2021-12-09, 20:30
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ALXBax/pfizers-vd-kan-behovas-en-tidigare-fjarde-dos

Fjärde dosen kan komma tidigare.
Citera
2021-12-09, 20:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om de inte trodde på det då så tror de ju på det nu. Har lite svårt att uttolka manipulerandet i det.

De agerade väldigt bakåtlutat inledningsvis och tittar man över agerandet senaste sex månaderna så går det inte att komma ifrån att de inte vet vilket ben de ska stå på.

Vissa (gudskelov inte så många) ältar ju på om att C19 är en iscensatt aktivitet för att kuva folken i västvärlden. Med tanke på hur olika och svajigt det agerats så kommer jag bara till den slutsatsen att de är oduglighet som präglat besluten oavsett land. Antingen tar man i för hårt eller så tar man för lätt på det. Det finns ingen linje och ingen tanke. Viruset kommer att finnas för alltid.

Jag menar, att de inte rekommenderade munskydd för att de trodde på det, utan för att kasta något till vargarna så att rösterna som krävde mer effektiva åtgärder, skulle tystna för ett tag. Vad är DET om inte manipulering..? Mind games? Ovetenskapligt agerande? Fruktansvärt respektlöst mot det folk, som faktiskt betalade deras löner över skatten!

Jo, självklart har man alltid ändan bak... Jag hoppas att vi kan se det här som en generalrepetition inför det RIKTIGT elaka viruset, som säkert kommer att komma förr eller senare. Nu vet alla vilka åtgärder som finns att ta till vid en pandemi, och det skulle inte längre kännas så extremt om vår regering skulle besluta om de åtgärderna. Då för två år sedan var det här i Sverige helt otänkbart med lockdown, utegångsförbud, kontaktförbud i privata hem o.s.v.. Men det berodde ju på att vi har haft fred så länge, att inte ens våra äldsta kunde minnas något sådant. I alla länder som var indragna i WWII, fanns det levande minnen av sådant, så där kändes det inte lika otänkbart.
Citera
2021-12-09, 20:43
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Så smycket som du skriker dig hes i varenda tråd. Kan man verkligen tro något annat?

Säger en som är beredd att bli en sprutnarkoman för en förkylning.
Fast detta är ju bara något du skriver som du inte ens själv tror på. Varför är du rädd för vaccinet? Vågar du inte bemöta en sådan fråga på ett ärligt sätt? Vad är du rädd för?
Citera
2021-12-09, 20:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag menar, att de inte rekommenderade munskydd för att de trodde på det, utan för att kasta något till vargarna så att rösterna som krävde mer effektiva åtgärder, skulle tystna för ett tag. Vad är DET om inte manipulering..? Mind games? Ovetenskapligt agerande? Fruktansvärt respektlöst mot det folk, som faktiskt betalade deras löner över skatten!

Det är inte min bild vad det gäller det. Det är snarare så att de pressades att rekommendera det och övertygade sig själva efter ett tag. Tegnell trodde ju inte ens att pandemin skulle nå Sverige i början.

Citat:
Jo, självklart har man alltid ändan bak... Jag hoppas att vi kan se det här som en generalrepetition inför det RIKTIGT elaka viruset, som säkert kommer att komma förr eller senare. Nu vet alla vilka åtgärder som finns att ta till vid en pandemi, och det skulle inte längre kännas så extremt om vår regering skulle besluta om de åtgärderna. Då för två år sedan var det här i Sverige helt otänkbart med lockdown, utegångsförbud, kontaktförbud i privata hem o.s.v.. Men det berodde ju på att vi har haft fred så länge, att inte ens våra äldsta kunde minnas något sådant. I alla länder som var indragna i WWII, fanns det levande minnen av sådant, så där kändes det inte lika otänkbart.

Fast Sverige har ju inte haft någon nedstängning i egentlig mening. Jag tycker att det som nu kommer upp är mer långtgående ingripanden och det alltså bara två månader efter att alla restriktioner togs bort. Det är snurrigt.
Citera
2021-12-09, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Jo, självklart har man alltid ändan bak... Jag hoppas att vi kan se det här som en generalrepetition inför det RIKTIGT elaka viruset, som säkert kommer att komma förr eller senare.
Jag tror inte det kommer något sådant riktigt elakt virus, för virus är egentligen inte elaka eller speciellt farliga. Det farliga är vårt sätt att leva. Att vi förstör våra egna kroppar med dålig mat och gifter av alla slag och att vi inte rör oss tillräckligt mycket.
Citera
2021-12-09, 20:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Detta är vad som framkom i maj:

Folkhälsomyndigheten har under två veckor i mars samlat in prover från blodgivare. Resultaten visar att 22 procent på nationell nivå hade antikroppar mot SARS-CoV-2 medan nivån låg på 25 procent i region Stockholm och i Västra Götaland. Folkhälsomyndigheten har även undersökt förekomsten av antikroppar i överskottsblodprover från öppenvården.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/maj/var-fjarde-blodgivare-i-stockholm-och-vastra-gotaland-har-antikroppar/

Ja det är ju inga 45%. Sen kan man fråga sig om blodgivare är en representativ grupp för samhället i stort.
Citera
2021-12-09, 21:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Kallas politik. Mindre än ett år kvar till valet. Finns mycket att förlora. Vi får vara glada att sossarna styr ändå. Med tokarna Åkesson, Busch och Kristersson så hade vi troligen fått det mycket värre..

På vilket sätt tror du att det skulle blivit mycket värre?
Citera
2021-12-09, 21:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det var det här jag tänkte på, tror jag har citerat och länkat till det några gånger tidigare, men det försvinner lätt i den långa tråden.

Topp på 45 procent under maj 2021

Sett till hela studieperioden, så hade drygt 28 procent av studiedeltagarna påvisbara antikroppar mot sars-cov-2 med en topp på 45 procent under maj 2021. Antikropparna var mätbara i åtminstone åtta månader efter infektion.
https://nyheter.ki.se/covid-19-immunitet-hos-unga-vuxna-kartlaggs

Det är ju en utvald grupp man följt, men bra resultat. Det blir ju ett annat resultat på populationsbasis.
Citera
2021-12-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Hur får man grönt Corona pass, såg i Vg att man då tydligen inte smittar.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1OyeAQ/erna-solberg-i-karantene-ektemannen-har-corona
Gröna coronapass borde ju gå till ovaccinerade som haft corona. Ironiskt nog…
Citera
2021-12-09, 21:20
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det är ju inga 45%. Sen kan man fråga sig om blodgivare är en representativ grupp för samhället i stort.

Kanske de mer är representativa för den del av befolkningen som man kanske kan diskutera huruvida de behöver COVID-vaccin eller ej, dvs friska personer under 60 år.
Citera
2021-12-09, 21:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Högermännen ju pratat eller nästan skrikit om att stänga ned Sverige och hade såklart tagit till mer fascistiska metoder..

Har du missat att alla högermedia står på antivaxxarnas sida? Fria tider, snapphanen mfl.
Citera
2021-12-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Men du ska få rapa ur dig antivaxxpropaganda?

Har du hört mig säga att dem som vill inte ska få vaccinera sig?
Jag har ingen åsikt om vad någon annan gör.

Det jag propagerar för är att alla andra ska ge i fan och lägga sig i vad någon annan gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in