2021-12-08, 22:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
En möjlig förklaring är att ovaccinerade statistisk sett har en lägre socioekonomisk status. Lägre utbildning och sämre levnadsstandard.
Varför dör de då i samband med vaccinationsprogrammet för sin åldersgrupp?
Citera
2021-12-08, 22:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnulf.den.Elfte
Får man fråga vad herrn tycker om vetenskapen att Gibraltar har hundra procent vaccade, och nu ställer in julen pga ökad smittspridning??

Du verkar tro på en "vetenskap" som inte är din vetenskap. Vetenskap är det du blir presenterad, av det du antar vara tillförlitliga källor.
Vi lever nu i en tid, där alla studier, "vetenskap", som går emot narrativet att massvavaccinering är den enda och riktiga lösningen på den har s.k. pandemin, de blir tystade och censurerade.

I riktig vetenskap, är ifrågasättandet av konklutioner och givna antagna sanningar, det som driver utvecklingen framåt. Det borde välkomnas.
Inte att tysta och fängsla de som börjar undra och ifrågasätta att jorden verkligen är platt eller att helvetet existerar.
Men det är det som händer alla forskare och läkare som ifrågasätter eller varnar om att dessa s.k. vaccininjektioner som påtvingas det arma folket kanske inte är en så bra idé.

Du är fast i illusionen. Du kan bryta dig fri och söka sanning, om du öppnar ditt sinne för att det mesta du trott och antagit hittils är fel. Lycka till i livet, och jag kan rekommendera att välja det röda pillret framför det blå.

Vaccinen är inte 100% det visste vi från början och allteftersom nya varianter kommit som är mer smittsamma har vaccinernas effektivitet minskat. Det har dött 6 personer på Gibraltar sedan 14 mars, ganska bra tycker jag.

Du låter som en haschtomte, öppna ditt sinne? Om jag säger till dig att 1+1=2 så kommer du att vilja ifrågasätta det i din haschdimma, som om det fanns en alternativ sanning. Jag kan tala om för att det gör det inte. Om det är en filosofisk diskussion du vill starta så finns det forum för det.

I övrigt tar jag inga piller om jag inte absolut måste.
Citera
2021-12-08, 22:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är inte "att roa sig".

Korrigeringar vad gäller dödsorsak kommer ikapp efter hand och kan sedan jämföras med eventuell överdödlighet. Enklast blir det att kontrollera årsvis anser jag, men du har alltså sett den korrigeringen löpande? Var?

Hur vet du hur många som dött av vaccinskador utan kontrollgrupp?

Förra året fanns det inga vaccin så det blir en väldigt svår jämförelse att göra.

Om vi vaccinerar 7 222 000 av befolkningen och det rapporterats in 300 dödsfall så behövs det ingen kontrollgrupp, det är vad som rapporterats in, varken mer eller mindre. Fas3 studien gjorde det du efterfrågade med kontrollgrupp, men den är avslutad för länge sedan.
Citera
2021-12-08, 22:39
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Förra året fanns det inga vaccin så det blir en väldigt svår jämförelse att göra.

Om vi vaccinerar 7 222 000 av befolkningen och det rapporterats in 300 dödsfall så behövs det ingen kontrollgrupp, det är vad som rapporterats in, varken mer eller mindre. Fas3 studien gjorde det du efterfrågade med kontrollgrupp, men den är avslutad för länge sedan.
Sant, jämförelsen för att se effekt av vaccin behöver göras för 2021. Dels har vi nya varianter, dels är sjukvården effektivare vad gäller vård för Covid-19.

Ett märkligt förhållningssätt, att "det som rapporterats in är det som finns".
För att kunna avgöra om inrapporteringen öht matchar verkligheten behöver man se till den statistik jag nämnde.
Citera
2021-12-08, 22:43
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds

BioNTech CEO: Upcoming vaccine for the #Omicron variant "should be a 3-dose vaccine."

For those vaccinated means: 2 doses + booster. Then, 3 more doses for #Omicron, if needed, pending further analysis.

Börjar ni fatta vad som pågår?

Snarare att ni utläser det ni vill utläsa.
Citera
2021-12-08, 22:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Sant, jämförelsen för att se effekt av vaccin behöver göras för 2021. Dels har vi nya varianter, dels är sjukvården effektivare vad gäller vård för Covid-19.

Ett märkligt förhållningssätt, att "det som rapporterats in är det som finns".
För att kunna avgöra om inrapporteringen öht matchar verkligheten behöver man se till den statistik jag nämnde.

Nej man har ingen kontrollgrupp när man går live. Man kan dock ha det om man vill köra en parallell studie som tittar på något annat, exempelvis där patienterna får en dos moderna och en pfizer.
Citera
2021-12-08, 22:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nej man har ingen kontrollgrupp när man går live. Man kan dock ha det om man vill köra en parallell studie som tittar på något annat, exempelvis där patienterna får en dos moderna och en pfizer.
Det går alldeles utmärkt att ha en kontrollgrupp. Jag är dessutom tämligen övertygad om att statistiken finns. Åtminstone hoppas jag det.
Citera
2021-12-08, 22:50
Medlem
Citat:
Vaccinen är inte 100% det visste vi från början och allteftersom nya varianter kommit som är mer smittsamma har vaccinernas effektivitet minskat. Det har dött 6 personer på Gibraltar sedan 14 mars, ganska bra tycker jag.

Du låter som en haschtomte, öppna ditt sinne? Om jag säger till dig att 1+1=2 så kommer du att vilja ifrågasätta det i din haschdimma, som om det fanns en alternativ sanning. Jag kan tala om för att det gör det inte. Om det är en filosofisk diskussion du vill starta så finns det forum för det.

I övrigt tar jag inga piller om jag inte absolut måste.

Inte 100% nej. Snarare lika effektivt som en injektion koksalt är ”vaccinet” mot covid. Jag tror du är Agnes Wold ”undercover”.
Citera
2021-12-08, 22:51
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
6 omikronsmittade inlagda i Danmark iaf. Trots att den är så mild..
Citera
2021-12-08, 22:54
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ursprungligen postat av Urbizzo
Jag hörde på nyheterna att coronan ökar
Så gick jag in på den här sajten och ser att antal test ökar brant - vilket leder till att det blir fler fall. Och om man tittar på andelen positiva test - så är den sjunkande. Blir ju så med en testkurva som stiger brant.
Så vad gäller egentligen? Ökar eller minskar det i Sverige?

https://ourworldindata.org/explorers...e&country=~SWE

Ja antagligen ökar det. Men siffrorna visar på sjunkande antal - det är förbryllande - Hur kan andelen positiva test sjunka om smittan ökar?
Kan man inte lita på siffrorna?

Nej det betyder det inte.
Det KAN betyda att antalet personer med luftvägssymptom ökar i samhället, därav fler test, dvs lägre andel men fler till antalet med covid.
Alltså alla typer av luftvägsinfektioner ökar, inklusive covid
Citera
2021-12-08, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring

Hmm, himmel eller helvete? Är den inte åtminstone lite mildare så har vi en katastrof framför oss.
Citera
2021-12-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring

Det säger väl ingenting egentligen. Vi vet ingenting, bakomliggande sjukdomar, om det är en säkerhetsåtgärd eller vad som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in