2021-12-09, 16:51
Medlem
flashbacktrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Vaccinbevis kan införas i kollektivtrafiken
Regeringen vill göra det möjligt att införa krav på uppvisande av vaccinationsbevis för att resa med viss långväga kollektivtrafik, enligt en promemoria. Kravet ska kunna införas om smittspridningen av coronaviruset ökar ytterligare, och det nämns därför inget startdatum i promemorian. Regeringen vill dessutom återinföra krav på smittskyddsåtgärder i viss långväga kollektivtrafik om läget förvärras.

Regeringen har nyligen meddelat att det ska vara möjligt att ställa krav på vaccinationsbevis för inträde till serveringsställen, platser för fritids- och kulturverksamhet, handelsplatser och platser för privata sammankomster.

Sedan den 1 december krävs uppvisande av vaccinationsbevis för inträde till konserter, idrottsmatcher och andra samlingar inomhus med fler än 100 deltagare.

(TT)

Detta blir bara galnare och galnare...
Man kan bara skratta åt det hela vid det här laget, det är så absurt att jag inte finner ord för att kunna beskriva den enorma naivitet som inte bara passivt enable:ar, utan aktivt jublar för vaxxfascismens intåg.
Vi förtjänar inget bättre än detta helt enkelt, den som ger upp sin frihet för "trygghet" förtjänar varken eller, och mark my words, vaxxfacismen kommer INTE att resultera i någon av dessa.
Finns inget kvar att göra nu utom att sätta sig på läktaren till den här cirkusclown-showen och gapskratta medans allt faller samman. Take a seat, fellow contrarian.

It's been nice knowing you, see ya on the other side..
Senast redigerad av flashbacktrollet 2021-12-09 kl. 16:56.
Citera
2021-12-09, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
1 500 000 ovaccinerade ska svälta ihjäl?

Vi har ca 800 000 muslimer i Sverige, de flesta av oss är unga män, krigsdugliga och ovaccinerade. Du kan vara lugn, varken vi eller ni andra ovaccinerade kommer att svälta ihjäl, sanna mina ord. Nu kan alla islamofober för en gångs skull glädjas över att det finns en stor minoritet av muslimer i Europa.
Senast redigerad av Gamefreak1 2021-12-09 kl. 16:54.
Citera
2021-12-09, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Förhoppningsvis är det inte matbutiker detta gäller.. jag undrar om Sverige verkligen kan gå så långt? Det går ju emot vår frihet totalt isåfall och blir tvång till vaccin.

Alltså ingen panik nu, ni blir inte utan varor. Det går att handla precis vad som helst på nätet, har jag gjort självmant sedan Covid började för att undvika smitta och för att det är smidigt. Visst är det illa om det blir vaccinpass i butiker men inte så illa att vi ovaccinerade inte kan handla något. Hade det inte funnits något internet och nätbutiker, hade jag förstått paniken.

Det här med privata sammankomster undrar jag dock vad de refererar till. Tror inte ens att folk kommer bry sig om den biten utan samlas ändå utan att kräva vaccinpass av varandra. Åtminstone familjer och kompisar.
Citera
2021-12-09, 16:53
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Helt sjukt...

Teater och nöje kan jag fatta.

Men tågresor är nödvändigt för de som ska jobba på distans.

Alla har ju inte lyxen att ha bil eller körkort.

Alla har inte heller pengar för att ta långa taxiresor.

Det här är apartheid på högsta nivån och att svenska folket tycker det ar okej är helt skrämmande...

Tycker rent prinicipiellt inte att det är försvarbart alls, men riktigt stora konserter och liknande kan jag ändå förstå resonemanget kring (förhållandevis liten förlust, men potentiellt ändå större nytta), däremot håller jag med om att det är helt sjukt när man börjar begränsa butiker och kollektivtrafik. Hur ska då folk överhuvudtaget kunna leva? Det blir ju i stort sett ett tvång då, inte bara indirekt. Helt sjukt är vad det är!
Citera
2021-12-09, 16:54
Medlem
One2Manys avatar
Det är ingen mänsklig rättighet att åka tunnelbana, din fjant. Du får inte åka om du är berusad heller.

"Boo hoo, mah rörelsefrihet"
Citera
2021-12-09, 16:55
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiloWat
Det är otäckt hur kort tid det tog innan Maggan började misstänkliggöra och hetsa mot de som är svagast i samhället. Det är också otäckt hur mycket folk fortfarande lyssnar på FHM och myndigheter. Såhär lät det nämligen i våras:
Nu är det okej att krama om sina barnbarn. Man kan umgås med till exempel en annan familj och flera av sina barn, men man ska inte överstiga det rekommenderade antalet. När vaccinationerna fortsätter kommer livet att bli friare
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vaccin-3

Vilka var det som blev friare? Purebloods blev kastlösa och får tillträde till allt färre delar av samhället, och det misstänkliggörs och hetsas väldigt mycket trots att vaccinerade är de som huvudsakligen driver på smittan nu sen många veckor tillbaka.
De vaccinerade har inte heller blivit friare eftersom de nu omöjligt kan träffa någon som inte har tagit vaccinet, och behandlar dem som om de vore livsfarliga trots att de nu tagit vaccin. Noll logik eller vetenskap i detta, bara hets.

Angående Holland finns tråd:
(FB) Holland slopar lagförslag om vaccinpass! Ytterligare vinst för Purebloods! (dec-2021)

Fakta:
Holland med 500+ på IVA valde att inte införa vaccinpass i december med motiveringen att det inte hjälper mot smittspridning.
Sverige har överlag legat stabilt på ca 20-50 inlagda sen i juni - och vår högsta beläggning var just i juni då vi hade över 55st vilket vi inte haft än sen dess. Trots den låga beläggningen (i maj hade vi nästan 400 på iva), och trots att Sverige klarat sig nästan bäst av alla Europeiska länder trots att vi öppnat upp samhället valde myndigheterna att införa det mest vaxxistiska statsidentitetspasset av alla. Det finns verkligen ingen logik, ingen vetenskap bakom detta beslut. Det är bara rent hat och hets. Riktigt otäckt.

Håller med dig, det här har gått alldeles för långt. Därmed inte sagt att vaccinet är dåliga för t.ex. de svagaste riskgrupperna och vissa vårdgrupper som är allra mest exponerade mot corona för vaccinet ger ändå ett gott skydd mot svår sjukdom, men att hetsa på detta sätt och mer eller mindre tvinga ovaccinera sig genom att t.om. begränsa butiker och kollektivtrafik, är så sjukt att det helt saknar motstycke.
Citera
2021-12-09, 16:56
Medlem
KiloWats avatar
Det sjukaste är att Vaxxikanstaten i Sverige har infört det mest Vaxxistiska av alla Europeiska covid-pass.
Det beskrivs mer utförligt i den här tråden:
(FB) LFT-Snabbtester är det bästa sättet att skydda andra! Gå inte på Vaxxisternas lögner!

Kortfattat kan du i andra europeiska länder ta ett snabbtest för att på så vis uppvisa friskhet, om du tidigare haft Covid-19 och på så vis fått antikroppar på naturlig väg gäller även det.
I Sverige gäller bara vaccination. Det är sprutan i armen eller att bli dömd till personlig lockdown utan rättegång.

Det är inte alls samma sak att nekas åka kollektivt i Sverige mot i de andra länderna eftersom du där kan ta ett snabbtest. Sverige är det enda Europeiska landet du blir helt utfryst i som renblodig.
Antagligen görs detta för att förhindra att renblodiga flyr när Vaxx-gestapo kommer för att hämta oss till tvångsläger. OBS jag skojar inte
Helt ärligt, vad är syftet med att inte tillåta renblodiga från att ens åka tåg? Vilken smitta är det man undviker? Det finns fan ingen smitta idag mer än på vanlig influensanivå, det är helt stabilt jämfört med hur det varit tidigare.
Citera
2021-12-09, 16:56
Medlem
Lawlines avatar
Finns ingen utredning som säger att vaccinpass stoppar smitta eller att man inte smittar andra. Bara en tidsfråga innan omikron kommer och vaxxade blir smittade och smittar andra fast dessa bevisligen har vaccinpass.
Fungerar vaccinpass? Bara i förvirrade vaxxares hjärnor.
Citera
2021-12-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
[b]Vaccinbevis kan införas i kollektivtrafiken
[b]Regeringen vill göra det möjligt att införa krav på uppvisande av vaccinationsbevis för att resa med viss långväga kollektivtrafik, enligt en promemoria. Kravet ska kunna införas om smittspridningen av coronaviruset ökar ytterligare, och det nämns därför inget startdatum i promemorian. Regeringen vill dessutom återinföra krav på smittskyddsåtgärder i viss långväga kollektivtrafik om läget förvärras.

Det här undrar jag däremot, vad är det här för skit? Ska man flyga på en flygande matta istället för att åka kollektivt dit man behöver? Helt absurt om det stämmer att de funderar på att ha vaccintvång för att kunna resa. Och vad avses med långväga kollektivtrafik, menar de tåg från stad till stad eller. Det är väl bara att inför munskyddstvång istället så lär det hjälpa mot smittspridning.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-12-09 kl. 17:22.
Citera
2021-12-09, 16:58
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Inom 6 månader har vi garanterat tvångsinjektioner och så har vi det här också.

https://www.skanska.se/om-skanska/press/pressmeddelanden/258265/Skanska-bygger-sakerhetsbyggnader-pa-fem-platser-i-landet

Arbeit macht frei
Citera
2021-12-09, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sva990
Din text är full av bevis på att du inte är ett skit säker på att det du skriver är korrekt: "måste vara", "inget de får göra bara sådär", "menas nog", "även om". Erkänn att du inte litar ett skit på politiker eller myndigheter du heller.

Jag spånar mest .. visst är man osäker!? men själv har jag antikroppar från infektionen fortfarande efter 1 år ..så jag har inte brytt mig så mycket förens nu. Jag ha haft post covid och min läkare och jag har haft diskussion om jag ska ta vaccin eller inte enligt honom som är docent på infektionskliniken på Karolinska bör jag vänta till nästa vinter att ta vaccin eftersom det annars kan trigga att jag kommer må sämre.

Han har sagt att det inte finns några garantier vissa post-covid patienter reagerar inte alls men andra kan få svåra biverkningar eftersom kroppen känner igen viruset. Så enligt honom är det bättre att vänta för min del och istället ha koll på antikropparna istället. Dock sa han att har man en gång haft infektionen så är det minimal risk att bli svårt sjuk i en andra infektion. Så för mig är det egentligen inte nödvändigt att ta sprutan. Men OM det Nu blir krav på pass att handla mat och jobba då har jag väl inget val. Att ha haft infektion och fortfarande har antikroppar gäller tydligen inte för att få pass om du var sjuk för längesedan.
Citera
2021-12-09, 17:00
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Förhoppningsvis är det inte matbutiker detta gäller.. jag undrar om Sverige verkligen kan gå så långt? Det går ju emot vår frihet totalt isåfall och blir tvång till vaccin.

Större köpcentra, mest troligt typ Ullared, IKEA, typ där folk gillar att trängas och smitta varandra även fast man har vaccinbevis. För staten säger att det skyddar oss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in