2021-12-08, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statsterrorist
Detta pågår världen över, garanterat med statens inblandning och/eller godkännande (lutar åt mer inblandning kontra enbart godkännande).

Du menar att du vet inget om t.ex. syntetisk telepati/voice to skull och nano- och bioteknik? Du borde inse att kontroll över hjärnan är det som det stat/militär och storföretag tävlar och kapplöper om. Finns 'inget' som står mer i centrum än hjärnan.

FOI är de som ligger bakom tekniken i Sverige. Människa-dator-interaktion. Tappad var ordet. Vad kan ditt mellannamn vara? Om bevisen vet du inget och du behöver inget veta heller. Du vet inget heller om vad utsatta tvingas genomlida, om tortyren. Om du visste skulle du aldrig mer öppna den glappande käften...men fortsätt du att leva i din ignorans och okunnighet, grundad av en typisk svensk naivitet.

Du menar att militära (och statliga) hemligheter skall avslöjas av tio st forskare bara sådär? Finns gott om visselblåsare i ämnet men sådant bryr du dig inte om.

Du vet som sagt ingenting - varken om dessa brott eller vad AI är kapabelt till eller hur det används i Sverige. Medan du skriver din okunniga smörja har fler blivit uppkopplade. Garanterat. Och mot sin vilja och sannolikt även mot deras kunskap.

Ni är väldigt rädda för staten, hur kommer det sig?
Hur kommer det sig att bara ni vet i hela världen?
Om jag inte behöver veta om bevisen, varför hänger du i ett forum och gastar för att bli trodd, är du så van att bli trodd utan bevis? Utan ens försök till bevis blir du den som svamlar och far med osanning tills du bevisat att det inte är så.
Ok, vilka visselblåsare finns som inte har manipulerade bilder i sina dokument? Inte sett ett enda hittills.

Jag jobbar med AI så antagligen kan jag rätt mycket mer än vad du kan om det 🤣
Citera
2021-12-08, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Jag har aldrig påstått att det är folk som utsätts för "Hjärnimplantat utan tillstånd", min ståndpunkt är den motsatta. Det handlar såklart om psykisk sjukdom.

Vad jag vände mig emot var att du empatilöst kallade sjuka människor för "misslyckade" vilket bara leder till ökad stigmatisering och är ett incitament för de drabbade att hitta orationella förklaringar för att slippa känna sig misslyckade.

Jag är helt övertygad om att om det inte fanns en stigmatisering runt psykisk sjukdom skulle fler söka sig till vården.

Det är självklart vad de drabbade borde göra men eftersom du och andra anser psykiskt sjuka som "misslyckade" så finns det nog en rädsla för att få den diagnosen.

Tror du snurrade till det med psykiskt sjuka och misslyckade liv. Har aldrig påstått att psykisk ohälsa är ett misslyckat liv. Det jag sa är att de som inte vill presentera bevis eller undanröja andra parametrar troligtvis gör det för att de har misslyckats att nå sina mål. De vill inte få det utrett för då kanske det visar sig vara bluff.
Citera
2021-12-08, 12:09
Medlem
Redan egyptierna undersökte och filosoferade om hjärnan och kände till olika sinnen. Det allseende ögat från den egyptiska mytologin representerade för dem 6 sinnen känsel, smak, hörsel, syn, doft och tanke. Idag när vi kan landa på andra planeter som Mars kan man naturligtvis utöva något så enkelt som sinneskontroll och styra hjärnans sinnen (som inte har ändrats på tusentals år). Detta är känt i konspiratoriska kretsar som "Mind control". Dock har har tekniken mest används på försvarslösa människor med mentala besvär som fått agera narrar eller försökskaniner åt brottslingar och forskare. Precis som när man använde sinnesslöa och förstörde deras tänder utan medgivande vid Vipeholmsexperimenten i Lund eller drogade ovetande mentalpatienter med LSD vid MK-Ultra experimenten i Amerika.
Senast redigerad av Piratpartiet 2021-12-08 kl. 12:38.
Citera
2021-12-08, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
Redan egyptierna undersökte och filosoferade om hjärnan och kände till olika sinnen. Det allseende ögat från den egyptiska mytologin representerade för dem 6 sinnen känsel, smak, hörsel, syn, doft och tanke. Idag när vi kan landa på andra planeter som Mars kan man naturligtvis utöva något så enkelt som sinneskontroll och styra hjärnans sinnen (som inte har ändrats på tusentals år). Detta är känt i konspiratoriska kretsar som "Mind control". Dock har har tekniken mest används på försvarslösa människor med mentala besvär som fått agera narrar eller försökskaniner åt brottslingar och forskare. Precis som när man använde sinnesslöa och förstörde deras tänder utan medgivande vid Vipeholmsexperimenten i Lund eller drogade ovetande mentalpatienter med LSD vid MK-Ultra experimenten i Amerika.

Du jämför Vipeholm med hjärnimplantat? Det ena har gett oss bättre tandvård även om vägen dit är förkastlig. Den andra är och förblir nonsens tills bevis presenteras.
Vi vet inte idag till exempel hur minnen sparas i hjärnan, vi har viss förståelse men långt ifrån en komplett bild av hur det går till. Kan vi idag så lite om hur hjärnan fungerar så får ni allt ge bevis för det ni påstår.

Säger inte att det en gång inte kommer bli möjligt utan bara att idag är inte förståelse där och tekniken finns inte.
Citera
2021-12-08, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Du jämför Vipeholm med hjärnimplantat? Det ena har gett oss bättre tandvård även om vägen dit är förkastlig. Den andra är och förblir nonsens tills bevis presenteras.

Jämför med Vipeholmsansanstalten för att det också var ett oetiskt experiment i Sverige. Vad gäller MK-Ultra är det erkänt och bevisat nu att det är inte är någon konspirationsteori (eftersom DN vår största morgontidning säger så och deras ord brukar anses vara sanningen). Anmälningar från människor som drabbats av illegala hjärnimplantat pågått i tiotals år nu i Sverige och offren lever nu i alla Sveriges större städer. Flera personer har dött under åren. Det var tydligen inte många överlevare från Vipeholmsanstalten heller utan många dog på anstalten.

Länk:
https://www.dn.se/nyheter/varlden/dokument-cias-hemliga-lsd-program/
Senast redigerad av Piratpartiet 2021-12-08 kl. 14:05.
Citera
2021-12-08, 21:55
Medlem
Citat:
Jämför med Vipeholmsansanstalten för att det också var ett oetiskt experiment i Sverige. Vad gäller MK-Ultra är det erkänt och bevisat nu att det är inte är någon konspirationsteori (eftersom DN vår största morgontidning säger så och deras ord brukar anses vara sanningen). Anmälningar från människor som drabbats av illegala hjärnimplantat pågått i tiotals år nu i Sverige och offren lever nu i alla Sveriges större städer. Flera personer har dött under åren. Det var tydligen inte många överlevare från Vipeholmsanstalten heller utan många dog på anstalten.

Länk:
https://www.dn.se/nyheter/varlden/dokument-cias-hemliga-lsd-program/

Du vet att du försöker byta ämne och vinkel igen, som alltid när det ställs mot väggen.
Men jag kan svara på Vipeholm, du vet att det var en psykiatrisk klinik och med behandlingen som var på många psykiatriska kliniker på den tiden så dog folk där också. Du kan ju alltid besöka kyrkogården från St:Lars så ser du hur många som ligger där och alla dessa dog intagna på det stället.
För att spä på lite så kan du besöka någon av alla dessa museer som visar hur man förr behandlade psykiska sjukdomar, mer terror än behandling på den tiden.

Om inte mina gamla dokument är fel så kom väl MK-Ultra ut 1975 så jag tycker nog inte det heller har med topic att göra. Men jag håller med om att det förekommer skit från alla delar av världen men det som inte stämmer här är att ni hänvisar till en teknik som inte finns, definitivt inte för 10 år sedan. I båda fallen du nämner här fanns/finns det bevis för att det har förekommit men i fallet med hjärnchip och allt vad som påstås finns det fortfarande inga bevis alls. De få så kallade bevisen är sidor med manipulerade bilder och rena faktafel så pass att min hamster skulle sett igenom dem medans han motionerar i sitt hjul
Citera
2021-12-08, 23:05
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Ni är väldigt rädda för staten, hur kommer det sig?

Det handlar inte om rädsla (varför tjatar du ständigt om "rädsla"?) utan om att vara utsatt för extremt grymma och kalkylerade brott som medborgare i detta Sverige!
Citat:
Hur kommer det sig att bara ni vet i hela världen?

Det finns tusentals utsatta för dessa brott världen över.
Citat:
Om jag inte behöver veta om bevisen, varför hänger du i ett forum och gastar för att bli trodd, är du så van att bli trodd utan bevis? Utan ens försök till bevis blir du den som svamlar och far med osanning tills du bevisat att det inte är så.

Din typ - som hävdar att jag "gastar" eller är "psykiskt sjuk" eller är "knarkare" eller är "tappad" behöver ingenting, det inser du väl!? Jag skriver såklart vad jag vill, oavsett vad du anser om detta.
Citat:
Jag jobbar med AI så antagligen kan jag rätt mycket mer än vad du kan om det 🤣

Skiter i vad du jobbar med. Erfarenhet slår ofta kunskap, särskilt påstådd kunskap som i detta fall.
Senast redigerad av statsterrorist 2021-12-08 kl. 23:20.
Citera
2021-12-08, 23:16
Medlem
statsterrorists avatar
Redan för 16 år sedan, 2005, varnade EGE (European Group on Ethics in Science and New Technologies) för risken för missbruk av denna slags teknik, d.v.s. mikro- och nanoteknik och IKT-implantat (inklusive biosensorer). Under den svenske filosofen Göran Hermeréns ordförandeskap, 16 mars 2005, antogs Yttrande om de etiska aspekterna av information- och kommunikationteknologi (IKT) implantat i människokroppen (yttrande nr 20), som presenterades för Europeiska kommissionen.

I denna rapport frågade man sig bl.a. i vilken utsträckning kan denna teknik missbrukas av militären?

Direktlänk: https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/92bdd8a2-77fe-486b-8b83-d3dc1e34d29f/language-en/format-PDF/source-77404434
https://ec.europa.eu/info/publications/ege-opinions_en
Senast redigerad av statsterrorist 2021-12-08 kl. 23:18.
Citera
2021-12-08, 23:34
Medlem
Citat:
Redan för 16 år sedan, 2005, varnade EGE (European Group on Ethics in Science and New Technologies) för risken för missbruk av denna slags teknik, d.v.s. mikro- och nanoteknik och IKT-implantat (inklusive biosensorer). Under den svenske filosofen Göran Hermeréns ordförandeskap, 16 mars 2005, antogs Yttrande om de etiska aspekterna av information- och kommunikationteknologi (IKT) implantat i människokroppen (yttrande nr 20), som presenterades för Europeiska kommissionen.

I denna rapport frågade man sig bl.a. i vilken utsträckning kan denna teknik missbrukas av militären?

Direktlänk: https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/92bdd8a2-77fe-486b-8b83-d3dc1e34d29f/language-en/format-PDF/source-77404434
https://ec.europa.eu/info/publications/ege-opinions_en
Snälla, ta dig samman. Det är fortfarande trams.
Citera
2021-12-09, 02:06
Medlem
Citat:
Det handlar inte om rädsla (varför tjatar du ständigt om "rädsla"?) utan om att vara utsatt för extremt grymma och kalkylerade brott som medborgare i detta Sverige!

Det finns tusentals utsatta för dessa brott världen över.

Din typ - som hävdar att jag "gastar" eller är "psykiskt sjuk" eller är "knarkare" eller är "tappad" behöver ingenting, det inser du väl!? Jag skriver såklart vad jag vill, oavsett vad du anser om detta.

Skiter i vad du jobbar med. Erfarenhet slår ofta kunskap, särskilt påstådd kunskap som i detta fall.

Du är så söt när du tror du känner mig
När påstod jag att du är psykiskt sjuk? Det jag har sagt är att ni bör radera den parametern ur funktionen, det vill säga bevisa att det INTE beror på psykisk sjukdom. Att du har så livliga fantasier att du nu börjar påstå saker om andra än din stat som du är så sjukligt rädd för är ganska roligt faktiskt.

Fast även du måste ju inse att du vill bli trodd men du vill heller inte bevisa att det du gastar om är sant, hur trovärdig blir man då tycker du själv?

Så vad är din erfarenhet av AI, jag har jobbat med AI i över 20 år så jag har en hel del erfarenhet om det området. Blir därför lite löjligt när du påstår saker som inte ens är möjliga med dagens teknik

Så jag har förstått dig rätt med följande.

Du påstår att du talar sanning fastän du inte vill visa bevis som du säger dig ha?
Du påstår att alla andra har fel trots att du inte kan bevisa att de har fel?
Du påstår att du inte är psykiskt sjuk, men du vill inte undanröja den parametern för att sen kunna lägga fram hållbara bevis?
Du hävdar att du kan AI som absolut ingen annan i hela världen mer än dina kollegor kan och förstår, känns det troligt att absolut ingen forskare har den kunskapen tycker du?

Jovisst vi har fått bra mycket bättre AI än för 20 år sedan men vem som helst som jobbar med detta kan lätt intyga att de inte är så intelligenta som ni vill få dem till.
Citera
2021-12-09, 03:34
Medlem
Citat:
Jovisst vi har fått bra mycket bättre AI än för 20 år sedan men vem som helst som jobbar med detta kan lätt intyga att de inte är så intelligenta som ni vill få dem till.

De flesta som är drabbade av illegala hjärnimplantat har inget med AI att göra. Men hjärnforskaren Mouna Esmaeilzadeh säger dock att AI kan giftas ihop med hjärnan i sitt program Sommarpratare 2018 och så småningom kommer våra hjärnor kunna vara anslutna till internet dygnet runt med hjälp av implantat.

Länk: (34:40 i programmet)
https://sverigesradio.se/avsnitt/1106296
Senast redigerad av Piratpartiet 2021-12-09 kl. 03:47.
Citera
2021-12-09, 04:45
Medlem
Citat:
De flesta som är drabbade av illegala hjärnimplantat har inget med AI att göra. Men hjärnforskaren Mouna Esmaeilzadeh säger dock att AI kan giftas ihop med hjärnan i sitt program Sommarpratare 2018 och så småningom kommer våra hjärnor kunna vara anslutna till internet dygnet runt med hjälp av implantat.

Länk: (34:40 i programmet)
https://sverigesradio.se/avsnitt/1106296

Kan i framtiden ja, men vi är inte där på långa vägar.
Illegala? Hur vet de det när det inte går att bevisa?
Det finns liksom inga bevis och absolut ingen som vill bevisa heller så hur tror ni att ni ska komma framåt ens en millimeter när ni inte vill bevisa något?

Vill ni bevisa något så får man allt hosta fram bevis för som jag sagt innan utan bevis kommer man inte många centimeter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in