Citat:
Ursprungligen postat av
Laternan
Det här har sagts förut i tråden men värt att upprepa. Troligen heilar Ida på bilden, men det är inte det som är det stora problemet egentligen , det skulle ju kunna vara lite ironiskt etc etc.
Större problem är att det är ganska uppenbart att Idas sambo och därmed även Ida, rör sig i lite av högerextremistiska miljöer. Med tanke på bandet, sydstatsflaggan, musiken, festerna mm (och ja dessutom heilbilden, även om den verkar ha några år på nacken). Detta är kanske inte nåt jättestort problem för en random Haparandatjej, men för en minister i regeringen är det det. Punkt. Detta fattar Ida egentligen, hon verkar inte dum. Hon är nog helt enkelt väldigt kär i trummisen och vill så gärna tro att det går att kombinera att vara minister och whitetrash/högerextrem flickvän. Men det går ju såklart inte i längden. Detta är förmodligen toppen av ett isberg. Fler foton och historier lär dyka upp.
Den här typen av gäng (sydstatsflaggor, högerextrem musik) får mig att associera till de som stormade kapitolium 6 januari 2021. Men det kanske bara är jag...
Och nästa stora problem är att hon förminskar det hela som om hon inte skulle vara medveten om vad sydstatsflaggan står för. Det gör hon ju såklart. Hon är trots allt 30+ och sannolikt någorlunda skärpt.
Med tanke på vidareutvecklingen av affären med coverlåten är det märkligt att sambon inte kliver fram och äger problemet med tanke på vad han verkar ha ställt till med för sin snövita ice-nazistiska LIVPARTNER (alltså inte en tillfällig flickvän). Jag kan förstå att sossestaben trodde sig kunna hantera detta på egen hand och inte önskade hans inblandning först, men nu när det blivit mer av saken och då pga honom så kan jag inte förstå varför han inte kliver fram och säger att Ida inte är nazist, att är det någon som blandat tvivelaktig vänskapskrets in så är det han och han själv tar avstånd från allt som har med nazism att göra i alla dess former (även som musikalisk och estetisk inspiration). Varför gör han inte det, trots att Ida måste haft en norénvecka vid det här laget? Är det för att han inte kan, inte har täckning för det?