• 1
  • 2
2021-12-08, 20:11
Medlem
Jag har upptäckt att min sambo snapar mycket med en annan tjej. Så mycket att de till och med har ett gult hjärta. För er som inte vet vad det betyder så innebär det att de båda snapar mest med varandra. Jag har kollat upp henne. Hon är snygg, är 21 år och har en pojkvän. Brukar inte vara svartsjuk av mig men var tvungen att fråga min sambo hur det kommer sig att han snapar så mycket med denna tjej, för de känner ju inte ens varandra. Det är det som är konstigt.

Han sa att han har haft henne på snap i flera år och att de la till varandra för länge sedan, långt innan han och jag ens träffades. Han sa att de inte skriver om något speciellt, mest skickar vanliga bilder. Han säger att han gör det för skojs skull och att han absolut inte är intresserad av henne. Han anser inte att det är en stor grej.

Själv blir jag väldigt fundersam. Jag har helt enkelt svårt och tro på att han inte är intresserad av henne. Han kanske inte vill gifta sig med henne men på något sätt känns det som att han är intresserad, eller? Eller kan en upptagen man verkligen snapa konstant med en upptagen kvinna enbart för tidsfördriv?

Jag vet inte vad jag ska göra. Mår jättedåligt nu. Även om jag ber honom ta bort henne så är ju skadan redan skedd. Dessutom kan han ju lägga till henne igen och smyga ännu mer. Hur ska jag komma över detta?
Citera
2021-12-08, 20:15
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karrankarran
Jag vet inte vad jag ska göra. Mår jättedåligt nu. Även om jag ber honom ta bort henne så är ju skadan redan skedd. Dessutom kan han ju lägga till henne igen och smyga ännu mer. Hur ska jag komma över detta?
Du kan väl ta upp det under nästa session med din psykolog, då när ni kommer in på din dåliga självkänsla som gör att du har problem med tillit?
Citera
2021-12-08, 20:17
Medlem
Ja en man kan snapa med en annan tjej utan att det betyder något, men förmodligen skulle han sätta på henne om han fick chansen. Skaffa någon att snapa med du också då om det känns bättre.
Citera
2021-12-08, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Du kan väl ta upp det under nästa session med din psykolog, då när ni kommer in på din dåliga självkänsla som gör att du har problem med tillit?

Fast att han snapar 24/7 med en annan tjej är skumt. Särskilt när han inte ens känner henne. Då är det inte konstigt att ts börjar fundera och tvivla.
Citera
2021-12-08, 20:23
Medlem
Det är inte ett gott tecken, i alla fall. Jag tror att de är intresserade av varandra, på något plan. Han skulle säkert ligga med henne. Kanske skickar de nudes till varandra.

Jag känner igen detta. Det har hänt att jag har snapat med upptagna män och då har det inte varit som en vanlig kompis, kan jag säga.
Citera
2021-12-08, 20:27
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Jag har upptäckt att min sambo snapar mycket med en annan tjej. Så mycket att de till och med har ett gult hjärta. För er som inte vet vad det betyder så innebär det att de båda snapar mest med varandra. Jag har kollat upp henne. Hon är snygg, är 21 år och har en pojkvän. Brukar inte vara svartsjuk av mig men var tvungen att fråga min sambo hur det kommer sig att han snapar så mycket med denna tjej, för de känner ju inte ens varandra. Det är det som är konstigt.

Han sa att han har haft henne på snap i flera år och att de la till varandra för länge sedan, långt innan han och jag ens träffades. Han sa att de inte skriver om något speciellt, mest skickar vanliga bilder. Han säger att han gör det för skojs skull och att han absolut inte är intresserad av henne. Han anser inte att det är en stor grej.

Själv blir jag väldigt fundersam. Jag har helt enkelt svårt och tro på att han inte är intresserad av henne. Han kanske inte vill gifta sig med henne men på något sätt känns det som att han är intresserad, eller? Eller kan en upptagen man verkligen snapa konstant med en upptagen kvinna enbart för tidsfördriv?

Vad är han för typ? Är det en man eller en MP-are?

Kan säga såhär, har aldrig haft kontakt med en kvinna om det är för relationer eller vilja till detta. Det är helt onormalt om man inte är bög anser jag.

Det är bara att slå han gul och blå, sedan hoppar du på telefonen.
Citera
2021-12-08, 20:33
Medlem
Fialisans avatar
Klart de skickar nudes till varandra, och pratar sex, vad de gillar i sängen, vad de skulle göra med varandra, osv. Vad annars sitter man i timmar och pratar om med nån som man inte känner? Fundera på vad förhållandet är värt för dig. Antingen dumpar du honom med värdigheten i behåll, eller så föreslår du att ni ska ha ett öppet förhållande kanske, så kan du göra likadant.

Enda vettiga alternativen. Att försöka tvinga honom till att plocka bort henne, eller sluta, leder bara till att de byter plattform och gör det under ännu mer tissel-tassel än snaps. Ni har redan tillitsproblem, så antingen gör ni det här till något som är okej i er relation, eller så, ja...inte mycket att bygga vidare på.
Citera
2021-12-08, 20:34
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

Ursäkta en äldre gentleman, men Snapchat, är inte bara det för sexbilder?
Komma över vad? Ut på marknaden och hitta en man som uppskattar dig!
Citera
2021-12-08, 20:42
Medlem
Citat:

Beror väl på hur snappkommunikationen ser ut. Delar dom bullrecept med varandra eller är det lekfullt, småflirtigt och bilder på sig själva? Ju tätare och mer personlig kontakt desto mindre oskyldigt kan jag tycka.

Menar verkligen inte att du ska snoka, men han inget att dölja borde han inte ha några problem att visa dig snapparna eller med vem han skriver på sociala medier.

Tillit är ju nåt som förtjänas, inte en naturlag som bara finns där. Å andra sidan är svartsjuka en hårfin balansgång.
Citera
2021-12-08, 20:58
Medlem
Fialisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malvaktsfantomen
Beror väl på hur snappkommunikationen ser ut. Delar dom bullrecept med varandra eller är det lekfullt, småflirtigt och bilder på sig själva? Ju tätare och mer personlig kontakt desto mindre oskyldigt kan jag tycka.

Menar verkligen inte att du ska snoka, men han inget att dölja borde han inte ha några problem att visa dig snapparna eller med vem han skriver på sociala medier.

Tillit är ju nåt som förtjänas, inte en naturlag som bara finns där. Å andra sidan är svartsjuka en hårfin balansgång.

Snap försvinner ju av sig själva, och vanliga sociala media kan man ju bara deleta konversation som är obekväm, så det betyder ju verkligen ingenting om han visar nån gång där han delar ett bullrecept...
Citera
2021-12-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fialisan
Snap försvinner ju av sig själva, och vanliga sociala media kan man ju bara deleta konversation som är obekväm, så det betyder ju verkligen ingenting om han visar nån gång där han delar ett bullrecept...

Det är ju det som är dilemmat. Alla är vi olika men som kille kan jag säga att det ringer en liten varningsklocka om han snapar med en ung tjej han inte har nån annan naturlig koppling till. I ett värsta scenario är han väl lite tänd på henne, knappast något emotionellt intresse. Eller så är det absolut ingenting.

Säg ifrån om magkänslan säger att det är konstigt. Fråga vad de snapar om och fråga honom om han tyckte det vore kul om du snapar med en skitsnygg karl i tid och otid.
Citera
2021-12-08, 21:21
Medlem
Dimaks avatar
snapar själv med en tjej jag har haft på snap sjukt länge, aldrig ens pratat sex eller att träffas osv...men fråga om du får se hennes nästa snap?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in