Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Jag var faktiskt förvånad över det jag hörde. Epstein relativiserar med sig egen ungdom för att släta över nazi symboler hos en sosseminister. Med Prytz och Leman blev det dråpligt. Nordegren verkade illa berörd, han visste inte hur han skulle hantera ett Judenrat i svensk tappning. Snacka om förvirrade själar, när PK möter existentialismen.
Ja detta var faktiskt värre än vanligt. Vilket inte säger lite.
Överslätning de luxe.
Epstein vidrig som vanligt men tokarna Prytz/Leman tog det en nivå högre, eller lägre rättare sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kungenslillapiga
Jerry Pryts tyckte att socialministern (rätt ska vara civilministern) hade god musiksmak...
Ja, det kan inte bli mycket mer vinklat och PK än så här! Pinsamt, men förväntat av P1, hjärntvättarkanalen
Prytz uttalande knyter ihop den ruttna pk-säcken på ett klockrent vis: ”Jag blir snarare glad över att vi har en minister som har en hyfsat god musiksmak”.
Givetvis kommenterar ingen den kommentaren.
Vi skall alltså enligt Statsradion glädjas över detta!?
Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Jag kommer inte att klara av att lyssna på det, tack för referatet. Vid nästa "SD-skandal" kommer kontrasten bli direkt löjlig. Är musikens nivå av nazism beroende på vem som lyssnar på den för stunden? Skall statsradion börja spela Sabbaton och Ultima Thule nu eftersom den plötsligt blivit fin?
Ta en redig Kosken innan om du ändå dristar dig till att lyssna. För det tar på krafterna.
De kommer fram till att Raubtier ”gillar vargar och ogillar stockholmare”, Prytz styr in det på att de ”hatar hipsters i Stockholm” och bara leker med symboler.
Prytz framstår som närapå helt galen, säger (inlindat) att han känner bandmedlemmarna och att någon ”tagit väldigt illa vid sig” och att ”det låter hårt när han sjunger” och sedan en sanslös utläggning om sångaren:
”..han lever på en gård i Haparanda med sin fru och barn och jagar och har hundar som man har efter kälkar och så där så det kan man kanske förstå (??) sen högerextrem sådär jag vet inte, jag kollade in Nordfronts sida där de lägger upp artister som Lena Philipsson, jag vet inte hur högerextrem hon är”.
Ett otroligt bluddrande för att flytta fokus från sakfrågan, från Idas heilande, lämplighet som minister. De nämnde i inledningen att det fanns obekräftade uppgifter om heilande från balkongen i samband med festande.
Ändå säger Epstein senare ”men här handlar det ju inte ens om något som närmar sig brottslighet”.🤔