2021-12-09, 18:59
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Du väljer alltså Öholms linje att låttexter ska tolkas bokstavligt. Då är det helt plötsligt en väldans massa musik som blir olämplig.

Om de handlar om att gasa judar, ja. Någonstans måste man dra gränsen för vad som är olämpligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag var faktiskt förvånad över det jag hörde. Epstein relativiserar med sig egen ungdom för att släta över nazi symboler hos en sosseminister. Med Prytz och Leman blev det dråpligt. Nordegren verkade illa berörd, han visste inte hur han skulle hantera ett Judenrat i svensk tappning. Snacka om förvirrade själar, när PK möter existentialismen.

Ja detta var faktiskt värre än vanligt. Vilket inte säger lite.
Överslätning de luxe.
Epstein vidrig som vanligt men tokarna Prytz/Leman tog det en nivå högre, eller lägre rättare sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jerry Pryts tyckte att socialministern (rätt ska vara civilministern) hade god musiksmak...
Ja, det kan inte bli mycket mer vinklat och PK än så här! Pinsamt, men förväntat av P1, hjärntvättarkanalen

Prytz uttalande knyter ihop den ruttna pk-säcken på ett klockrent vis: ”Jag blir snarare glad över att vi har en minister som har en hyfsat god musiksmak”.
Givetvis kommenterar ingen den kommentaren.
Vi skall alltså enligt Statsradion glädjas över detta!?

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag kommer inte att klara av att lyssna på det, tack för referatet. Vid nästa "SD-skandal" kommer kontrasten bli direkt löjlig. Är musikens nivå av nazism beroende på vem som lyssnar på den för stunden? Skall statsradion börja spela Sabbaton och Ultima Thule nu eftersom den plötsligt blivit fin?

Ta en redig Kosken innan om du ändå dristar dig till att lyssna. För det tar på krafterna.
De kommer fram till att Raubtier ”gillar vargar och ogillar stockholmare”, Prytz styr in det på att de ”hatar hipsters i Stockholm” och bara leker med symboler.
Prytz framstår som närapå helt galen, säger (inlindat) att han känner bandmedlemmarna och att någon ”tagit väldigt illa vid sig” och att ”det låter hårt när han sjunger” och sedan en sanslös utläggning om sångaren:
”..han lever på en gård i Haparanda med sin fru och barn och jagar och har hundar som man har efter kälkar och så där så det kan man kanske förstå (??) sen högerextrem sådär jag vet inte, jag kollade in Nordfronts sida där de lägger upp artister som Lena Philipsson, jag vet inte hur högerextrem hon är”.

Ett otroligt bluddrande för att flytta fokus från sakfrågan, från Idas heilande, lämplighet som minister. De nämnde i inledningen att det fanns obekräftade uppgifter om heilande från balkongen i samband med festande.
Ändå säger Epstein senare ”men här handlar det ju inte ens om något som närmar sig brottslighet”.🤔
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
90-talet? Men då va ju han ung och dum men idag är han ny människa med rätt värdegrund.
Och vem har inte umgåtts med skinnheads och sjungit allsång på kryssningar?
Så du är alltså nazist precis som Jimmie. Värdegrunden är kvar precis sim på 90-talet och eftersom du också heilat borde du och Ida komma bra överens
Citera
2021-12-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Så du menar att CF är en sådan klåpare att han missade att ladda ner den innan han publicerade bilden där en 16-årig I.K sitter och rockar på en diskbänk? Låter närmare till hands att han aldrig haft den och att det är hörsägen.

jag kan inte uttala mig om det. men jag tror inte han skriver nåt utan att ha nåt som backar. det skulle kunna bli väldigt dyrt
Citera
2021-12-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om de handlar om att gasa judar, ja. Någonstans måste man dra gränsen för vad som är olämpligt.

Egentligen går du ju steget längre än Öholm. Inte bara musikern som påstås ha framfört något olämpligt, utan även partnern till denne är klandervärdig.
Citera
2021-12-09, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Att hålla på och heila är väl knappast något som folk håller på med överallt på sin fritid?
Blir ju bara löjligt att hålla på och normalisera detta.

Ida och hennes sambo kan få vara nazister hur mycket de vill för min del MEN det är oförenligt i hennes roll som civilminister.
Fattar man inte det så är det illa.
Vem som helst kan inte vara vad som helst. Som civilminister så kan man inte ha några kopplingar till vitmaktrörelsen. Alls. Det är inga långsökta band heller utan hennes sambo vi pratar om här, som hon levt med i en massa år och valt att skaffar barn med. Vore högst märkligt om hon inte accepterar och t o m delar hans värderingar.

Det räcker att vi har en Stureplanssköka som "prinsessa". Ska vi ha en nazist till civilminister också?

Så bara personer som är 100% pk ska få bli ministrar? Med en sådan inställning är det inte konstigt att Sverige förvandlats till mångkulturellt kaos. Viktigast är värdegrunden…
Citera
2021-12-09, 19:04
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Hennes sambo påstås alltså ha skrivt: Adolf visste vad han skulle göra med dessa as, han byggde rum och fyllde dem med gas” som ett tillägg till en låt av det nazistiska bandet Pluton Svea som de gjorde en cover på:

Så hyllade civilministerns sambo Adolf Hitler

https://nyheteridag.se/sa-hyllade-civilministerns-sambo-adolf-hitler/
Oj, jävlars det var nytt för mig. Har Maggan kommenterat detta?
Citera
2021-12-09, 19:05
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whamy
Så du är alltså nazist precis som Jimmie. Värdegrunden är kvar precis sim på 90-talet och eftersom du också heilat borde du och Ida komma bra överens

Japp; jesuisnazi, nu visar sig att nästan alla har heilat någon gång på kalas när de var unga.
Citera
2021-12-09, 19:07
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Oklart för mig är varför högerextrema inte uppskattar att Karkiainen är minister. Hon är ju en av de? Personligen tycker jag inte en minister ska ljuga och ha högerextrem bakgrund, särskilt inte om denna är en socialdemokratisk minister.
Ska hon göra karriär som sosse så är det ju sosse som hon ska vara.
Allt annat är falsk marknadsföring.
Vill hon vara högerextrem eller rent av nazist så får hon köra på det även officiellt.
Det är lögnerna och hyckleriet som jag värjer mig emot.
Samt de dubbla måttstockarna hos politiker och journalister som rusar till hennes försvar. "Jag har minsann också heilat i mina dar", precis som det är nåt som folk gör lite överallt när andan faller på.

Kan en socialdemokratisk civilminister gå emot det egna partiets värdegrund?
Kan hon ha en sambo som gör det och fortfarande framstå som trovärdig?
Hon lever med denna man, har skaffat barn med honom. Förhållandet håller av en anledning, att de antagligen delar värderingar och åsikter....
Citera
2021-12-09, 19:07
Medlem
Citat:
Japp; jesuisnazi, nu visar sig att nästan alla har heilat någon gång på kalas när de var unga.
Vad vill du ha sagt med det?
Citera
2021-12-09, 19:09
Medlem
Citat:
90-talet? Men då va ju han ung och dum men idag är han ny människa med rätt värdegrund.
Och vem har inte umgåtts med skinnheads och sjungit allsång på kryssningar?

exakt. just nu är det ju hela tiden nån som erkänner från vänstern för att stödja ida. så varför fel av JÅ i den åldern men rätt av ida. sånt satans hyckleri
Citera
2021-12-09, 19:10
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whamy
Vad vill du ha sagt med det?

Att hela den historian kokar ner till att säga att alla förtjänar en andra chans.
Även om man har gjort dumma saker när man var ung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in