2021-12-09, 22:15
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Det här var ju knappast första videon som laddades upp med samma budskap.

Det filmades friskt i början av pandemin, då det enligt media var katastrofläge precis överallt.

Så min poäng är densamma.

Jag har sett några av dom videor som lades upp tidigare under epidemins förlopp. Någon gick runt i sjukhusens entréer och väntrum och skrek "Var är alla patienter?". Filmaren försökte hävda tesen att epidemin är en bluff, genom att filma tomma entréer, väntrum och korridorer.

Den här gången är tricket istället att filma i en stad som ligger långt ifrån infektionshärden.
Citera
2021-12-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Från SVD
”Under pandemiåret 2020 hittades inga influensafall i Sverige, men i år kan Region Stockholm konstatera att landet drabbats av en influensavariant som möjligen slår hårdare än tidigare.

Varianten har inte haft någon hög intensitet i Sverige på flera år och på grund av de tidigare pandemirestriktionerna finns inte samma immunitet hos befolkningen.”

Ganska förutsägbart att människors immunförsvar blir svaga när de inte kontinuerligt tränas.

Är det förresten någon som verkligen tror på att vi inte hade några influensafall alls i Sverige förra året? I så fall är ni mycket godtrogna…

Dålig journalistik. 2020 fanns det influensa, men den dök brant när folk hamstrade och låste in sig.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-influensa/2019-2020/influensasasongen-2019-2020-sasongssammanfattning-final-v3.pdf
Citera
2021-12-09, 22:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
FHM borde läggas ned. Ingen följer deras rekommendationer. Dom kan ge ut vilka rekommendationer som helst via sina QR koder. Ingen bryr sig. Ingen har munskydd. När man kommer till Arlanda går man bara igenom, hivar sitt munskydd i en papperskorg och gå in i en taxi.
Det är ju en jävla tur att viruset är ofarligt för dom flesta.

Testa sig behöver man inte göra. Är man från utlandet går det inte ens att testa sig, tester är bara för svenskar eller permanent residerande. Är man svensk så får man åka hem till sin region och testa sig där om inte regionen har testning på Arlanda.
Ja förresten regionerna borde läggas ned dom också.

Det är ju tvärtemot vad du skriver väldigt många som följt rekommendationerna och det gäller ju inte minst arbetsgivare och butiker.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-12-09 kl. 22:20.
Citera
2021-12-09, 22:17
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Varför försöker du alltid blanda bort korten? Det intressanta här var ditt nyspråk. Du påstod att vaccinpass inte handlar om mobbing, och jag svarade att Greklands premiärminister säger att böter på 100 euro i månaden inte är ett straff.

Ja, och vad har en grekisk minister att göra med lilla mig, Folkhälsomyndigheten eller den svenska regeringen? Mig, veterligen, så finns det inga planer på att införa böter för ovaccinerade i Sverige. Så jag behöver inte använda mig av "nyspråk"" när jag diskuterar corona-hanteringen i Sverige. Så det är alltså du som försöker blanda ihop korten. Sublimering och överföring kallas det!
Citera
2021-12-09, 22:18
Medlem
Citat:
Just därför inte många tar tokiga restriktioner och rekommendationer på allvar. F HM har hela tiden vetat att detta är som en lite tufffare influensa eller förkylning. Inte fan stänger man ned och låser in medborgare för sånt!

Jo om vi inte haft vaccinen. Då hade till och med FHM tvingats att ta till lockdown.
Om det kommer en mutation som vaccinen inte alls biter på. Vad gör vi då?
Citera
2021-12-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
De förstår inte det enkla konceptet. Det är bisarrt att till synes friska människor är villiga att ge upp sin frihet.

De tror inte på tvångsvaccinering men Österrike inför det 1 februari. Resten av Europa kommer följa samma väg.

Då kommer de inte vilja prata om det. Då kommer dom rikta fokus på andra ämnen istället.

"Smittan gjorde si och så och folk gjorde det" kommer det låta när dessa frihetshatare ska rationalisera vaccintvånget.

Det är ju det som sker hela tiden. Man har valt sida och vägrar ändra sig, oavsett.

Det finns MYCKET negativt material om vaccinet därute som gör mig skeptisk - men om någon vill ta det, gör det. Hela min släkt är i princip fullvaccinerade och det beslutet tog de själva, precis som det ska vara.

Varför ska jag då inte få besluta om jag vill ta det eller inte?

Då kommer rationaliseringar om hur farligt covid är och hur smittan ökar från samma idioter som förra året sa att smittan skulle stoppas om "60%~ och uppåt är vaccinerade"

Vaccinet har dock inte hjälpt. Det är dåligt och läcker och ger viruset chansen att mutera och bli än värre.

Men då rationaliserar dom igen - helt plötsligt räcker inte ens 80%~ eller 90, nu ska alla vara vaccinerade.

Men det räcker inte heller - sen ska vi ta booster också. Hur ofta vet vi inte.

Och ännu har inte en enda varningslampa börjat lysa.

Jag förespråkar en dos av skeptisism. Sluta vara dumma i huvudet.

Det jag undrar mest är.. om vi glömmer vaccinerad vs. ovaccinerad en stund.

Är dem helt blinda inför allt som händer i världen? Hur kan dem fortfarande tro att allt är en konspiration?
Vart ser dem logiken?
Citera
2021-12-09, 22:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Busch Åkesson Kristersson och Sabuni..

De har ju inte gått ut med något alls om detta så du fantiserar bara. Frågar du en person som verkligen är höger så anser den att de personer du räknar upp är vänsterliberaler och jag är beredd att hålla med. Någon skrev att SD egentligen är S mot invandring, vilket också stämmer. Det är mestadels tidigare S-röstande som gått över till SD enbart för att försöka motverka flyktingmottagningen.
Citera
2021-12-09, 22:24
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Problemet jag ser det som är att du inte tar alla faktorer i beaktning. Du isolerar historiska händelser, ekonomisk vinning, The Great reset (WEF), censuren som Youtube infört (där man tagit bort miljoner kritiska videos till vaccinet) även med vetenskapsmän med stor kunskap.

Gräver man tillräckligt djupt bottnar man alltid i konspirationsteorier. I detta fallet behövde jag bara skrapa på ytan. Visst, vaccinproducenterna tjänar säkert stora pengar. Det gör Apple också, men av någon anledning talas det inte om någon great reset där, trots att mobiltelefoner år betydligt lättare att spåra och logga dina aktiviteter med. Och mobiltelefoner är inte ens livsnödvändiga.

Citat:

Testa och googla. Det är i princip omöjligt att hitta något negativt om vaccinet.

På bitchute och rumble är det lätt. I publicerad vetenskap är väl det sämsta en avtagande effektivitet mot infektion över tid. Kan ju finnas en anledning att det ser ut på detta sätt. Jag har inte svårt att välja mellan vetenskap och konspirationsteorier/pseudovetenskap.
Den som vill ha en vetenskapligt förankrad uppfattning borde inte ha svårt här.
Citat:

Du ignorerar verkligheten faktiskt är att det är ett helt nytt, oprövat vaccin. Ja, du kan rapa ur dig att MRNA funnits sen 1980-talet men det är fortfarande nytt i den benämning vi använder det nu.

Det något åt gammalt förvisso. Men några mer vältestade vaccin blir svåra att hitta. Ungefär varannan människa på jorden har tagit dem.
Citat:

Vi har absolut 0 aning om effekterna av vaccinerna på sikt. Vi vet att de läcker, vi vet att du behöver ta boosters och att det nu införts det första vaccintvånget i världen (Österrike).

Det är inte ebola. Det är farligt för en mikroskopisk del av befolkningen där majoriteten kunde dött av andra virus eller åkommor om inte covid existerat.

Det är då, inte rimligt, att vaccinera hela världens befolkning för det här. Det är total galenskap att i panik och mitt i en pandemi, vaccinera med något som är otestat.

Vi får se om Geert Vanden Bossche har rätt eller fel. Har han rätt så kommer notan för hela det här kalaset bli det värsta i mänsklighetens historia.

Har du själv haft covid förresten? Jag hade det i augusti. Skulle aldrig ta en spruta för att slippa ha det. Haft influensor som var bra mycket värre.

Tog antikroppstest för 2 veckor sen och det var mycket robust.
Covid är långt värre än ebola. Tittar man på dödssiffror har ebola dödat tiotusentals på över 30 år medan covid har dödat över 5 miljoner på knappt två år med betydligt större samhällspåverkan i form av exvis överbelastade sjukvårdssystem runt om i världen.
Citera
2021-12-09, 22:25
Medlem
Citat:
Jo om vi inte haft vaccinen. Då hade till och med FHM tvingats att ta till lockdown.
Vi hade inte vaccin och stängde ändå inte ned! Fanns ingen anledning.
Citera
2021-12-09, 22:26
Medlem
Citat:
Munskyddstvång ffp2 masker resten av livet.
Citera
2021-12-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De har ju inte gått ut med något alls om detta så du fantiserar bara.
Har du dåligt minne?
Citera
2021-12-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Munskyddstvång ffp2 masker resten av livet.
Varför? De funkar ju inte! Men du har säkert inte kopplat att många länder med munskydd har drabbats betydligt hårdare än Sverige! Sen har du såklart inte läst den senaste studien som pulvriserar deras nytta och funktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in