2021-12-09, 19:23
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whamy
Men nazismen i Sverigedemokraterna går bra? Du hycklar.

Så du medger att Ida är nazist?
Citera
2021-12-09, 19:23
Medlem
Citat:
Du menar att det är bra att släppa in nazister i värmen?

Nazist är bara ett trött skällsord.
Citera
2021-12-09, 19:24
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Det är vanligt ha relationer med personer av annan politisk uppfattning. Skillnaden mellan män och kvinnor i synen på politik är väldigt stor i Sverige.

Så som sosse måste man vara 100% pk massinvandringsförespråkare? Annars är det falsk marknadsföring?

Men det är lite skillnad på att vara sosse och tillsammans med t ex en folkpartist än att vara sosse och tillsammans med en högerextrem eller rent av nazist.
Särskilt om man ska inbilla folk att man är "snövit" och inte delar sin sambos sympatier.
Särskilt med tanke på det som framkommit om parets gemensamma festande och frotterande med kompisar inom vitmaktrörelsen.

Det är också skillnad på vanligt folk och deras relationer som de flesta inte bryr sig om och politikers relationer som på olika sätt kan påverka deras yrkesroll och rent av bli en fara för landets säkerhet.

Om Ida går full nazi och gör karriär inom lämpligt parti för detta så varsågod.
Som just socialdemokratisk civilminister har hon gjort sig omöjlig.
Citera
2021-12-09, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
"och har följt hans åsikter i 25 år." Är du också nazist nu? Nä, nu går skam på torra land. Vem ska vi nu lita på?
Har läst om vad han tycker och tänker. Nej, det är jag inte. Men du är det.
Citera
2021-12-09, 19:26
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
trodde du å det själv när hon har sånt förtroende för sina ministrar
Hade ingen aning eftersom jag suttit i SVT:s öppna arkiv idag. Blev mäkta intresserad såklart och undrar nu när MSM kommer igång om detta eller blir det munkavle på
Citera
2021-12-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Så du medger att Ida är nazist?
Jag säger att SD är nazister
Citera
2021-12-09, 19:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Då måste samtliga politikers partners och närmsta familj granskas. Om regeln är att politiker ska hållas ansvariga för deras eventuella klavertramp.

Detta sker redan. Har du sovit under en sten de senaste 20 åren?

Citat:
Och om enbart påståenden räcker kommer ingen politiker klara det testet.

Jag skrev att regeringen bör ta reda på om påståendet är sant. Att säga att man har förtroende för Idas värdegrund räcker inte.
Citera
2021-12-09, 19:28
Medlem
Citat:
Nazist är bara ett trött skällsord.
Varför? Jag tycker det är ett väldigt allvarligt ord och betydelse.
Citera
2021-12-09, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Hade ingen aning eftersom jag suttit i SVT:s öppna arkiv idag. Blev mäkta intresserad såklart och undrar nu när MSM kommer igång om detta eller blir det munkavle på

de jobbar ju febrilt med att försvara. den ena efter den andre går ju nu ut med att de oxå gjort det som unga. det är så pinsamt
Citera
2021-12-09, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Men det är lite skillnad på att vara sosse och tillsammans med t ex en folkpartist än att vara sosse och tillsammans med en högerextrem eller rent av nazist.
Särskilt om man ska inbilla folk att man är "snövit" och inte delar sin sambos sympatier.
Särskilt med tanke på det som framkommit om parets gemensamma festande och frotterande med kompisar inom vitmaktrörelsen.

Det är också skillnad på vanligt folk och deras relationer som de flesta inte bryr sig om och politikers relationer som på olika sätt kan påverka deras yrkesroll och rent av bli en fara för landets säkerhet.

Om Ida går full nazi och gör karriär inom lämpligt parti för detta så varsågod.

Finns många sosse-väljare som inte är för massinvandrings-politiken som förts. Utan som står för traditionell S-syn där man sätter svenska arbetare främst. Om hennes man var folkpartist vore det ännu värre då de varit ett av de värsta massinvandringspartierna.

Citat:
Som just socialdemokratisk civilminister har hon gjort sig omöjlig.

Knappast. Hon kommer sitta kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Han är en offentlig person och har följt hans åsikter i 25 år.

så han kan inte ändra åsikter. men hon kan.

fan va kvinnor kan.

det enda kvinnor kan är förstöra och ha tycka synd om mentalitet och skulle fan landsförvisas från politik
Citera
Medlem
Citat:
Jag säger att SD är nazister

Nu var det ju dock Ida som heilade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto