2021-12-09, 17:34
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
De där 45%:en tror jag du ska ta med en nypa salt, som man mäter får man svar. Men jag håller med dig om att det är en slippery slope.

Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Detta är vad som framkom i maj:

Folkhälsomyndigheten har under två veckor i mars samlat in prover från blodgivare. Resultaten visar att 22 procent på nationell nivå hade antikroppar mot SARS-CoV-2 medan nivån låg på 25 procent i region Stockholm och i Västra Götaland. Folkhälsomyndigheten har även undersökt förekomsten av antikroppar i överskottsblodprover från öppenvården.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/maj/var-fjarde-blodgivare-i-stockholm-och-vastra-gotaland-har-antikroppar/

Det var det här jag tänkte på, tror jag har citerat och länkat till det några gånger tidigare, men det försvinner lätt i den långa tråden.

Topp på 45 procent under maj 2021

Sett till hela studieperioden, så hade drygt 28 procent av studiedeltagarna påvisbara antikroppar mot sars-cov-2 med en topp på 45 procent under maj 2021. Antikropparna var mätbara i åtminstone åtta månader efter infektion.
https://nyheter.ki.se/covid-19-immunitet-hos-unga-vuxna-kartlaggs
Citera
2021-12-09, 17:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är ju in en studie på personer infekterade av Sars 2. Den kan användas för vaccinframtagning.

Det finns långtidsstudier på patienter som faktiskt haft infektionen, vilka talar emot.
Vad yrar du om? Det är en jämförande studie med andra HCoV:s. Man vet att alla blir återinfekterade med dem. SARS2 presterar sämre än de andra.
Citera
2021-12-09, 17:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad yrar du om? Det är en jämförande studie med andra HCoV:s. Man vet att alla blir återinfekterade med dem. SARS2 presterar sämre än de andra.
Vad har du emot att luta dig mot långtidsstudier på covidpatienter? Är det för att dessa säger emot ditt påstående att naturlig immunitet varar 6 månader?
Senast redigerad av LadySweden 2021-12-09 kl. 17:43.
Citera
2021-12-09, 17:41
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Det nya normala för Sverige.

Vi klarar inte av att registrera alla doser.
https://www.expressen.se/nyheter/mans-mollers-kritik-om-vaccinpass-helsnurrigt/

"Många svenskar stöter på problem när de ska bevisa att de tagit alla sina vaccindoser för att kunna resa utanför EU.

Flera länder kräver nämligen bevis på datum och batch för alla vaccindoser – och i de svenska covidbevisen finns bara den informationen från den sista dosen."

Vi klarar inte av att räkna doser.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/hade-tagit-en-dos-men--covidpasset-visade-tre/

" Trots att Amanda Johansson, 22, från Skellefteå bara tagit en vaccindos, visade hennes covidbevis att hon tagit tre. "

Kan vi ha slagit om systemet så Måns ska få åka till Thailand?

Är det möjligt?! Har Sverige inte registrerat vilka batcher folk har fått från? Det är ju grundläggande, för att kunna hitta fel i produktionen (och biverkningar).
Citera
2021-12-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det var det här jag tänkte på, tror jag har citerat och länkat till det några gånger tidigare, men det försvinner lätt i den långa tråden.

Topp på 45 procent under maj 2021

Sett till hela studieperioden, så hade drygt 28 procent av studiedeltagarna påvisbara antikroppar mot sars-cov-2 med en topp på 45 procent under maj 2021. Antikropparna var mätbara i åtminstone åtta månader efter infektion.
https://nyheter.ki.se/covid-19-immunitet-hos-unga-vuxna-kartlaggs

En sak som i nuläget alltid verkar vara relevant oavsett vad man tror om hur mycket man kan lita på olika institutioner är att pengaflödet alltid ska synas. https://ki.se/forskning/extern-finansiering-av-forskning
Citera
2021-12-09, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Är det möjligt?! Har Sverige inte registrerat vilka batcher folk har fått från? Det är ju grundläggande, för att kunna hitta fel i produktionen (och biverkningar).

Vem kan ha vinning av att ej kunna spåras vid fel?
Senast redigerad av taenok 2021-12-09 kl. 17:52.
Citera
2021-12-09, 17:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vad har du emot att luta dig mot långtidsstudier på covidpatienter? Är det för att dessa säger emot ditt påstående att naturlig immunitet varar 6 månader?
Men nu är det inte jag som påstår det utan jag hänvisar till studien i the Lancet.

Stämmer med det övriga jag ser som nu i Sydafrika med Omikron.
Citera
2021-12-09, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag uttrycker bara min åsikt, vad som är rätt och fel får var och en avgöra för egen del. Vill du att jag ska säga om Roms borgmästare, gå ut och krama en kines (ovaccinerad)?

Vad sägs om att inte säga något alls?
Citera
2021-12-09, 18:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men nu är det inte jag som påstår det utan jag hänvisar till studien i the Lancet.

Stämmer med det övriga jag ser som nu i Sydafrika med Omikron.
Varför lutar du dig hellre mot studier som inte är gjorda på covidpatienter när det finns långtidsstudier som är gjorda på covidpatienter?

Eller... Äsch. Du har din tro.
Citera
2021-12-09, 18:01
Medlem
Merwinnas avatar
Jag fattar inte, var det inte KRAV på munskydd på bussar från och med i går? Jag åkte med bussen till stan'n nu, fram och tillbaka, och på vägen dit var jag den enda som hade munskydd. På vägen hem, då bussen var full, var det EN till som hade det. Det är som vanligt inga kontroller eller..? Då skiter ju folk bara i det, att Regeringen inte har lärt sig det ännu! Lika bra att strunta i att nämna det alls, i så fall.
Citera
2021-12-09, 18:01
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Omikron V2 coming up
Citera
2021-12-09, 18:02
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Omikron V2 coming up