Citat:
Ursprungligen postat av
barkie
Problemet jag ser det som är att du inte tar alla faktorer i beaktning. Du isolerar historiska händelser, ekonomisk vinning, The Great reset (WEF), censuren som Youtube infört (där man tagit bort miljoner kritiska videos till vaccinet) även med vetenskapsmän med stor kunskap.
Gräver man tillräckligt djupt bottnar man alltid i konspirationsteorier. I detta fallet behövde jag bara skrapa på ytan. Visst, vaccinproducenterna tjänar säkert stora pengar. Det gör Apple också, men av någon anledning talas det inte om någon great reset där, trots att mobiltelefoner år betydligt lättare att spåra och logga dina aktiviteter med. Och mobiltelefoner är inte ens livsnödvändiga.
Citat:
Testa och googla. Det är i princip omöjligt att hitta något negativt om vaccinet.
På bitchute och rumble är det lätt. I publicerad vetenskap är väl det sämsta en avtagande effektivitet mot infektion över tid. Kan ju finnas en anledning att det ser ut på detta sätt. Jag har inte svårt att välja mellan vetenskap och konspirationsteorier/pseudovetenskap.
Den som vill ha en vetenskapligt förankrad uppfattning borde inte ha svårt här.
Citat:
Du ignorerar verkligheten faktiskt är att det är ett helt nytt, oprövat vaccin. Ja, du kan rapa ur dig att MRNA funnits sen 1980-talet men det är fortfarande nytt i den benämning vi använder det nu.
Det något åt gammalt förvisso. Men några mer vältestade vaccin blir svåra att hitta. Ungefär varannan människa på jorden har tagit dem.
Citat:
Vi har absolut 0 aning om effekterna av vaccinerna på sikt. Vi vet att de läcker, vi vet att du behöver ta boosters och att det nu införts det första vaccintvånget i världen (Österrike).
Det är inte ebola. Det är farligt för en mikroskopisk del av befolkningen där majoriteten kunde dött av andra virus eller åkommor om inte covid existerat.
Det är då, inte rimligt, att vaccinera hela världens befolkning för det här. Det är total galenskap att i panik och mitt i en pandemi, vaccinera med något som är otestat.
Vi får se om Geert Vanden Bossche har rätt eller fel. Har han rätt så kommer notan för hela det här kalaset bli det värsta i mänsklighetens historia.
Har du själv haft covid förresten? Jag hade det i augusti. Skulle aldrig ta en spruta för att slippa ha det. Haft influensor som var bra mycket värre.
Tog antikroppstest för 2 veckor sen och det var mycket robust.
Covid är långt värre än ebola. Tittar man på dödssiffror har ebola dödat tiotusentals på över 30 år medan covid har dödat över 5 miljoner på knappt två år med betydligt större samhällspåverkan i form av exvis överbelastade sjukvårdssystem runt om i världen.