2021-12-09, 18:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Nu påstår ju inte skribenten att du påstår det, utan frågar vad i telefonhistoriken som kan vara förmildrande för Lydia, tror du att det finns nåt förmildrande i den ? frikänd står det inget alls om

du borde kanske öka på din egen läsförståelse innan du anklagar andra för att ha bristande sådan, ett tips bara, i all välmening

Läs om mitt originalinlägg som inte ens var ställt till
äckelkakan, det var ett exempel på ett fall där förmodad GM blir frikänd av Hovrätten av "bevis" som borde ha funnits med i fuppen frän början!
2021-12-09, 18:32
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Läs om mitt originalinlägg som inte ens var ställt till
äckelkakan, det var ett exempel på ett fall där förmodad GM blir frikänd av Hovrätten av "bevis" som borde ha funnits med i fuppen frän början!

Jag har läst det, och återigen läs du också, för du påstår att skribenten påstår att du skriver att Lydia, ska bli frikänd i citatet ovan, men skribenten skriver inte alls det utan frågar om du tror att det finns nåt förmildrande för Lydia i telefonhistoriken, det här med läsförståelse verkar vara svårare än jag trodde.

Så jag ställer frågan själv, tror du att det finns nåt i telefonhistoriken som är FÖRMILNDRANDE för Lydia
nåt som har med brottet att göra alltså ?
2021-12-09, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag är ju faktiskt helt neutral egentligen (i händelsen), och jag hade inte brytt mig så mycket om detta fall om det inte vore för att fuppen är så otroligt tunn (tycker jag), och att straffet blev så långt för en tidigare helt ostraffad. Det finns i mitt tycke flera andra liknande brott/mord som (i mitt tycke) givit BO mycket längre och större lidande, och där gärningsperson/personerna fått runt hälften av år i fängelsestraff.

Det finns faktiskt ett annat mord där själva mordet också har filmats med mobiltelefon, GM och BO bor/bodde faktiskt också ihop, GM var BOs inneboende. Misshandel och tortyr av BO i ca 12 timmar, och sedan dödas med yxa i en skogsdunge, BO ber för sitt liv på filmen. GM får 12 år (om jag inte missminner mig).

Så jag undrar ju liksom vari skillnaden ligger. Jag tycker ju absolut inte att L ska frikännas, men jag tycker att lagen ska vara så lika som möjligt för alla människor. I min värld är det ju bra mycket värre/försvårande att mycket grymt, våldsamt och under lång tid tortera ett BO innan mordet/dödandet (det kan man verkligen kalla för avrättning), än ett skott, plötsligt och lite "från ingenstans" (trolig uppfattning av E, just då och där, i mitt tycke).

Men det är mina tankar och tyckande.

Och tack för att du bidrar med det du vet, det bidrar till (i mitt tycke) att bilden blir lite mer hel.

Ja jag har ju bara läst här inne vad som har hänt, och pratat lite med kompisar.
Jag vet ju inte, men jag har ju inte upplevt det som att det vore planerat ju. Och jag kan ju tycka det här funnits mycket värre mord än det här. Självklart ska hon sitta av ett straff, ingen tvekan om saken. Men samtidigt kan jag tycka det får finnas någon rim och reson.
Blir väl intressant om det kommer fram mer information.
2021-12-09, 20:48
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ja jag har ju bara läst här inne vad som har hänt, och pratat lite med kompisar.
Jag vet ju inte, men jag har ju inte upplevt det som att det vore planerat ju. Och jag kan ju tycka det här funnits mycket värre mord än det här. Självklart ska hon sitta av ett straff, ingen tvekan om saken. Men samtidigt kan jag tycka det får finnas någon rim och reson.
Blir väl intressant om det kommer fram mer information.

Riksdagens lagändring om mord genomfördes 2014-07-01. Den nya straffskalan har ändrats på sådant sätt så det är livstids fängelse som är normalpåföljd och vid eventuella förmildrade omständigheter, så är det fängelse på viss tid, lägst 10 år och högst 18 år som gäller. Det betyder alltså att livstids har effektivt ersatt det tidsbestämda straffet som normalpåföljd för mord

Vilka förmildrande omständigheter anser du att det finns , som ger enligt dej rim och reson, om vi ser på vad lagen säjer ?
2021-12-09, 20:55
Medlem
Citat:
Riksdagens lagändring om mord genomfördes 2014-07-01. Den nya straffskalan har ändrats på sådant sätt så det är livstids fängelse som är normalpåföljd och vid eventuella förmildrade omständigheter, så är det fängelse på viss tid, lägst 10 år och högst 18 år som gäller. Det betyder alltså att livstids har effektivt ersatt det tidsbestämda straffet som normalpåföljd för mord

Vilka förmildrande omständigheter anser du att det finns , som ger enligt dej rim och reson, om vi ser på vad lagen säjer ?

Nja jag tänker mer på exempelvis Knutby mordet. Barnflickan var helt nykter, var med på planen, gick från busshållplatsen till Helges och hans frus hus, smög in för att inte väcka barnen, sen sköt hon frun i sängen. Det kan jag tycka är ett mycket kallblodigare mord, som hon dessutom flydde ifrån. Men hon fick då inte alls så långt straff, hon är ju ute nu dessutom.
Förmildrande omständigheter kan jag då tycka är den press Lydia verkar ha levt med/under. Hushållerska, barnpassare, städerska, festpartner m.m till Emil, som jag vet var väldigt kontrollerande.
2021-12-09, 21:06
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Nja jag tänker mer på exempelvis Knutby mordet. Barnflickan var helt nykter, var med på planen, gick från busshållplatsen till Helges och hans frus hus, smög in för att inte väcka barnen, sen sköt hon frun i sängen. Det kan jag tycka är ett mycket kallblodigare mord, som hon dessutom flydde ifrån. Men hon fick då inte alls så långt straff, hon är ju ute nu dessutom.
Förmildrande omständigheter kan jag då tycka är den press Lydia verkar ha levt med/under. Hushållerska, barnpassare, städerska, festpartner m.m till Emil, som jag vet var väldigt kontrollerande.

Knutbymordet som du refererar till har ingen som helst relevans i detta fall, då mördaren Sara Svensson
dömdes till rättspsykatrisk vård (hon var knäpp enligt p7:an), Helge Fossmo däremot dömdes till till livstids fängelse för ansttiftan, nog om det som är orelevant för detta brott
Du tycker att Lydia har levt under press av Emil, ok, då läser vi den TUNNA FUP väldigt olika du och jag, men oavsett det, så är det väl i lagens mening inte intressant, eller tror vi olika även där ?
jag tror nog att det är väl utrett vem som gjort vad i detta fall, jag tror snarare att hovrätten skärper straffet, med avseende på åklagarens nya inlägg, men men den som lever får te (citat av Sune Lipton)
2021-12-09, 21:13
Medlem
Citat:
Knutbymordet som du refererar till har ingen som helst relevans i detta fall, då mördaren Sara Svensson
dömdes till rättspsykatrisk vård (hon var knäpp enligt p7:an), Helge Fossmo däremot dömdes till till livstids fängelse för ansttiftan, nog om det som är orelevant för detta brott
Du tycker att Lydia har levt under press av Emil, ok, då läser vi den TUNNA FUP väldigt olika du och jag, men oavsett det, så är det väl i lagens mening inte intressant, eller tror vi olika även där ?
jag tror nog att det är väl utrett vem som gjort vad i detta fall, jag tror snarare att hovrätten skärper straffet, med avseende på åklagarens nya inlägg, men men den som lever får te (citat av Sune Lipton)

Nej vi läser inte den "tunna fup" olika, för jag har fortfarande inte läst den.
Jag tycker absolut att man kan referera till Knutby, för där har vi ett kallblodigt mord.
Jag tror dom kommer att sänka straffet.
Men återigen, straff ska hon ju ha, ingen tvekan om det.
2021-12-09, 21:15
Avslutad
Citat:
Gällande det fetade, som rör detta fall, så är det inte någon som har berättat om att E var väldigt kontrollerande.
Du skriver att Lida verkar ha levt med/under press.
Är det inte så att Lida själv snärjt in sig och att hennes tidigare sätt att byta partner, inte fungerade nu, eftersom Emil inte ville ha henne i sitt liv och att hon var hemlös och skuldsatt, hon hade inte klarat studierna, inte agerat hushållerska, barnpassare, städerska mm. Gällande "festpartner" så såg hon till att E försåg henne med vin och grannarna har vittnat om att det varit hög musik, gap och skrik från en kvinna, hos E. Om du kallar det för festpartner, så var det nog ingen fest som vad gemene man tänker på vid benämnandet "fest" snarare en bitch som spårar ur efter hårt supande.
Det är tack och lov så att vi i Sverige inte dömer någon på vad som verkar eller kanske har hänt, utan på fakta och bevis.
2021-12-09, 21:21
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Jag tycker absolut att man kan referera till Knutby, för där har vi ett kallblodigt mord.

Jag vet inte om du inte förstår, så jag ska försöka förklara pedagogiskt, i knutby mordet så dömdes mördaren till rättspsykiatrisk vård på grund av sinnessjukdom, men anstiftaren dömdes till LIVSTID, och det var 2004 det vill säja tio år innan lagstiftningen som jag fetade ändrades,
Lydia är frisk enligt sinnesundersökningen, så jo jag hävdar med den druckne mannens envishet att du är totalt ute å cyklar i lagens mening, men sen om du har en personlig åsikt om strafflängden får du gärna ha det, inga problem för mej, men du har fel i din tolkning av svea rikes lag, tyvärr, men inga hard feelings, du får tycka å tro vad du vill för mej
Senast redigerad av BMC64 2021-12-09 kl. 21:24.
2021-12-09, 21:49
Medlem
Citat:

Att skjuta en försvarslös småbarnspappa som hjälpt dig med gratis boende, gratis bil, gratis mat mm
I sitt eget hem-på nära håll- med hagelbössa i bara trosorna - det är väl för fan ett riktigt brutalt och rått mord. Emil dog inte direkt, han fick uppleva både smärta, dödsångest och svek. Måste varit fruktansvärda minuter.
För att inte tala om hans äldsta son som fick se sin pappa.

En människa som stått Emil nära- skulle aldrig skriva som du gör. Du är sjuk.
Sitta här i tråden och hitta på skit hela tiden för att försöka förminska det brölhäxan Lida gjort och förnedra Emils minne med sjuka lögner.

Vad tillför dina lögner den här tråden?

Du svarar inte på några frågor jag ställer dig heller.

Det här är sista gången jag svarar dig.

Alla Lidas fans verkar vara lika gränslösa som henne själv
2021-12-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Att skjuta en försvarslös småbarnspappa som hjälpt dig med gratis boende, gratis bil, gratis mat mm
I sitt eget hem-på nära håll- med hagelbössa i bara trosorna - det är väl för fan ett riktigt brutalt och rått mord. Emil dog inte direkt, han fick uppleva både smärta, dödsångest och svek. Måste varit fruktansvärda minuter.
För att inte tala om hans äldsta son som fick se sin pappa.

En människa som stått Emil nära- skulle aldrig skriva som du gör. Du är sjuk.
Sitta här i tråden och hitta på skit hela tiden för att försöka förminska det brölhäxan Lida gjort och förnedra Emils minne med sjuka lögner.

Vad tillför dina lögner den här tråden?

Du svarar inte på några frågor jag ställer dig heller.

Det här är sista gången jag svarar dig.

Alla Lidas fans verkar vara lika gränslösa som henne själv

Ja men nu ljuger du ju.
Bara för att man står eller har stått en person nära, så innebär det inte att man ska ljuga. Jag är ärlig och har berättat det jag varit med om.
Att du sen inte tål det, ja det är ditt problem.
Det finns en annan här i tråden som stod Emil nära och som exempelvis visste att dom båda hade lagt in pengar till bilen m.m. så sluta ljug EmmeLee.
Också dina lögner om knark och prostitution säger denna person också att du ljuger om.
Så är det någon som har sjuka lögner, så är det verkligen du.
Och vi är nog båda lika stora fan av Lydia.
2021-12-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Gällande det fetade, som rör detta fall, så är det inte någon som har berättat om att E var väldigt kontrollerande.
Du skriver att Lida verkar ha levt med/under press.
Är det inte så att Lida själv snärjt in sig och att hennes tidigare sätt att byta partner, inte fungerade nu, eftersom Emil inte ville ha henne i sitt liv och att hon var hemlös och skuldsatt, hon hade inte klarat studierna, inte agerat hushållerska, barnpassare, städerska mm. Gällande "festpartner" så såg hon till att E försåg henne med vin och grannarna har vittnat om att det varit hög musik, gap och skrik från en kvinna, hos E. Om du kallar det för festpartner, så var det nog ingen fest som vad gemene man tänker på vid benämnandet "fest" snarare en bitch som spårar ur efter hårt supande.
Det är tack och lov så att vi i Sverige inte dömer någon på vad som verkar eller kanske har hänt, utan på fakta och bevis.

Ja men jag vet att han var kontrollerande!
Att andra tjejer inte upplevt det kanske kan vara för att han inte var lika rädd att förlora dem. Bara ett litet tips för dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in