2021-12-09, 05:33
Avslutad
Viruset måste stoppas nu!

Det som förvånar mig är att man tillåter hockeymatch med flera tusen åskådare

Nedstängning är det enda som fungerar, i kombination med vaccin så har man chansen. Men ledarskapet behövs då
Citera
2021-12-09, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Nedstängning är det enda som fungerar, i kombination med vaccin så har man chansen. Men ledarskapet behövs då

Jasså! Varför måste det stoppas och hur? Tidigare pandemier har inte stoppats. De ha ebbat ut av sig själv. Omikron verkar smittsam och mild. Det är positivt. Kanske är nu det börjar ebba ut? Eller så väljer man att vara alarmistisk, och ropa på saker som inte fungerar.

Nedstängning har inte visat sig fungera någonstanns där de har hållit på med detta. Då är det lite märkligt att uttala sig så.
Citera
2021-12-09, 06:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Ja, så är det ju. Står nu att man fruktar ny stor dödsvåg i Storbritannien och därför stänger ned. I Tyskland börjar de bli fullt på sjukhusen. I Sverige görs nästan ingenting förebyggande. Gårdagens nya råd var otroligt vaga.

Vaccinering av tredje dos går extremt långsamt. I den takt det går i nu kommer det dröja framåt nästa höst innan folk fått sin tredje dos. De ska öppna en "jättemottagning" i Älvsjö nästa vecka. 10-15 tusen doser per vecka ska kunna ges. Inte mycket på 2,2 miljoner inv som väntar.
Citera
2021-12-09, 06:12
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Generellt så kan läkare och sköterskor använda munskydd på rätt sätt och byta dom regelbundet, vilket vanligt folk verkar ha svårt med..
Sen förstord jag att du direkt skulle tänka på hallucinogena svampar medan jag givetvis menade de som kan ställa till det i våra kroppar..
Jag hade munskydd under utlandsvistelse förra veckan, bytte var 4:e timma.
Ett före lunch och ett efter lunch samt ett på kvällen om det behövdes.
Handsprit alltid med mig.

Rätt svårt att använda munskydd

Nu får du ge dig, så svårt är det inte och miljontals använder dem utan de problem du målar upp.
Nej jag gillar inte munskydd men använder dem då dem då de ska användas. Här i Sverige väldigt sällan då jag inte behöver åka kollektivt mm.
Din historier liknar tramset som vissa män gnäller om också att de har så stor snopp att det inte finns kondomer som passar.
Citera
2021-12-09, 06:15
Medlem
arbetets avatar
Ojdå! Vad ska anti-vaxxarna och ivermektin-peddlarna i USA göra nu?:

Sandra Ciesek
@CiesekSandra
Die monoklonalen AK imdevimab und casirivimab sind - wie erwartet- bei Omicron wirkungslos
Översatt från tyska
De monoklonala AK:erna imdevimab och casirivimab är - som förväntat - ineffektiva med Omicron
https://twitter.com/CiesekSandra/status/1468465720606527489?s=20
Citera
2021-12-09, 06:16
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jasså! Varför måste det stoppas och hur? Tidigare pandemier har inte stoppats. De ha ebbat ut av sig själv. Omikron verkar smittsam och mild. Det är positivt. Kanske är nu det börjar ebba ut? Eller så väljer man att vara alarmistisk, och ropa på saker som inte fungerar.

Nedstängning har inte visat sig fungera någonstanns där de har hållit på med detta. Då är det lite märkligt att uttala sig så.
Omicron verkar mild men än vet vi inte allt och dessutom har vi delta kvar här och en kraftigt ökad smittspridning. Alla ovaccinerade samt de som det var ett bra tag sedan de fick andra dosen kommer få en intressant vinter. Du också för man kommer bli tvungen att stänga ned igen även här i Sverige.
De kommer inse att vaccinpassen inte räcker mer än till att hota ovaccinerade.
Fotboll, hockey, krogar mm kommer de troligen snart stänga igen precis som förra vintern.
Senast redigerad av Sunimod 2021-12-09 kl. 06:31. Anledning: Stavfel
Citera
2021-12-09, 06:41
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Omicron verkar mild men än vet vi inte allt och dessutom har vi delta kvar här och en kraftigt ökad smittspridning. Alla ovaccinerade samt de som det var ett bra tag sedan de fick andra dosen kommer få en intressant vinter. Du också för man kommer bli tvungen att stänga ned igen även här i Sverige.
Fotboll, hockey, krogar mm kommer de troligen snart stänga igen precis som förra vintern.
Aktuella data från SA:

Ridhwaan Suliman
@rid1tweets
Finally, a look at hospitalisations in Gauteng?

New admissions doubling ~ every 5 days, and up to 31% of previous peak levels

Note: hospitalisations lag cases by 1-3 weeks, and with reporting delays need to wait a week to understand actual hospital admissions for previous week
https://twitter.com/rid1tweets/status/1468686815158808587?s=20

Graf: https://pbs.twimg.com/media/FGHSP76X0AYIn7j?format=jpg&name=4096x4096

Det som ser ljust ut i allt mörker är att längden på inläggningarna är kortare och att fler skrivs ut snabbare.
Citera
2021-12-09, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Aktuella data från SA:

Ridhwaan Suliman
@rid1tweets
Finally, a look at hospitalisations in Gauteng?

New admissions doubling ~ every 5 days, and up to 31% of previous peak levels

Note: hospitalisations lag cases by 1-3 weeks, and with reporting delays need to wait a week to understand actual hospital admissions for previous week
https://twitter.com/rid1tweets/status/1468686815158808587?s=20

Graf: https://pbs.twimg.com/media/FGHSP76X0AYIn7j?format=jpg&name=4096x4096

Det som ser ljust ut i allt mörker är att längden på inläggningarna är kortare och att fler skrivs ut snabbare.

Intressant, jag funderar på om det skiljer sig åt i åldersgrupper hur länge de är inlagda.
T.ex. om det främst är yngre än delta inläggningarna som kan vara förklaringen
Citera
2021-12-09, 06:57
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod

Ingenting kommer att stänga i Sverige din rädda dumme fan! Detta främst pga två orsaker, vaccinationsgrad och ofarligheten hos omnikron.
Citera
2021-12-09, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Hur många fler senaste två åren än vanligt?

1 miljon
Citera
2021-12-09, 07:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Intressant, jag funderar på om det skiljer sig åt i åldersgrupper hur länge de är inlagda.
T.ex. om det främst är yngre än delta inläggningarna som kan vara förklaringen
Det efterfrågas vad jag förstår men informationen saknas.

Generellt så är det ju yngre i båda fallen. Det har funnits indikationer att barn tagits in nu när Omikron kommit men det är inte riktigt bekräftat.
Citera
2021-12-09, 07:21
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Ingenting kommer att stänga i Sverige din rädda dumme fan! Detta främst pga två orsaker, vaccinationsgrad och ofarligheten hos omnikron.
Det är du som är den rädde. Inse det. Gå och se dig själv i spegeln så ser du den personen.
Du är rädd de ska stänga ned så du inte kan träffa dina pojkvänner.
Hahaha "omnikron" hahaha

Omicron kommer inte bli stor här än på ett tag. Det är delta som dominerar här och nu och kommer göra så ett par månader till och det är delta som man kan se i ökningen nu i Sverige.
Det är dina polare i regeringen som kommer stänga ned igen.

Lär dig stava nu till Omicron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in