Citat:
Ursprungligen postat av
hatavaccinpass
Vaccinpass är ett övergående problem ditt jävla pucko.
Jo de säger det, men det verkar onekligen inte som det.
Citat:
Tror du vi kommer stå där vintern 2023 med krav på vaccinpass med minimum dos 5?
Vad tror du själv? Att staten som vill vårt bästa kommer att "vakna upp" och befria oss från inskränkningarna som de lagt på oss? Om det ändå vore så väl. Om det försvinner beror det på hård press, och visst jag har läst två artiklar från massmedia idag, men jag kommer inte fira något förrän det blir slag i saken.
Citat:
Folk protesterar redan. Flera experter dömer ut vaccinpass i kritiska insändare på våra största tidningar, till och med krönikörerna Cantwell och Kroon undrar hur länge vansinnet ska pågå. Politiker i riksdagen gör det. Till och med folkhälsomyndigheten gör det. Färre och färre kommer ta en dos 3 eller dos 4. Det kommer vara alldeles för liten vaccinationstäckning för att man ska kunna hålla igång samhället med vaccinpass. Tänk lite långsiktigt och strategiskt din tröga åsna. Tyskland och Österrike har skjutit upp kravet på obligatoriskt pass eftersom politikerna vet att folket går man ur huse.
Jo jag är en trög åsna som såg igenom detta från början, samt röstade in SD i riksdagen då jag direkt såg igenom lögnerna. Jag är trög för att jag inte är naiv eller vad snackar du om? Det är svårt att inte vara cynisk och pessimistisk med så många år som politiskt medveten och oliktänkande. När särskilt SD konstant svikit de som stöttat dem, särskilt de som röstade in dem 2010.
Österrike har skjutit upp det i två månader p.g.a. infrastruktur-problematik med systemet, det är åtminstone den officiella förklaringen. Den nuvarande tyska regeringen är helt sjuka i huvudet, så det skulle inte förvåna mig det minsta om de skulle brutalt slå ner på demonstrationer och andra protester. Hur sjukt det än låter så är den nyare tyska regering värre än Merkels, och hon var en katastrof.
Citat:
Om du tror att det blir mindre vaccinpass i närtid med denna S-regering så är du själv extremt jävla naiv. Hallengren sa själv i dagens pressträff att när smittspridningen börjar gå ner till våren så ska vaccinpass användas mer brett. Då är det hejdå till krogen, restauranger och gym.
S är fortfarande mindre dåliga än M. Så med din logik bör jag rösta på S, eftersom SD aldrig kommer få något inflytande, särskilt inte från M i vaccinfrågan.
Citat:
Gå och rösta på ditt jävla promilleparti. Klaga inte sen när hälften av de röstberättigade till valet 2030 är invandrare från MENA. För då är det verkligen försent att vända riktning.
Allt jag kan säga är att du är demokratiskadad. Skulle inte parlamentarism existerat hade du förmodligen antingen lagt dig ned i fosterställning och skakat, eller låtsas som ingenting likt alla andra zombies i vårt samhälle.
Om du är orolig för att svenskar blir en minoritet så krävs det betydligt hårdare lösningar än de SD föreslår. För SD är alla tusentals tredje världen-invandrare med svenska medborgarskap fullvärdiga svenskar, och de vill inte ens stoppa invandringen heller. Däremot slösa skattepengar på att få ut invandrare som går med på det, samtidigt som nya kommer in.