man har ett nytt redo. Det ligger nog mer bakom detta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in