2021-12-08, 04:26
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Antingen kan man frågorna eller så kan man inte frågorna. Ni är på folk som gamar annars om de svarar fel på några frågor, men av någon anledning ger ni Johar frikort.
Pga, en någorlunda reko kille i största allmänhet som inte öppet letar efter PK-poäng.
Citera
2021-12-08, 09:33
Medlem
Fan vad det är samma tema som det ställs frågor om, om och om igen. Första gången det kom en Ankeborg-fråga skrattade jag till. Nu efter kanske 10 Ankeborg-frågor är det bara uttjatat. Samma sak med Rederiet. Det finns fler serietidningar än Kalle Anka och fler TV-serier än Rederiet.
Citera
2021-12-08, 12:04
Medlem
fittslems avatar
Citera
2021-12-08, 13:43
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem

Det avsnittet har ju redan sänts på tv så det ska man väl inte behöva sätta spoilertagg på.

Johar har ägt inte hans bihang.
Citera
2021-12-08, 14:08
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Fan vad det är samma tema som det ställs frågor om, om och om igen. Första gången det kom en Ankeborg-fråga skrattade jag till. Nu efter kanske 10 Ankeborg-frågor är det bara uttjatat. Samma sak med Rederiet. Det finns fler serietidningar än Kalle Anka och fler TV-serier än Rederiet.
Så är det ja. Rekordet är dock iPhone. Det har varit minst 10 frågor genom åren angående olika saker på iPhone. Vad det står under en viss ikon o.s.v.
Citera
2021-12-08, 14:11
Medlem
Har inte sett något avsnitt men av det jag läser är det inte särskilt intressant?
Citera
2021-12-08, 14:17
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jejkob1
Har inte sett något avsnitt men av det jag läser är det inte särskilt intressant?

Ingest speciellt, tycker denna har varit lite mer underhållande än den förra, men som sagt inget speciellt
Citera
2021-12-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Så är det ja. Rekordet är dock iPhone. Det har varit minst 10 frågor genom åren angående olika saker på iPhone. Vad det står under en viss ikon o.s.v.

Ja, men där antog jag bara att det var Apple som förde lite smart marknadsföring och hade betalat Discovery för att få med flera iPhone-frågor. Men känns inte riktigt som att Egmont gjort samma sak med Kalle Anka (Ankeborg), men vad vet jag..

Citat:
Ursprungligen postat av fittslem

My? Ja, lite oväntat, men i och med att Alexandra inte tillför någonting och både Gry och Micke är duktiga så var det väl ändå ingen superskräll i min bok. Otur för Johar och Alexandra att få så tufft motstånd redan i kvartsfinalen.
Citera
2021-12-09, 00:26
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX

De har även med Bamse-frågor ofta
Citera
2021-12-09, 07:56
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Johar och Alexandra var lite ringrostiga idag. När de dessutom hade med järnridån och det inte räckte att bara Johar kunde svaret blev uppförsbacken för stor för dem trots att det låste sig totalt för Micke i Under Pressure.

Jag hoppas Johar kommer tillbaka igen nästa säsong men då med en annan partner än Alexandra.

Ja stackars Johar, han hade nog vunnit med de flesta andra som medtävlare. Känns som Alexandra stjälpte mer än hjälpte.
Citera
2021-12-09, 17:22
Medlem
Jahopp, 3 av 4 kvartar klara och som väntat jämna matcher. Kul. Att Johar och Alexandra rök i första kvarten ser jag inte som nåt uppseendeväckande överhuvudtaget, var den kvarten jag hade svårast att tippa. Sett till slagstyrka borde det varit en semifinal det där.
Lider såklart med Johar som jag rakt och ärligt fortfarande är övertygad om hade tagit fler poäng tävlandes ensam (ja, jag förstår att man måste ha en medtävlare i vissa tävlingsmoment - men ni förstår vad jag menar).

Skräll att J & J rök i andra kvarten men lyckas man inte nämna en basist i hela jävla världen så är man inte värda att vinna en sådan match.

Hanna och Jonathan fortfarande obesegrade (trots den tuffare Grupp 2) och ska givetvis ses som favoriter till slutsegern. Att gå rent i grupp 2 är oerhört vasst hur man än vrider och vänder på det.

Förutsätter att Olof & Ebba fullbordar Grupp 2:s sopa-rent-resa i afton (behövs ett magplask nästan i storleksordningen av gruppspelsmötet mot Linnéa & Gert om dom ska ryka ikväll är känslan) mot slutspelets svagaste lag Nina & John. Vinstchanser härifrån, undrar ni? Skulle säga typ;

Hanna/Jonathan 50%
Gry/Micke 20%
Batras 15%
Olof/Ebba 13%
Nina/John 2%

Återkommer med lite resultattips inför finalveckan när mötena är spikade!
Citera
2021-12-09, 17:35
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87
Jahopp, 3 av 4 kvartar klara och som väntat jämna matcher. Kul. Att Johar och Alexandra rök i första kvarten ser jag inte som nåt uppseendeväckande överhuvudtaget, var den kvarten jag hade svårast att tippa. Sett till slagstyrka borde det varit en semifinal det där.
Lider såklart med Johar som jag rakt och ärligt fortfarande är övertygad om hade tagit fler poäng tävlandes ensam (ja, jag förstår att man måste ha en medtävlare i vissa tävlingsmoment - men ni förstår vad jag menar).

Skräll att J & J rök i andra kvarten men lyckas man inte nämna en basist i hela jävla världen så är man inte värda att vinna en sådan match.

Hanna och Jonathan fortfarande obesegrade (trots den tuffare Grupp 2) och ska givetvis ses som favoriter till slutsegern. Att gå rent i grupp 2 är oerhört vasst hur man än vrider och vänder på det.

Förutsätter att Olof & Ebba fullbordar Grupp 2:s sopa-rent-resa i afton (behövs ett magplask nästan i storleksordningen av gruppspelsmötet mot Linnéa & Gert om dom ska ryka ikväll är känslan) mot slutspelets svagaste lag Nina & John. Vinstchanser härifrån, undrar ni? Skulle säga typ;

Hanna/Jonathan 50%
Gry/Micke 20%
Batras 15%
Olof/Ebba 13%
Nina/John 2%

Återkommer med lite resultattips inför finalveckan när mötena är spikade!

Ja att inte kunna en basist är satans dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in