2021-11-30, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Lär vara? Varför lär det vara det?
Vart kommer skräcken ifrån?
Finns något sådant som ni påstår men aldrig verkar vilja bevisa så är det väl klart att militära enheter kommer nyttja tekniken för egen vinning.
Men vi har fortfarande inte fått några som helst bevis att det ens kan existera sådan här teknik idag.

Jag skrev att dom lär missbruka sånt säkert.. vet ej, men risken finns. Jag tänker mig väl att dom kanske sysslar med hemliga galna saker säkert, det hade inte förvånat mig.. Dom har väl hemliga militära experiment eller. Vet ej mer än vad jag sett i dokumentärer. Man får hoppas dom inte experimenterar med virus och annat.. Det vore inte heller bra.
Skräcken? Mer att militär har tystnadskultur och döljer saker för alla inkl inom militären, och har hemliga projekt som andra sedan gör dokumentärer om? Räcker inte det eller.. Dom kan nästan ses som lagligt olagliga kriminella extremister allmänt endel utav dom säkert. Inga jainister direkt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Jainism
https://en.wikipedia.org/wiki/Jainism

Eller risken att om jorden gått under så hade det vart militären som sprängt kärnvapen, och inte vanliga medborgare. Medborgarna/befolkningen hade dött av radioaktiviteten mest..
Skräcken är lite att militären är ett hot emot hela mänskligheten i helhet, och om dom inte existerade i något land hade världen vart roligare, och det hade varit mer fred i helhet, och inte heller en massa mass-övervakning a la carte 1984 heller. Världens befolkning vill inte ens ha det om dom själva fick välja! Dom blir tvingade. Och om inga vapen fanns och alla levde ifred istället, dansade och mådde bra så hade det vart bättre. Diskuterade med varandra istället för att kriga med vapen.

Denna teknik TS tar upp existerar i usa iallafall, men där vill dom mer hjälpa med sjukdomar och sånt, och kanske ha försprång om A.I flippar och tar över. Singulariteten som kan gå snett kanske. Klipp om neuralink som inte är ett militärklipp som tur är! Det är elon musk och andra som ligger bakom detta:
https://www.youtube.com/watch?v=2rXrGH52aoM

Det är ingen som vill att militär ska ens röra sådan teknik btw det är inget vapen! Ingen vill dom ska syssla med sånt!!! Inte mänskligheten i helhet iallafall. Mer än kanske dom själva.. Men det är väl därför dom är tysta om saker för annars skulle ingen vilja ha en militär ens om dom var helt öppna med allt dom sysslar och sysslat med i det dolda. Som endel dokumentärer tar upp med..

Vetenskap handlar om intention! Man kan bygga upp eller förstöra. Det är skillnaden.
edit: 11:33 , 123.
Senast redigerad av forwardescape 2021-11-30 kl. 12:23.
Citera
2021-12-06, 07:14
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Fast just det ni påstår här är ju rätt viktigt att ha bevis för, ni ligger oerhört nära gränsen på förtal bland annat. Tror bara ni ska vara glada att berörda instanser skiter i vad ni säger och tror.

Utsatta behöver inte vara ett dugg "glada" för att de tvingas leva i en skitstat som deltar, godkänner och tillåter att dessa brott och experiment pågår - brott som bryter mot all fri- och rättigheter som någonsin existerat. Låt dem pröva om detta är förtal så får vi väl se. Sverige är ett av de värsta länder i världen att leva i - en riktig skitstat. Detta kan deras automatiska AI, och andra program från "FOI" för övervakning, citera och spara och använda emot en bäst skiten - som representar 'frihet' - vill.
Citat:
Säger man något utan bevis så påstår man ju något man inte kan stå för.
Du vet (uppenbarligen) inget om dessa brott, vilka bevis utsatta har, hur svårbevisade de är, eller att brott faktiskt kan pågå oavsett om de prövats och resulterat i framgång i domstol.
Citera
2021-12-06, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statsterrorist
Utsatta behöver inte vara ett dugg "glada" för att de tvingas leva i en skitstat som deltar, godkänner och tillåter att dessa brott och experiment pågår - brott som bryter mot all fri- och rättigheter som någonsin existerat. Låt dem pröva om detta är förtal så får vi väl se. Sverige är ett av de värsta länder i världen att leva i - en riktig skitstat. Detta kan deras automatiska AI, och andra program från "FOI" för övervakning, citera och spara och använda emot en bäst skiten - som representar 'frihet' - vill.

Du vet (uppenbarligen) inget om dessa brott, vilka bevis utsatta har, hur svårbevisade de är, eller att brott faktiskt kan pågå oavsett om de prövats och resulterat i framgång i domstol.

Fast nu har ni ju noll och inga bevis på att det ens ligger en stat bakom, bara er fantasi vad vi sett hittills. Varken experimenten som ni påstår eller tekniken ni påstår finns har vi sett några som helst bevis på
Ganska roande att du tar upp FOI hela tiden, du verkar ha blivit tappad som barn på riktigt eftersom du har fått sådana förföljelsemanier att du tror att i princip alla är ute efter er samt att bara ni och endast ni vet sanningen. Använd lite logik och fundera på varför ni och endast ni vet sanningen och vet att det har hänt och varför ni inte behöver bevis. Skulle du vilja leva i en rättsstat där man inte behöver bevis för att anklaga någon för brott?

Nä, det är helt rätt uppfattat, jag vet inget för det visas aldrig några bevis på att det pågår. Bara folk som säger att "ojojoj, jag fick inte det liv jag ville, staten är ute efter mig!" osv osv, aldrig någonsin finns det hållbara bevis, finns inga journaler på undersökta där det kunnat konstateras något som helst som har med det ni svamlar om att göra.

Det enda jag sett hittills är bilder som visats som visat sig vara manipulerade så sjukt dåligt att man kunnat få fram originalbilden som legat bakom. Ibland har det varit så dåligt att originalbilden till och med funnits i sitt original på nätet och varit publicerad flera flera år innan den använts till manipulering för era syften.

Så, plocka fram 10 st forskare och/eller läkare som inte har koppling till konspirationsteoretiska grupperingar som går i god för att detta existerar och är villiga att producera bevis så kan vi prata vidare.

Du kan droppa det där med AI, på den fronten har det inte hänt något revolutionerande sen 60-talet faktiskt. Men när dagen kommer och man gör framsteg där så kan du få bli rädd för AI för idag är de inte så avancerade som du vill få det till. Anledningen att de verkar bättre idag än på 60-talet beror på att våra datorer har bättre beräkningskapacitet idag men de är inte intelligentare idag än de var på 60-talet. Trist men sant...
Citera
2021-12-07, 12:11
Medlem
Citat:
Fast nu har ni ju noll och inga bevis på att det ens ligger en stat bakom, bara er fantasi vad vi sett hittills. Varken experimenten som ni påstår eller tekniken ni påstår finns har vi sett några som helst bevis på

Människan har fortfarande samma tankar och känslor som en stenåldersmänniska. Men det vi har idag tusentals år senare är nya gudalika uppfinningar som bl.a. gör att vi kan läsa tankarna och styra känslorna.
Senast redigerad av Piratpartiet 2021-12-07 kl. 12:19.
Citera
2021-12-07, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
Människan har fortfarande samma tankar och känslor som en stenåldersmänniska. Men det vi har idag tusentals år senare är nya gudalika uppfinningar som bl.a. gör att vi kan läsa tankarna och styra känslorna.

Tills ni orkar presentera hållbara bevis utan manipulerade bilder med mera så förblir det fantasier för att skylla ifrån ert misslyckade liv på någon annan.
Så bevis så kan vi ta saken vidare, utan bevis så får ni nog jobba hårdare med den biten.
Citera
2021-12-07, 15:51
Medlem
Citat:
Tills ni orkar presentera hållbara bevis utan manipulerade bilder med mera så förblir det fantasier för att skylla ifrån ert misslyckade liv på någon annan.
Så bevis så kan vi ta saken vidare, utan bevis så får ni nog jobba hårdare med den biten.

Lite empati vore på sin plats...

Det handlar inte om "misslyckade liv" utan om en sjukdom som de inte kan rå för. Och tyvärr är en del av sjukdomsbilden bristande sjukdomsinsikt, de har pga sin sjukdom svårt att hantera detta rationellt. Sjukdomen i sig gör att de är övertygade om att de är chippade, för dem är det deras verklighet.

Det enda ditt inlägg leder till är ökad stigmatisering av psykiskt sjuka. Och det är exakt det de inte behöver, det är stigmatiseringen i sig som leder till ett behov av att förklara symptomen på ett alternativt sätt.
Senast redigerad av WilleGarvin 2021-12-07 kl. 16:01.
Citera
2021-12-07, 17:09
Avslutad
Har själv blivit chips av staten försökte ta mitt liv . Nu hör jag dom i huvudet hela tiden kan känna chippet under min hud . Bröt av det och nu hör jag vad folk tänker . Skulle aldrig försöka ta mitt liv igen vem vet vad dom gör för sjuka grejer då. Tror jag kommer dö det var en vätska i som var grön är rädd att det är någon form av reaktor bränsle.
Senast redigerad av Psykoslen 2021-12-07 kl. 17:26.
Citera
2021-12-07, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin

Det handlar inte om "misslyckade liv" utan om en sjukdom som de inte kan rå för. Och tyvärr är en del av sjukdomsbilden bristande sjukdomsinsikt, de har pga sin sjukdom svårt att hantera detta rationellt. Sjukdomen i sig gör att de är övertygade om att de är chippade, för dem är det deras verklighet.

Det enda ditt inlägg leder till är ökad stigmatisering av psykiskt sjuka. Och det är exakt det de inte behöver, det är stigmatiseringen i sig som leder till ett behov av att förklara symptomen på ett alternativt sätt.

Så länge jag hänvisas till sidor med bevisat fejkade bilder så har jag otroligt svårt att tro på vad som sägs. Så vad sägs om att de som då som du säger utsatts fixar lite läkarundersökningar där psykisk ohälsa utesluts som steg 1, symptombeskrivning med mera?

Som sagt varenda sida med dokument har haft fejkade manipulerade bilder, är det trovärdigt om man ska bevisa att man faktiskt råkat ut för något?
Citera
2021-12-07, 23:48
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Fast nu har ni ju noll och inga bevis på att det ens ligger en stat bakom, bara er fantasi vad vi sett hittills.

Detta pågår världen över, garanterat med statens inblandning och/eller godkännande (lutar åt mer inblandning kontra enbart godkännande).
Citat:
Varken experimenten som ni påstår eller tekniken ni påstår finns har vi sett några som helst bevis på

Du menar att du vet inget om t.ex. syntetisk telepati/voice to skull och nano- och bioteknik? Du borde inse att kontroll över hjärnan är det som det stat/militär och storföretag tävlar och kapplöper om. Finns 'inget' som står mer i centrum än hjärnan.
Citat:
Ganska roande att du tar upp FOI hela tiden, du verkar ha blivit tappad som barn på riktigt eftersom du har fått sådana förföljelsemanier att du tror att i princip alla är ute efter er samt att bara ni och endast ni vet sanningen. Använd lite logik och fundera på varför ni och endast ni vet sanningen och vet att det har hänt och varför ni inte behöver bevis. Skulle du vilja leva i en rättsstat där man inte behöver bevis för att anklaga någon för brott?

FOI är de som ligger bakom tekniken i Sverige. Människa-dator-interaktion. Tappad var ordet. Vad kan ditt mellannamn vara? Om bevisen vet du inget och du behöver inget veta heller. Du vet inget heller om vad utsatta tvingas genomlida, om tortyren. Om du visste skulle du aldrig mer öppna den glappande käften...men fortsätt du att leva i din ignorans och okunnighet, grundad av en typisk svensk naivitet.
Citat:
Nä, det är helt rätt uppfattat, jag vet inget för det visas aldrig några bevis på att det pågår. Bara folk som säger att "ojojoj, jag fick inte det liv jag ville, staten är ute efter mig!" osv osv, aldrig någonsin finns det hållbara bevis, finns inga journaler på undersökta där det kunnat konstateras något som helst som har med det ni svamlar om att göra.

Det enda jag sett hittills är bilder som visats som visat sig vara manipulerade så sjukt dåligt att man kunnat få fram originalbilden som legat bakom. Ibland har det varit så dåligt att originalbilden till och med funnits i sitt original på nätet och varit publicerad flera flera år innan den använts till manipulering för era syften.

Så, plocka fram 10 st forskare och/eller läkare som inte har koppling till konspirationsteoretiska grupperingar som går i god för att detta existerar och är villiga att producera bevis så kan vi prata vidare.

Du menar att militära (och statliga) hemligheter skall avslöjas av tio st forskare bara sådär? Finns gott om visselblåsare i ämnet men sådant bryr du dig inte om.
Citat:
Du kan droppa det där med AI, på den fronten har det inte hänt något revolutionerande sen 60-talet faktiskt. Men när dagen kommer och man gör framsteg där så kan du få bli rädd för AI för idag är de inte så avancerade som du vill få det till. Anledningen att de verkar bättre idag än på 60-talet beror på att våra datorer har bättre beräkningskapacitet idag men de är inte intelligentare idag än de var på 60-talet. Trist men sant...

Du vet som sagt ingenting - varken om dessa brott eller vad AI är kapabelt till eller hur det används i Sverige. Medan du skriver din okunniga smörja har fler blivit uppkopplade. Garanterat. Och mot sin vilja och sannolikt även mot deras kunskap.
Senast redigerad av statsterrorist 2021-12-07 kl. 23:51.
Citera
2021-12-07, 23:53
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:

Du verkar så empatisk. Du borde jobba med människor. Helst torterade, det märks.
Senast redigerad av statsterrorist 2021-12-07 kl. 23:55.
Citera
2021-12-07, 23:54
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:

Den sjukdom som du lider av heter ignorans.
Citera
2021-12-08, 11:18
Medlem
Citat:
Så länge jag hänvisas till sidor med bevisat fejkade bilder så har jag otroligt svårt att tro på vad som sägs. Så vad sägs om att de som då som du säger utsatts fixar lite läkarundersökningar där psykisk ohälsa utesluts som steg 1, symptombeskrivning med mera?

Som sagt varenda sida med dokument har haft fejkade manipulerade bilder, är det trovärdigt om man ska bevisa att man faktiskt råkat ut för något?

Jag har aldrig påstått att det är folk som utsätts för "Hjärnimplantat utan tillstånd", min ståndpunkt är den motsatta. Det handlar såklart om psykisk sjukdom.

Vad jag vände mig emot var att du empatilöst kallade sjuka människor för "misslyckade" vilket bara leder till ökad stigmatisering och är ett incitament för de drabbade att hitta orationella förklaringar för att slippa känna sig misslyckade.

Jag är helt övertygad om att om det inte fanns en stigmatisering runt psykisk sjukdom skulle fler söka sig till vården.

Citat:
... lite läkarundersökningar där psykisk ohälsa utesluts som steg 1...

Det är självklart vad de drabbade borde göra men eftersom du och andra anser psykiskt sjuka som "misslyckade" så finns det nog en rädsla för att få den diagnosen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in