2021-12-08, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Nej, det är klart han inte kände till. Han utgick från sin egna TA. TA tar bara hänsyn till grafen, inte till nyheter eller fundamentals. Det var även Kina-nyheten som påverkade priset vid det tillfället.

Dvs två händelser som han omöjligt kunde känna till avgjorde prisfallet. Dvs hans TA kan inte ha haft med saken att göra. Dvs han kunde inte förutsäga vårens dipp.
Citera
2021-12-08, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDevil
Lite nyfiken, vet du hur det ser ut om man går tillbaka till ex 8 dec 2013, 8 dec 2015 och 8 dec 2017 och gör hans TA. Hur bra har han förutspått utvecklingen 6-12 månader framåt, jag vet inte vilket tidsperspektiv hans TA har. Då har man facit direkt och kan se hur bra det är.
Ska gå igenom hans äldre videos och ta reda på exakt vad han sagt tidigare. Återkommer.
Citera
2021-12-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Dvs två händelser som han omöjligt kunde känna till avgjorde prisfallet. Dvs hans TA kan inte ha haft med saken att göra. Dvs han kunde inte förutsäga vårens dipp.
Det enda du och jag vet är att nyheten inträffade i samband med prisfallet. Vi vet inte hur stor impact nyheten i sig faktiskt hade på priset eller om det var något annat som påverkade mer. Det finns begränsningar med TA, och som jag skrev tidigare så gillar han inte att predicta exakt när något ska ske. Det är väldigt svårt. Men jag ska kolla på vad han sa innan det skedde.
Citera
2021-12-08, 20:22
Medlem
Blockchain Backer 18 november 2020: https://i.imgur.com/ge7KXnG.png
https://www.youtube.com/watch?v=TuUR_OoRV7A

I videon tar han fram två scenarion:
#1. BTC går till 300k för att göra exakt samma som 2017. (Han tror ej på detta själv, men visar bara det scenariot som ett alternativ.)
#2. Fib extension som visar att BTC ska gå till 72k (enligt bilden)
Citera
2021-12-08, 20:57
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Blockchain Backer 18 november 2020: https://i.imgur.com/ge7KXnG.png
https://www.youtube.com/watch?v=TuUR_OoRV7A

I videon tar han fram två scenarion:
#1. BTC går till 300k för att göra exakt samma som 2017. (Han tror ej på detta själv, men visar bara det scenariot som ett alternativ.)
#2. Fib extension som visar att BTC ska gå till 72k (enligt bilden)

Vem bryr sig om din pojkvän blockchain backer? Sitter han med en spåkula eller? Sluta lyssna på youtubare och tiktokare för ingen har en aning om vad som kommer ske. Sergiorant lyssnade på youtubers och han gick bankrutt genom att köpa högt o sälja lågt. Det finns inga indikationer på att 69k var toppen.
Citera
2021-12-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Vem bryr sig om din pojkvän blockchain backer? Sitter han med en spåkula eller? Sluta lyssna på youtubare och tiktokare för ingen har en aning om vad som kommer ske. Sergiorant lyssnade på youtubers och han gick bankrutt genom att köpa högt o sälja lågt. Det finns inga indikationer på att 69k var toppen.
Alla har olika indikationer som man tittar efter. Enligt BCB är toppen av BTC på fib extension 4.236. Det är en indikation. Man behöver inte tro att det är rätt indikation.

Vad skulle du själv kalla för giltig indikation på att BTC toppat?
Citera
2021-12-08, 21:39
Avslutad
Citat:
Det enda du och jag vet är att nyheten inträffade i samband med prisfallet. Vi vet inte hur stor impact nyheten i sig faktiskt hade på priset eller om det var något annat som påverkade mer. Det finns begränsningar med TA, och som jag skrev tidigare så gillar han inte att predicta exakt när något ska ske. Det är väldigt svårt. Men jag ska kolla på vad han sa innan det skedde.

Vi kommer inte längre så jag avslutar denna diskussion med att klargöra min position.

Det är till etthundra procent säkert att Elon Musk sänkte priset i våras med en tweet. För min del behöver du inte kolla vad någon influencer sa om någon TA, jag tror inte på TA över huvud taget.
Citera
2021-12-08, 21:56
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Vi kommer inte längre så jag avslutar denna diskussion med att klargöra min position.

Det är till etthundra procent säkert att Elon Musk sänkte priset i våras med en tweet. För min del behöver du inte kolla vad någon influencer sa om någon TA, jag tror inte på TA över huvud taget.

TA är astrologi för män. Jag gör som jag alltid gjort och som är den enda strategin som har visat sig funka. Hold.
Citera
2021-12-08, 22:08
Medlem
Citat:

Jag saknar tiden när en Youtuber inte blev kallad för "influencer". Världens sämsta ord i modern tid.

TA har begränsningar, men det betyder inte att det är helt värdelöst. Så länge det är människor som köper/säljer med sina känslor kommer TA finnas.
Citera
2021-12-08, 23:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Vad skulle du själv kalla för giltig indikation på att BTC toppat?
Ska vi gå på hur historiska toppar ALLTID sett ut så skall vi gå paraboliskt med en blow of top i slutet. Det skulle landa oss någonstans kring 150k till 300k kanske.

Typ så här till exempel:
https://twitter.com/techdev_52/status/1467537238926016520?s=21

Vill förtydliga att jag som sagt inte tror på någon utdragen bearmarket så som vi att tidigare några gånger.
Citera
2021-12-09, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ska vi gå på hur historiska toppar ALLTID sett ut så skall vi gå paraboliskt med en blow of top i slutet. Det skulle landa oss någonstans kring 150k till 300k kanske.

Typ så här till exempel:
https://twitter.com/techdev_52/status/1467537238926016520?s=21

Vill förtydliga att jag som sagt inte tror på någon utdragen bearmarket så som vi att tidigare några gånger.
Yes om vi skulle upprepa samma nivåer som skedde under 2017.

Du tror inte ens på bear market igen även om vi skulle få en börskrasch likt den under 90-talet eller 2008?
Senast redigerad av david-taxi 2021-12-09 kl. 00:41.
Citera
2021-12-09, 08:24
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Yes om vi skulle upprepa samma nivåer som skedde under 2017.

Du tror inte ens på bear market igen även om vi skulle få en börskrasch likt den under 90-talet eller 2008?
Om du höll en pistol mot huvudet på mig och frågade om vi kommer haft en klassisk bearmarket i BTC om 2 år så skulle jag svara nej.

Det handlar om vad jag TROR baserat på det jag ser idag, inte vad jag anser mig VETA. Det är möjligt att det kan komma omständigheter runt hörnet som får mig att ändra åsikt, men frågar du mig idag...

På ämnet så kan ju jag kan tycka att det är konstigt att du tror på klassisk 80% re-trace även om vi inte har en klassisk blow of top. Om man är inne på spåret att den kommer bete sig som tidigare med 80% re trace så borde man ju först vänta sig en parabolisk uppgång.
Senast redigerad av Leaston 2021-12-09 kl. 08:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in