Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Om de inte trodde på det då så tror de ju på det nu. Har lite svårt att uttolka manipulerandet i det.
De agerade väldigt bakåtlutat inledningsvis och tittar man över agerandet senaste sex månaderna så går det inte att komma ifrån att de inte vet vilket ben de ska stå på.
Vissa (gudskelov inte så många) ältar ju på om att C19 är en iscensatt aktivitet för att kuva folken i västvärlden. Med tanke på hur olika och svajigt det agerats så kommer jag bara till den slutsatsen att de är oduglighet som präglat besluten oavsett land. Antingen tar man i för hårt eller så tar man för lätt på det. Det finns ingen linje och ingen tanke. Viruset kommer att finnas för alltid.
Jag menar, att de inte rekommenderade munskydd för att de trodde på det, utan för att kasta något till vargarna så att rösterna som krävde mer effektiva åtgärder, skulle tystna för ett tag. Vad är DET om inte manipulering..? Mind games? Ovetenskapligt agerande? Fruktansvärt respektlöst mot det folk, som faktiskt betalade deras löner över skatten!
Jo, självklart har man alltid ändan bak... Jag hoppas att vi kan se det här som en generalrepetition inför det RIKTIGT elaka viruset, som säkert kommer att komma förr eller senare. Nu vet alla vilka åtgärder som finns att ta till vid en pandemi, och det skulle inte längre kännas så extremt om vår regering skulle besluta om de åtgärderna. Då för två år sedan var det här i Sverige helt otänkbart med lockdown, utegångsförbud, kontaktförbud i privata hem o.s.v.. Men det berodde ju på att vi har haft fred så länge, att inte ens våra äldsta kunde minnas något sådant. I alla länder som var indragna i WWII, fanns det levande minnen av sådant, så där kändes det inte lika otänkbart.