Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Jag har inte heller läst studien, bara artikeln så jag kan inte svara på din fråga.
Nä, för media skriver bara att att vaccinerade sprider smittan och man måste klicka in på artikeln för att faktiskt läsa att det i praktiken inte är så stor skillnad, och att det är så att vaccinerade sprider smitta lika mycket som ovaccinerade i 5,5 (kom ihåg fel) dagar. Folk är så jävla intutade (inte riktat mot dig) att vaccinet är lösningen på alla problem, och det är jävligt lätt att skylla på ovaccinerade. Det är bara se hur det skrivs i kommentarsfälten, dock tror jag det censureras rätt friskt där, hur många som är för obligatorisk vaccinering.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Jag har också trott att det ska komma en ny mutation, det är ingen konspiration för det. Det jag däremot väntar på är Z-varianten, sen är det över. Bara för att man är för vaccinet innebär inte att man tror på allt media säger, men det är bra att veta vad de säger så man kan kolla upp sanningshalten själv.
Klart att det skulle komma en ny mutation, men att det skulle precis bli som "foliehattarna" sa att det skulle bli med vaccinpass osv är skrämmande.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Jag förstår att man upplever en orättvisa, det var nog samma känsla hos våra pensionärer våren 2020.
Ja, det förstår jag också, men det är inget som rättfärdiga det som händer nu.