2021-12-09, 19:31
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whamy
Jag säger att SD är nazister

Nazist-Ida är med i sossarna, hon skulle däremot aldrig ha accepterats i SD som har nolltolerans mot nazism.
Citera
2021-12-09, 19:32
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
de jobbar ju febrilt med att försvara. den ena efter den andre går ju nu ut med att de oxå gjort det som unga. det är så pinsamt
Inte texten då utan att det BARA är hennes sambos låda som det grävs i?
Citera
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Hur ska SD någonsin fås inflytande om sjuklövern kör 100% på pk-floskler och pk-värdegrund? SD kommer ej få över 50%. De måste ha partier att samarbeta med.

SD får knappast fler partier att samarbeta med för att civilministern avslöjas med nazistiska böjelser.
Som jag sagt, om Ida tagit avstånd från värdegrund och klyschor inom partiet och aktivt försökt att faktiskt förbättra det politiska klimatet då hade jag kunna respektera henne.
Då hade hon å andra sidan aldrig blivit civilminister utan fasats ut för länge sen.
Vilket borde fått henne att inse att hon inte borde vara sosse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Detta sker redan. Har du sovit under en sten de senaste 20 åren?

Så Jimmie Åkesson blev omöjlig som partiledare för hans sambo var dömd för misshandel?

SD:s ungdomsförbunds ordförande Tobias Andersson är omöjlig för han bor med sin far som är dömd för barnvåldtäkt?

Citat:
Jag skrev att regeringen bör ta reda på om påståendet är sant. Att säga att man har förtroende för Idas värdegrund räcker inte.

Det räcker. Det är inte hennes sambo som sitter i regeringen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Men det är lite skillnad på att vara sosse och tillsammans med t ex en folkpartist än att vara sosse och tillsammans med en högerextrem eller rent av nazist.
Särskilt om man ska inbilla folk att man är "snövit" och inte delar sin sambos sympatier.
Särskilt med tanke på det som framkommit om parets gemensamma festande och frotterande med kompisar inom vitmaktrörelsen.

Det är också skillnad på vanligt folk och deras relationer som de flesta inte bryr sig om och politikers relationer som på olika sätt kan påverka deras yrkesroll och rent av bli en fara för landets säkerhet.

Om Ida går full nazi och gör karriär inom lämpligt parti för detta så varsågod.
Som just socialdemokratisk civilminister har hon gjort sig omöjlig.

det märkliga är ju att ida accepteras men en sossebrud som va tillsammans med sdare accepteras inte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nazist-Ida är med i sossarna, hon skulle däremot aldrig ha accepterats i SD som har nolltolerans mot nazism.

Sossarna har uppenbarligen inte nolltolerans mot nazism.
Citera
2021-12-09, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
SD har en nazistisk värdegrund. Så du tror Ida är nazist?
Citera
2021-12-09, 19:34
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whamy
SD har en nazistisk värdegrund. Så du tror Ida är nazist?

Nej SD har nolltolerans mor nazism men i S är nazist-Ida varmt välkommen.
Citera
2021-12-09, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
SD får knappast fler partier att samarbeta med för att civilministern avslöjas med nazistiska böjelser.
Som jag sagt, om Ida tagit avstånd från värdegrund och klyschor inom partiet och aktivt försökt att faktiskt förbättra det politiska klimatet då hade jag kunna respektera henne.
Då hade hon å andra sidan aldrig blivit civilminister utan fasats ut för länge sen.
Vilket borde fått henne att inse att hon inte borde vara sosse.

Vad Ida drivit för linjer internt vet vi inte. Hon har dock visat öppet att hon ej har beröringsskräck för nationella. Sådana politiker behövs det fler av inom sjuklövern.
Citera
2021-12-09, 19:36
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
det märkliga är ju att ida accepteras men en sossebrud som va tillsammans med sdare accepteras inte
Det vet vi ju inte än väl? Denna av hennes sambo skrivna text var ju mer än vad vilken fullblodsnazist som helst kunnat förmå sig hitta på. Har han trätt fram nu då å gjort avbön eller kommenterat överhuvudtaget?
Citera
2021-12-09, 19:36
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Vad Ida drivit för linjer internt vet vi inte. Hon har dock visat öppet att hon ej har beröringsskräck för nationella. Sådana politiker behövs det fler av inom sjuklövern.

Nej det stämmer ju inte alls, hon har t.o.m. barn med en nazist. Krävs en del beröring för att ordna det.
Citera
2021-12-09, 19:39
Medlem
VelvetReds avatar
Själva händelsen i sig tycker jag att man kan ha överseende med.

Det som stör mig med den här cirkusen är hyckleriet.

Och hur man i en artikel lyckades få det till att "detta kan påverka hur S kritiserar SD framöver"...

Till och med detta lyckas man få till att det handlar om SD. Är så sjukt trött på sandlådan till riksdag vi har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in