2021-12-09, 14:57
Medlem
MrArturs avatar
Omikronfall i Sverige nu utan någon resekopplning. Var ju bara en tidsfråga, men nu tar det nog fart snart.
Citera
2021-12-09, 14:57
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Stämmer det kommer vi nog få se problem för busschaufförer.

De sjuka är ju att personalen på dem ställen som kräver vaccinpass inte behöver vaccinera sig 🤣🤣 Så jävla mkt brister i de här alltså
Citera
2021-12-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Naturligtvis för att dom stackarna redan levde på lånad tid. Är du korkad eller leker du bara?

Och när det är dessa stackare som dött av Corona är det alltså ett livsfarligt virus som alla måste vaccineras mot? Undrar vem som är den korkade här.

Du skrev att ingen vaccinerad dör.
Senast redigerad av granskottet80 2021-12-09 kl. 15:02.
Citera
2021-12-09, 14:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Hur kommer du fram till den slutsatsen?
Dör övriga befolkningen?
Har du kontrollgrupp i övriga befolkningen vaccinerad vs immun som påvisar skillnad i svår sjukdom tex?
Om du kollar kurvorna så har vi en brant stigning i smittspridning under våren. Alla borde väl rimligtvis ha varit exponerade för samma. Skulle de gamla inte varit vaccinerade hade vi troligtvis haft massor av döda gamlingar i statistiken.
Citera
2021-12-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Nu ska det alltså bli vaccinbevis för att åka kollektivtrafik. Rena rama apartheid.

De ovaccinerade smutsiga råttorna får inte ens sätta sig på en buss.

I Sydafrika fick ju de svarta iaf sitta längst bak.

Hur ska man ta sig till jobbet? Är inte vaccinerad
Citera
2021-12-09, 15:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
De sjuka är ju att personalen på dem ställen som kräver vaccinpass inte behöver vaccinera sig 🤣🤣 Så jävla mkt brister i de här alltså
Det är ett politiskt beställningsjobb. Helt ovetenskapligt.
Citera
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Hur ska man ta sig till jobbet? Är inte vaccinerad
Det enklaste är att vaccinera sig.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Kan det bero på socioekonomiska faktorer?

Nej det beror på hur allvarlig infektion individen får.
Citera
2021-12-09, 15:01
Medlem
Qaas avatar
Citat:
På frågan, tack för att den ställdes, om vi ska införa covid apartheid i Sverige så svarar alltså FHM att det är ok för vuxna.

Att även barn såklart drabbas undveks helt.

Juden Shapiro från folkets radio trycker på dem RÄTTA knapparna och ger FHM panikattack med sina frågor. Men fortsätter han med dem riktiga frågorna så lär han bli bannad från pressträffarna 🤣🤣😩😩
Citera
2021-12-09, 15:02
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Jag noterade det väldiga fokus på barn under 12.
Självklart är detta för att snart införa vaccinering även för dessa.
Utan tvång såklart.
Men massiva propagandakampanjer så att alla barn som ej är vaccinerade blir utstötta av både sina jämnåriga och förskola / skola personal.

Du får tro vad du vill! Men faktum är att det var på håret att man, inte, rekommenderade vaccinering av 12-15 åringar i Sverige. Därför, tror jag, att det blir ingen vaccinering av 5-11 åringar i Sverige, och, för övrigt, jag motsätter mig det, om inget revolutionerande gäller vad gäller Omikron kommer fram. ( Dock motsätter jag mig inte om ev. riskgrupper hos de som är under 12 år blir vaccinerade. Men det lär bara röra sig om ett fåtal barn).
Citera
2021-12-09, 15:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Que?
Vaccinerar vi tex 100% av de äldre erhålls flockimmunitet av gruppen i ca 3-4 månader (beräknat på ett behov av 70% immunitet för flockimmunitet). Detta då under förutsättning att personer utanför gruppen men i löpande kontakt med gruppen är immuniserade på ett eller annat vis.
Senast redigerad av LadySweden 2021-12-09 kl. 15:05.
Citera
2021-12-09, 15:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nej det beror på hur allvarlig infektion individen får.
Men kan allvarligheten bero på socioekonomiska faktorer, och kan detta vara förklaringen till överrepresentationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in