2021-12-09, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Antar att du bor ensam - och då hemma hos mamma och pappa …
Om jag skulle ha bott hos mamma och pappa hade jag väl inte bott ensam?
Hur tänkte du där?
Citera
2021-12-09, 16:53
Medlem
Jag missade att meddela ändrad inkomst för några år sedan. Åkte på återkrav men betalar igen varje månad och ser glad ut. Man vill ju göra rätt för sig även om det är lite kärvare ett tag. Det finns alltid något man kan avvara.
Citera
2021-12-09, 17:06
Medlem
Gynekologstols avatar
Så, nu när jag är klar för dagen med att dra in pengar till Anna så kunde jag läsa hela artikeln. Jag bara häpnar, det är fullständigt bisarrt att hon får 20000 kronor (alltså en hel lön för en låginkomsttagare) varje månad. Anna tillför inget annat än en stor kostnad, och hon borde sättas i arbetsläger och tvingas betala tillbaka varenda krona som hon har fått i bidrag.

Det är även roligt att hon undrar vad dottern skall göra efter att hon har tagit studenten. Skaffa ett jobb kanske?
Citera
2021-12-09, 17:11
Medlem
Nån flashbackare får hoppa in nu och bli sambo med Anna så att ni kan styra upp ekonomin tillsammans.
Citera
2021-12-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Så, nu när jag är klar för dagen med att dra in pengar till Anna så kunde jag läsa hela artikeln. Jag bara häpnar, det är fullständigt bisarrt att hon får 20000 kronor (alltså en hel lön för en låginkomsttagare) varje månad. Anna tillför inget annat än en stor kostnad, och hon borde sättas i arbetsläger och tvingas betala tillbaka varenda krona som hon har fått i bidrag.

Det är även roligt att hon undrar vad dottern skall göra efter att hon har tagit studenten. Skaffa ett jobb kanske?
Anna tycks få ut 20000 sammanlagt. En låginkomstagare med 20000 kr efter skatt får utöver det barnbidrag + underhållstöd(el efterlevandepension som i Annas fall) + vårdbidrag + ev bostadsbidrag.

Jag måste säga att reglerna för att få sjukpension har ändrats radikalt. Att en 24-åring blir pensionerad för att ha levt i ett våldsamt förhållande är helt uteslutet idag, kanske inte ens önskvärt. Det framgår inte om hon fick några bestående fysiska men som gjorde att hon inte kunde jobba.
Jag har själv haft allt från enbenta till psykiskt sjuka som arbetstränat på mina arbetsplatser men det är att dra det för långt åt andra hållet.
Senast redigerad av V-H 2021-12-09 kl. 17:32.
Citera
2021-12-09, 17:52
Medlem
20000 efter skatt????? På bidrag????
Citera
2021-12-09, 18:03
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol

Jävligt dräggigt av Anna att whina i alla fall. Jag betalade en saftig restskatt utan gnäll och är redo för vinterns elräkningar medan socialen betalar Annas.

Det är bara att sluta äta helt och hållet. Afghanerna med elvisfrillor behöver ytterligare ett årtionde att leva ut historiens längsta barndom. Anna får precis som gamlingarna dra åt svångremmen. Vet hut Anna!

Dra ner på fem packe Level i månaden så är bidragsfusket reglerat snabbt och lätt.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-12-09 kl. 18:06.
Citera
2021-12-09, 18:04
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Anna ser ut som urtypen av misslyckad människa. Fyfan vad grå och trist
Anna ser inte ut o behöva lida av mindre julmat i år.
Citera
2021-12-09, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Anna Stjernberg i Kristianstad vet inte hur hon ska klara sig.
Hon är en av många som i år krävts på dubbla återbetalningar efter att ha fått för högt bostadsbidrag.
- "Varje år blir tiotusentals hushåll skuldsatta på grund av det svårbegripliga återkravssystemet"

https://www.hemhyra.se/reportage/varsta-julklappen-anna-fick-dubbla-aterkrav-fran-forsakringskassan/

Alla dessa som hamnar i återkravssystemet hos Försäkringskassan,
får de skylla sig själv eller .. Kommentarer om detta fenomen?

Ta bort alla bidrag och sänk skatten rejält. Och är man så dålig på matte får man skylla sig själv.
Citera
2021-12-09, 18:12
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Anna tycks få ut 20000 sammanlagt. En låginkomstagare med 20000 kr efter skatt får utöver det barnbidrag + underhållstöd(el efterlevandepension som i Annas fall) + vårdbidrag + ev bostadsbidrag.

Jag måste säga att reglerna för att få sjukpension har ändrats radikalt. Att en 24-åring blir pensionerad för att ha levt i ett våldsamt förhållande är helt uteslutet idag, kanske inte ens önskvärt. Det framgår inte om hon fick några bestående fysiska men som gjorde att hon inte kunde jobba.
Jag har själv haft allt från enbenta till psykiskt sjuka som arbetstränat på mina arbetsplatser men det är att dra det för långt åt andra hållet.

Antar att du utnyttjar dem? Myndigheterna och arbetsläger är i typiskt maskopi med varandra för att utnyttja de svaga i samhället. Slavhandel kallas det.

Hur stora är hennes räkningar?
Citera
2021-12-09, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
20000 efter skatt????? På bidrag????
Japp ..
Citat:
Anna Stjernberg och hennes barn får sjukersättning, vårdbidrag, bostadsbidrag, efterlevandepension och barnbidrag på totalt drygt 20 000 kronor efter skatt

Välkommen till Sverige ..
Citera
2021-12-09, 18:28
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Om jag skulle ha bott hos mamma och pappa hade jag väl inte bott ensam?
Hur tänkte du där?
Snacka om o falla på eget grepp, dagens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in