Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
MP:s frigörelse från sossarna ger inga resultat. Det är istället så att MP får skulden för höga elpriser, osäkra elavtal, dåligt fungerande elbilar, höga bränslepriser, osäker framtid för kärnkraften.
Ännu så länge straffas inte S men det kommer.
Min bedömning är att MP inte klarar spärren, tidigare trodde jag dom skulle lyckas men dom kan inte få gratisröster ifrån V eftersom V nu är på nedgång. Och dom som nästa år tröttnar på sossarna går förmodligen mot "höger" vilket bör innebära lyft för M, KD och SD.
SD ligger ganska stabilt trots att man inte har fått någon gratis hjälp av vad jag uttryckt i första stycket. Om 19% är korrekt är det 1% över golvet och mer finns att få över.
Alldeles för tidigt att säga något om MP.
Jag tror nog att de klarar sig ändå.
Denna uppgång för S där de suger åt sig sina stödpartiers väljare verkar gälla främst pensionärer och kvinnor.
Pensionärerna hörde säkert Maggan tala om "hårdare tag" mot kriminella och kvinnorna tycker det är häftigt med en kvinnlig statsminister.
Just nu får MP skulden för mycket. Men det är redan uppenbart för många att det alltid varit Sossarnas mål att bedriva en energipolitik som gör läget sämre för alla.