2021-12-09, 14:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Fast såväl Folkhälsomyndigheten som vår, nuvarande, regering försöker se till folkhälsan som helhet, inte bara att ha tunnelseende och, bara, inrikta sig på att bekämpa/"utrota" SARS-COV2, som sker i massor av andra länder där klåfingriga politiker "cherrpicking" de mest extrema råden de får av sina många olika myndigheter som hanterar folkhälsan. Alltså var det smart av Sverige att samla sådant till, en, myndighet.

Det enda som kan komma längre fram i Sverige och som går över min röda linje vad gäller uppmuntran/påtryckningar för att vaccinera sig, är om det blir obligatorisk med vaccinpass i kollektivtrafiken. Detta därför att detta kan hindra ovaccinerade att ta sig till sitt arbete och detta kan hindra dessa ifrån något så grundläggande som möjlighet att försörja sig.

Så rattfulla ska få köra bil tycker du? Annars blir de fråntagna sina friheter och försörjning. Om de sveper med sig 10 pers i döden gör inget, för alla dör förr eller senare ändå.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Kommer omrikon att ta över i Sverige?
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Det är ju det som är poängen. Barn ska bli sjuka för att utveckla starka immunförsvar!

Nej poängen som framfördes var att munskydd förstör immunförsvaret, det stämmer inte.
Citera
2021-12-09, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej poängen som framfördes var att munskydd förstör immunförsvaret, det stämmer inte.

Det är inte poängen jag pratar om jag pratar om exakt det jag just skrev.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Inte en människa blir varken sjuk eller dör idag som fått två sprutor och snart är omikron den dominanta stammen. När det sker så kan vi slutligen avskriva hela denna jävla circus som en parentes och tillika bevis på människans irrationella rädsla och galenskap.

Hälften på IVA är dubbelvaccinerade. Att vi nu fått ytterligare ett virus gör knappast situationen bättre.
Citera
Medlem
Citat:
Ok så nu fuskar de också? Det var nog det sämsta argumentet du kunde slänga ut. Till och med Japanska forskare är konfunderade över resultatet, du åberopar fusk?
Dåliga tester är ickså en sorts fusk. Sen vet man vi ju alla att Japaner inte tycker om att tapompa ansiktet och corona kan ju som vi alla vet vara förödande för ekonomin
De borde testat T-Celler. Alla lönder borde ha gjort det för trovärdigare resultat
Citera
2021-12-09, 14:27
Medlem
Citat:
Jag tro faktiskt att jag aldrig sett en fet kirurg, har du? De flesta jag sett har varit smärta och verkar ta väl hand om sig.
Nej, det är nog inte så praktiskt.
Citera
2021-12-09, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Inte en människa blir varken sjuk eller dör idag som fått två sprutor och snart är omikron den dominanta stammen. När det sker så kan vi slutligen avskriva hela denna jävla circus som en parentes och tillika bevis på människans irrationella rädsla och galenskap.

Varför är det då dom vaccinerade som dominerar bland dödsfallen med covid just nu?
Citera
2021-12-09, 14:28
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Hälften på IVA är dubbelvaccinerade. Att vi nu fått ytterligare ett virus gör knappast situationen bättre.

Jo omikron är vår räddning tack vare dess smittsamhet tillsammans med dess ofarlighet. Köp flygbolagsaktier nu och lägg ner din rädsla.
Citera
2021-12-09, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kommer omrikon att ta över i Sverige?

Frågan är kanske snarare ifall skrämselpropagandan kring Omnichron är relevant. Det kommer alltid ske mutationer av virus som lyckas konkurrera ut andra mutationer. Det är så evolution fungerar.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Hälften på IVA är dubbelvaccinerade.

Nej

Citat:
Att vi nu fått ytterligare ett virus gör knappast situationen bättre.

Vilket virus är det?
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Varför är det då dom vaccinerade som dominerar bland dödsfallen med covid just nu?

Naturligtvis för att dom stackarna redan levde på lånad tid. Är du korkad eller leker du bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in