2021-12-09, 22:30
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Om du tror per automatik att en infektion för dig är lika med en inläggning.

Och vad i hela friden får dig att tro att jag tror det? Argumentera ärligt istället.
Citat:

Ja, då är det nog du som är rädd.
Om du läser min text igen så ser du nog att jag inte är så orolig.

Du behöver inte vara orolig. Du behöver vara betydligt mindre orolig för vaccinet än för covid. All data visar detta. Så varför vaccinerar du dig inte om du inte är orolig/rädd?
Citat:

Varför göra något som inte känns som en rätt väg att gå för mig?

Och varför ska du lägga dig i i det?
Du verkar ändå vara en som går att nå. Du gör ett försök och när jag bett dig att argumentera utifrån en ärlig grund har du faktiskt gjort det såhär långt. All heder för det. De flesta i tråden skulle istället ha utvidgat sina karikatyrer.

Det jag är nyfiken på är vad som verkligen ligger bakom denna känsla. Är dina känslor pålitliga eller kan detta vara en fråga där reson skulle kunna vara en bättre lämpad metod?
Senast redigerad av MrArtur 2021-12-09 kl. 22:32.
Citera
2021-12-09, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Varför? De funkar ju inte! Men du har säkert inte kopplat att många länder med munskydd har drabbats betydligt hårdare än Sverige! Sen har du såklart inte läst den senaste studien som pulvriserar deras nytta och funktion.
Om det är några munskydd som funkar så är det dessa lyssna på Björn Olsen.
Citera
2021-12-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Gräver man tillräckligt djupt bottnar man alltid i konspirationsteorier. I detta fallet behövde jag bara skrapa på ytan. Visst, vaccinproducenterna tjänar säkert stora pengar. Det gör Apple också, men av någon anledning talas det inte om någon great reset där, trots att mobiltelefoner år betydligt lättare att spåra och logga dina aktiviteter med. Och mobiltelefoner är inte ens livsnödvändiga.

Covid är långt värre än ebola. Tittar man på dödssiffror har ebola dödat tiotusentals på över 30 år medan covid har dödat över 5 miljoner på knappt två år med betydligt större samhällspåverkan i form av exvis överbelastade sjukvårdssystem runt om i världen.
Covid är i de fleata fall lunginflammation inget nytt eller ovanligt att dö i. Tyvärr!
Ditt exempel med Apple var inget vidare du skulle använt Google iatället. För Apple säljer mobiltelefoner och elektronik Google säljer användare och deras data.
Citera
2021-12-09, 22:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Har du dåligt minne?

Nej, men du fantiserar.
Citera
2021-12-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Om det är några munskydd som funkar så är det dessa lyssna på Björn Olsen.
Björn Olsen är en kretin! Läs undersökningen som det länkades till tidigare i tråden. Den visar på munskydds många nackdelar! De du aldrig verkar förstå.
Citera
2021-12-09, 22:33
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Covid är i de fleata fall lunginflammation inget nytt eller ovanligt att dö i. Tyvärr!
Ditt exempel med Apple var inget vidare du skulle använt Google iatället. För Apple säljer mobiltelefoner och elektronik Google säljer användare och deras data.
Tack för tipset. Ska använda Google nästa gång. Sätt in Google du i liknelsen. Det är ok med mig.
Citera
2021-12-09, 22:34
Medlem
Citat:
Björn Olsen är en kretin! Läs undersökningen som det länkades till tidigare i tråden. Den visar på munskydds många nackdelar! De du aldrig verkar förstå.
Vilken länk?
Citera
2021-12-09, 22:35
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Och vad i hela friden får dig att tro att jag tror det? Argumentera ärligt istället.

Du behöver inte vara orolig. Du behöver vara betydligt mindre orolig för vaccinet än för covid. All data visar detta. Så varför vaccinerar du dig inte om du inte är orolig/rädd?

Du verkar ändå vara en som går att nå. Du gör ett försök och när jag bett dig att argumentera utifrån en ärlig grund har du faktiskt gjort det såhär långt. All heder för det. De flesta i tråden skulle istället ha utvidgat sina karikatyrer.

Det jag är nyfiken på är vad som verkligen ligger bakom denna känsla. Är dina känslor pålitliga eller kan detta vara en fråga där reson skulle kunna vara en bättre lämpad metod?
Kan du inte hitta ett terapiforum om du vill älta dina känslor?
Citera
2021-12-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, men du fantiserar.
Nej Kristersson skrek sig ju blå om att vi skulle stänga ned och de andra tokarna förespråkade också såna åtgärder. Pinsamt för Kristersson att han sa aftt dödssiffrorna skulle gå upp ordentligt om vi inte stängde ned omedelbart! Vi stängde inte ned då och siffrorna gick ned…
Citera
2021-12-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Vilken länk?
Titta några sidor tillbaka. Inte underligt att du missat den…
Citera
2021-12-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, men du fantiserar.
Nej har du inte följt med alls?
Citera
2021-12-09, 22:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nej Kristersson skrek sig ju blå om att vi skulle stänga ned och de andra tokarna förespråkade också såna åtgärder. Pinsamt för Kristersson att han sa aftt dödssiffrorna skulle gå upp ordentligt om vi inte stängde ned omedelbart! Vi stängde inte ned då och siffrorna gick ned…

Citat:
Nej har du inte följt med alls?

Då kan du vänligen länka till ett sådant exempel där han skriker sig blå om nedstängning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in