2021-12-09, 14:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja vi förstår att du otåligt inväntar din 51:a dos..
Själv kan jag bara skratta åt hur lättlurad en värld kan vara..

Sådana som du har snart alla dött. Tycker synd om sådana som dig som är totalt faktaresistenta.
Citera
2021-12-09, 14:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Nej, blir inget tvång i bemärkelse att du får kallelse och om du ej dyker upp så kommer militären hem och håller fast dig och ger dig din medicin.
Och så länge vi inte är där så verkar det ej finnas någon opinion emot.
Att tex rekommendera att ta vaccin annars får du ej arbeta eller köpa mat är fortfarande frivilligt uppenbarligen.

Att rekommendera restaurang att införa pass eller enbart få ta in 2 kunder är inte heller tvång såklart.

Vad jag kan tänka mig kommer att ske är att det skickas hem riktade brev till personer som är registrerade som ovaccinerade med uppmaning om att vaccinera sig snarast. Det tror jag i så fall blir aktuellt i februari/mars.

Ingen har rekommenderat att ta vaccin för att få arbeta eller att handla mat. Där är du helt snett ute.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Du och din fru bör uppenbarligen läsa den senaste studien som det länkades till tidigare. Munskydd har betydligt fler nackdelar än dd du drar upp!
Hon är troligen insatt i problemen och hade hon sett något som skulle påverka den lilla användning jag har hade hon nog berättat det.

Nå hur har du det med din ångest, bokat tid ännu?
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
fast det vet du ju inte! gissa kan man men inte mer än så

Vad vet jag inte? Hur det hade varit om vi inte hade haft vaccinet? Det har du ju rätt i, eftersom vi har vaccinet. Min gissning är dock inte ogrundad.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Du har antagligen rätt. Men lycka till med att övertyga någon. Samhället är splittrat och de flesta har barrikaderat sig i sina skyttegravar. Uppvaknandet kommer men det kommer kanske krävas att vi gräver oss djupare ner i avgrunden innan de skrämda fåren inser vad de står inför, rädsla gör dom blinda.
Folk borde lyssna på Tegnell. Tyvärr tycks han inte initialt fått back- up av folk som kan riskanalys, och därför blev en del galet med hans vetenskapligt lagda något svart/ vita tänkande... Men han är en väldigt skicklig epidemiolog.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Tror hans pratar om att vi iom minskad exponering för virus och bakterier utvecklar försvagade immunförsvar. Detta är allmän kännedom. Särskilt för barn.

Inga barn har haft munskydd i Sverige, likt förbannat blir de sjuka. Argumenten håller inte.
Citera
2021-12-09, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Spiken i kistan för alla antivaxxare som gnäller.

Det ÄR ovaccinerade som sprider

https://www.nyteknik.se/samhalle/studie-vaccinerade-sprider-mindre-smitta-7025829

Grattis för att du lyckats hitta en studie som stödjer din övertygelse!
Citera
2021-12-09, 14:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Du inser att Japan är väldigt tättbefolkat De siffror du drar upp visar på att de antingen fuskat med testerna eller att de har störe naturlig immunitet i Japan öö i många andra länder.

Ok så nu fuskar de också? Det var nog det sämsta argumentet du kunde slänga ut. Till och med Japanska forskare är konfunderade över resultatet, du åberopar fusk?
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Klart vi har. Tror du vaccinet olika räkneverk beroende på om man tillhör riskgrupp eller inte?

Inte en människa blir varken sjuk eller dör idag som fått två sprutor och snart är omikron den dominanta stammen. När det sker så kan vi slutligen avskriva hela denna jävla circus som en parentes och tillika bevis på människans irrationella rädsla och galenskap.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Inga barn har haft munskydd i Sverige, likt förbannat blir de sjuka. Argumenten håller inte.

Det är ju det som är poängen. Barn ska bli sjuka för att utveckla starka immunförsvar!
Citera
2021-12-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad jag kan tänka mig kommer att ske är att det skickas hem riktade brev till personer som är registrerade som ovaccinerade med uppmaning om att vaccinera sig snarast. Det tror jag i så fall blir aktuellt i februari/mars.

Ingen har rekommenderat att ta vaccin för att få arbeta eller att handla mat. Där är du helt snett ute.

Vaccin för att handla mat på restaurang är snart här
För butiker är det nog långt bort än.
Krav på vaccin för arbete är delvis här.
Man anställs ej på vissa ställen eller kan omplaceras, redan i nuläget.

Edit.
Jag tar tillbaks
Ser nu att regeringen vill införa pass för butiker
Så att ovaccinerade ej får handla mat är inte så långt bort.
Senast redigerad av taenok 2021-12-09 kl. 14:28.
Citera
2021-12-09, 14:23
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Allt detta för en stilla undran om du inte tror att forskningen gått framåt de senaste 30 åren?

Lite lustigt att du påpekar att svamp och bakterier funnits före mänskligheten (iofs sant) och sen dra mer till med ett "Knappast något nytt." i en tråd där vi faktiskt diskuterar något nytt, ett nytt virus. Även bakterier och kanske även svampar utvecklas genetiskt. Finns kanske resistenta bakterier nu som inte fanns för 30 är sedan? Patogener utvecklas, de förändras genetiskt snabbare än däggdjur på grund av deras kortare reproduktionstid.

Handen på hjärtat, skulle du säga samma sak, "Knappast något nytt" om virus? Hört talas om Omicron? Fanns det för 30 år sedan?

I rest my case.
När argumenten tar slut brukar nollor som du hitta på annat att skriva om.
Vi diskuterade problem med munskydd.
Uppenbarligen svårt att hålla sig till.

Du använder väl själv aldrig munskydd så vad tjatar du om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in