2021-12-08, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Men han sa ju nyss att vi skulle toppa vid 85k, och han sa att vi skulle droppa 80% (dvs till 13k), så vad han säger nu skall tas med samma nypa salt som alla andra predictions som görs.

Han kan svänga till helt nya predictions nästa vecka verkar det som.
Nej, han sa att om vi inte håller 53k så har BTC redan toppat pä 69k. Annars skulle vi nog toppat på 75-85k enligt honom. Det är jag som skrivit fel, men jag minns att jag redan sagt detta när du anmärkte på det.

Han har sagt samma sak hela tiden, aldrig ändrat sig. Han har aldrig svängt. Du borde följa honom istället för att utgå från mig. Han hade rätt om maj-dippen.
Citera
2021-12-08, 10:28
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Du borde följa honom istället för att utgå från mig. Han hade rätt om maj-dippen.

Jag har redan en lagom samling (!) olika traders jag lyssnar på. Jag drar egna slutsatser ifrån samlad bedömning. Att bara lyssna blint på en är på tok för riskabelt och sekt-likt för mig.
Citera
2021-12-08, 10:31
Medlem
Citat:
Jag har redan en lagom samling (!) olika traders jag lyssnar på och drar egna slutsatser ifrån samlad bedömning. Att bara lyssna blint på en är för riskabelt för mig.
Jag lyssnar inte bara på honom. Och jag säger inte att du bara borde lyssna på honom. Men om du ska ha en åsikt om hans teori är det bättre att du kollar hans vidoes istället.
Citera
2021-12-08, 10:32
Avslutad
Citat:
Nej, han sa att om vi inte håller 53k så har BTC redan toppat pä 69k. Annars skulle vi nog toppat på 75-85k enligt honom. Det är jag som skrivit fel, men jag minns att jag redan sagt detta när du anmärkte på det.

Han har sagt samma sak hela tiden, aldrig ändrat sig. Han har aldrig svängt. Du borde följa honom istället för att utgå från mig. Han hade rätt om maj-dippen.

Han visste om att Elon Musk skulle twittra negativt om Bitcoin alltså?
Citera
2021-12-08, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Han visste om att Elon Musk skulle twittra negativt om Bitcoin alltså?
Han gör TA. Han snackar om sentiment, historiskt data, vad man vill retail investors ska tro/göra. Det kommer alltid komma nyheter som passar sentiment enligt honom.
Citera
2021-12-08, 10:40
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag lyssnar inte bara på honom. Och jag säger inte att du bara borde lyssna på honom. Men om du ska ha en åsikt om hans teori är det bättre att du kollar hans vidoes istället.

Om han får rätt i:
" BTC kan gå till ca 30k innan den återvänder till ca 60k, sen krasch.
Denna retracement kan enligt honom pågå till 2023. Det betyder att denna cycle kan hålla på ända till 2023."

...så skall jag överväga att börja följa honom. Tills dess så tycker jag det går stick i stäv med min uppfattning, så jag avfärdar det tillsvidare. Har han rätt så är jag den första att ge honom cred för det.
Citera
2021-12-08, 10:42
Avslutad
Citat:
Han gör TA. Han snackar om sentiment, historiskt data, vad man vill retail investors ska tro/göra. Det kommer alltid komma nyheter som passar sentiment enligt honom.

Dippen i våras berodde på att Elon Musk twittrade negativt om BTC. Kände han till att EM skulle twittra på det viset innan det hände med tanke på att han kunde förutsäga dippen?
Citera
2021-12-08, 11:06
Medlem
Citat:
Dippen i våras berodde på att Elon Musk twittrade negativt om BTC. Kände han till att EM skulle twittra på det viset innan det hände med tanke på att han kunde förutsäga dippen?
Berodde en -50% drawdown på att Elon Musk inte ville tillåta btc transaktioner för Tesla köp längre?

Ni är för roliga här inne.
Citera
2021-12-08, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Berodde en -50% drawdown på att Elon Musk inte ville tillåta btc transaktioner för Tesla köp längre?

Ni är för roliga här inne.

Vad berodde det på enligt dig?
Citera
2021-12-08, 11:52
Medlem
Citat:
Om han får rätt i:
" BTC kan gå till ca 30k innan den återvänder till ca 60k, sen krasch.
Denna retracement kan enligt honom pågå till 2023. Det betyder att denna cycle kan hålla på ända till 2023."

...så skall jag överväga att börja följa honom. Tills dess så tycker jag det går stick i stäv med min uppfattning, så jag avfärdar det tillsvidare. Har han rätt så är jag den första att ge honom cred för det.
Han gillar inte att predicta tiden säger han. Så 2023 var det han visade i sin senaste video mest för att tittarna skulle få någon slags uppfattning om hur lång tid det kan ta. Kolla hans senaste video så fattar du bättre än det jag skriver.

https://youtu.be/VgqXzHANlbU
I videon drar han linjen till ca 35k btw, inte 30k som jag sa. Men runt 30-40k menar han nog.
Citera
2021-12-08, 11:56
Medlem
Citat:
Nej, det är klart han inte kände till. Han utgick från sin egna TA. TA tar bara hänsyn till grafen, inte till nyheter eller fundamentals. Det var även Kina-nyheten som påverkade priset vid det tillfället.
Citera
2021-12-08, 11:57
Medlem
SirDevils avatar
Citat:
Han gör TA. Han snackar om sentiment, historiskt data, vad man vill retail investors ska tro/göra.

Lite nyfiken, vet du hur det ser ut om man går tillbaka till ex 8 dec 2013, 8 dec 2015 och 8 dec 2017 och gör hans TA. Hur bra har han förutspått utvecklingen 6-12 månader framåt, jag vet inte vilket tidsperspektiv hans TA har. Då har man facit direkt och kan se hur bra det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in