Citat:
Ursprungligen postat av
XxDrag0N-Sl4y3RxX
Nej, såklart inte på Flashback, här är alla allsmäktiga och vet vilka alla är. Men frågar du 10 godtyckliga personer på gatan så sätter jag min ena testikel på att 9 av dem inte kommer kunna redogöra för vilka dessa två personer var. Och det var också det jag menade.
Om du såg avsnittet med Anne Boleyn så hade ingen av burarna, och inte ens Filip & Fredrik själva, hört talats om henne. Fredrik erkände själv att han fick det berättat i öronsnäckan i realtid vem hon var. Det säger en del..
Det är givetvis massvis med frågor i programmet som Filip & Fredrik inte själva kan svaret på. Filip sade så för att stötta Petrina som uppvisat en helt bedrövligt usel kunskapsnivå inom historia & det mesta som rör bildning.
Henrik VIII bröt med katolska kyrkan för att kunna gifta om sig med Anne Boleyn, detta i en tid då katolska kyrkan betraktades som den enda sanningen. Det är en historiskt helt extrem händelse att en stormakt som England, i en religiöst fanatisk tid, bröt med katolicismen. Förmodligen större än Brexit idag. Att en kung sedan låter halshugga sin drottning måste vara fullkomligt extremt. Vi snackar stormakten England. Tänk om Boris Johnson mördar sin nya fru. Det hade varit rätt stort. Kanske seklets snackis.
I ett svenskt sammanhang är Magnus Ladulås hyfsat stor. Det var den tiden Sverige började bli ett etablerat rike.
Vad 10 slumpvis utvalda på gatan kan & inte kan tror jag inte är så talande. Kan bli vilka 10 typer som helst.