2021-12-09, 17:40
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Detta är Chang Fricks scoop, har du missat det?

Det kan dessutom förtydligas att Aftonbladet var först med nyheten om covern.
Citera
2021-12-09, 17:40
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja få en kommentar från Annie Lööf, står hon upp för nazist-Ida?

Är det detta som är den breda mitten, allt från kommunism till nazism?

ja det har varit jävligt tyst från partier som annars skrikit sig hesa. mp, c. det är pinsamt
Citera
2021-12-09, 17:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Vem har inte gjort Nazisthälsning någon gång? Dessutom ser bilden ut att ha tagits hemma någons kök, och i sitt kök gör man väl vad man vill. Det kan inte kränka någon folkgrupp om jag står och heilar när jag lagar middag eller ligger i badkaret. Hela historien är så idiotiskt uppblåst så det finns inte.
Ja, det är uppblåst, som i alla andra sådana här ärenden. Normalt brukar det dock handla om företrädare för SD (eller bara helt random folk som skrivit på detta forum), men nu gäller det en mister för S - det är det unika.
Citera
2021-12-09, 17:43
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Det är märkligt att inte en endaste judisk förening eller enskild person hittills ”uttryckt oro” över de ”obekräftade uppgifterna” om att civilministerns sambo ska ha medverkat på den textförbättrade Pluton Svea-covern. Har de glömt sina mor- ich farföräldrar denna gång?

Jo, en kandidat förresten har väl skrivit nåt om själva Idas Nazigate, en rätt så ung med polskklingande efternamn — men jag kan ju inte vara säker på hennes etnoreligiösa bakgrund
Senast redigerad av Rosa Luxemburg 2021-12-09 kl. 17:45.
Citera
2021-12-09, 17:44
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Vad har du för bevis på att hennes sambo verkligen gjort detta?

Det är Chang Fricks scoop och han har förutom bilden flera källor som bekräftar detta.
Citera
2021-12-09, 17:45
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Det är Chang Fricks scoop och han har förutom bilden flera källor som bekräftar detta.

Finns nog hundra gånger fler karaktärsvittnen i Haparanda med omnejd som kan ta hennes moral i absolut försvar.
Citera
2021-12-09, 17:46
Medlem
Det här har sagts förut i tråden men värt att upprepa. Troligen heilar Ida på bilden, men det är inte det som är det stora problemet egentligen , det skulle ju kunna vara lite ironiskt etc etc.
Större problem är att det är ganska uppenbart att Idas sambo och därmed även Ida, rör sig i lite av högerextremistiska miljöer. Med tanke på bandet, sydstatsflaggan, musiken, festerna mm (och ja dessutom heilbilden, även om den verkar ha några år på nacken). Detta är kanske inte nåt jättestort problem för en random Haparandatjej, men för en minister i regeringen är det det. Punkt. Detta fattar Ida egentligen, hon verkar inte dum. Hon är nog helt enkelt väldigt kär i trummisen och vill så gärna tro att det går att kombinera att vara minister och whitetrash/högerextrem flickvän. Men det går ju såklart inte i längden. Detta är förmodligen toppen av ett isberg. Fler foton och historier lär dyka upp.

Den här typen av gäng (sydstatsflaggor, högerextrem musik) får mig att associera till de som stormade kapitolium 6 januari 2021. Men det kanske bara är jag...

Och nästa stora problem är att hon förminskar det hela som om hon inte skulle vara medveten om vad sydstatsflaggan står för. Det gör hon ju såklart. Hon är trots allt 30+ och sannolikt någorlunda skärpt.
Senast redigerad av Laternan 2021-12-09 kl. 17:49.
Citera
2021-12-09, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Hon bor fortfarande med en nazist, ligger med honom, älskar honom för den han är. Om man ogillar nazism så är man inte tillsammans med en person i vitmaktkretsar. Varför är det så jävla få som fattar att hon är vitmakt.

och dessutom skaffar barn med densamma.

allt rimmar så illa så man kan spy
Citera
2021-12-09, 17:47
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Finns nog hundra gånger fler karaktärsvittnen i Haparanda med omnejd som kan ta hennes moral i absolut försvar.

Må så vara, men en bild, en flagga, en t-shirt och en cover räcker som motbevis 😊
Citera
2021-12-09, 17:48
Medlem
Citat:
Vem har inte gjort Nazisthälsning någon gång? Dessutom ser bilden ut att ha tagits hemma någons kök, och i sitt kök gör man väl vad man vill. Det kan inte kränka någon folkgrupp om jag står och heilar när jag lagar middag eller ligger i badkaret. Hela historien är så idiotiskt uppblåst så det finns inte.

Det heilades friskt på deras balkong, hon är nazist och ska då givetvis vara med i nazistiska sossepartiet.
Alla vet hur soassarna var hitlers bäste bundsförvant så länge det gick bra för hittler, när krigslyckan vände för hitler då gjorde sossarna som de alltid gjort vänder kappan efter vinden.

En sosse är nazist rasist kapitalist sionist kommunist fascist när det passar, en sosse är ryggradslös och gillar att trycka ned människor som inte delar nuvarande åsikt.

Karkinen beter sig presis som en sosse ska göra, och hennes man kommer säkert börja spela i kyrkokören

Är vänstern lika förstående för om en sverigedemokrat heilat för 30 år sen
Senast redigerad av stolerik 2021-12-09 kl. 17:51.
Citera
2021-12-09, 17:48
Medlem
gofigurs avatar
Citat:

Ja, många som kommer fram ut garderoben nu.
#JeSuisHitler
https://twitter.com/hashtag/jesuishitler
Citera
2021-12-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danmack

Du menar folk som slickar uppåt sparkar nedåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in