2022-01-02, 18:44
Medlem
farlings avatar
Är taggad på nästa säsong, tror vi att den kommer dra igång om en månad-ish?
Vilka deltagare hoppas ni på för kommande säsong, gamla som nya?

Själv vill jag gärna se:

Kalle & Brita Zachari Wahlström, antingen som par eller med varsin partner.
Edward Blom
Kalle Lind
Parisa Amiri
Mark Levengood
Hans Rosenfeldt
David Sundin
Citera
2022-01-08, 01:08
Medlem
Riktigt trött på Fänrik och Philippa.
Citera
2022-01-08, 12:19
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Är taggad på nästa säsong, tror vi att den kommer dra igång om en månad-ish?
Vilka deltagare hoppas ni på för kommande säsong, gamla som nya?

Själv vill jag gärna se:

Kalle & Brita Zachari Wahlström, antingen som par eller med varsin partner.
Edward Blom
Kalle Lind
Parisa Amiri
Mark Levengood
Hans Rosenfeldt
David Sundin

Edward Blom har ju varit med innan. Varför se han igen.
Citera
2022-01-08, 12:27
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

Även Sundin har varit med förut, men han får mer än gärna göra en comeback! Edward Blom var dock inge vidare - otroligt duktig inom sitt område, men där tog det stopp.
Citera
2022-01-08, 12:38
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Även Sundin har varit med förut, men han får mer än gärna göra en comeback! Edward Blom var dock inge vidare - otroligt duktig inom sitt område, men där tog det stopp.

Just det Sundin också, håller med om Blom.
Citera
2022-01-08, 20:15
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

Det är ju jättemånga som återkommit flera gånger, i olika konstellationer.
Jag gillar Edward och skulle därför bli glad om han ställde upp igen!
Citera
2022-01-20, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Jag har funderat på Annie Lööfs totala haveri med Gustav II Adolf. Hur det var möjligt.

Min analys
Jag tror väldigt många buntar ihop hela perioden 1620-1880. Det är liksom tiden mellan den riktigt gamla tiden & den nya. Medan 1500-talsmänniskorna såg helt bisarra ut så började 1600-talsmänniskorna klä sig mera som man gjorde på 1800-talet. Befälen under Trettioåriga kriget hade nog kunnat knalla in i en västernfilm utan att det sett helt galet ut. Det var mycket krutrök, hattar, mockajackor, mustascher & pampiga slott. Även det omvända, många skulle nog inte reagerat om ett tidigt ånglok kommit tuffande i en miljö som den under 1600-talet med de tre musketörerna. Sen kommer den moderna tiden med maskingevär, flygplan, bilar osv.

Det måste vara det som är anledningen till den oerhörda felgissningen. För sett ur den synvinkeln blir en gissning på 1807 som födelseårtal mera möjlig & rimlig. Just 1807 råkar faktiskt vara helt korrekt födelseårtal på Robert E Lee som var general i amerikanska inbördeskriget. Gustav II Adolf hade ändå inte känts så himla malplacerad i det sammanhanget. Hans farfar Gustav Vasa hade varit helt bisarr bredvid Lee men Gustav II Adolf vid Lützen hade kunnat smälta in på ett helt annat sätt så långt fram i tiden som amerikanska inbördeskriget.

Det är min teori.

Om du bemödat dig med att googla en bild på Gustav II Adolf resp. Robert E. Lee så hade du förhoppningsvis avstått från ditt inlägg.
Citera
2022-01-21, 14:18
Medlem
Majavas avatar
Filip Hammar la upp en bild på sin instagram, som reklam för deras podd, där han ser ut att stå i en alla mot alla-bur tillsammans med Marianne Mörck. Kanske en teaser på framtida deltagare? Hon var ju med i Erik och Lottas program så frågesport i TV är ju inte något främmande för henne.
Citera
2022-01-21, 15:05
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Filip Hammar la upp en bild på sin instagram, som reklam för deras podd, där han ser ut att stå i en alla mot alla-bur tillsammans med Marianne Mörck. Kanske en teaser på framtida deltagare? Hon var ju med i Erik och Lottas program så frågesport i TV är ju inte något främmande för henne.

Hoppas inte det blir så.
Citera
2022-01-25, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Jag har funderat på Annie Lööfs totala haveri med Gustav II Adolf. Hur det var möjligt.

Min analys
Jag tror väldigt många buntar ihop hela perioden 1620-1880. Det är liksom tiden mellan den riktigt gamla tiden & den nya. Medan 1500-talsmänniskorna såg helt bisarra ut så började 1600-talsmänniskorna klä sig mera som man gjorde på 1800-talet. Befälen under Trettioåriga kriget hade nog kunnat knalla in i en västernfilm utan att det sett helt galet ut. Det var mycket krutrök, hattar, mockajackor, mustascher & pampiga slott. Även det omvända, många skulle nog inte reagerat om ett tidigt ånglok kommit tuffande i en miljö som den under 1600-talet med de tre musketörerna. Sen kommer den moderna tiden med maskingevär, flygplan, bilar osv.

Det måste vara det som är anledningen till den oerhörda felgissningen. För sett ur den synvinkeln blir en gissning på 1807 som födelseårtal mera möjlig & rimlig. Just 1807 råkar faktiskt vara helt korrekt födelseårtal på Robert E Lee som var general i amerikanska inbördeskriget. Gustav II Adolf hade ändå inte känts så himla malplacerad i det sammanhanget. Hans farfar Gustav Vasa hade varit helt bisarr bredvid Lee men Gustav II Adolf vid Lützen hade kunnat smälta in på ett helt annat sätt så långt fram i tiden som amerikanska inbördeskriget.

Det är min teori.

Lee finns förevigad på foto. Säger det möjligtvis något?
Citera
2022-01-25, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majava

Ja, det har de pratat om i podden förra veckan. Superlativen flödade om M.M.

(Inte för att det är ett alternativ att prata illa om deltagarna dock.)
Citera
2022-01-26, 11:06
Moderator
Dr Kings avatar
Klart med deltagarna för kommande säsong.

https://www.expressen.se/noje/nu-ar-det-klart-har-ar-de-som-tavlar-i-alla-mot-alla/

Man hoppas ju för Johars skull att Annika Lantz är bättre än Alexandra (hon kan ju knappast vara sämre) och att han nu får sin revansch.

Man undrar ju också under vilken sten de har grävt upp Harald Trött. Det var länge sedan man såg honom i något sammanhang.

Ebba Witt-Brattström och Messiah Hallberg känns som ett riktigt brokigt par. Ebba är ju vass på kulturfrågor men frågan är vad hon kan i övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in