Citat:
Ursprungligen postat av
Karrankarran
Jag har upptäckt att min sambo snapar mycket med en annan tjej. Så mycket att de till och med har ett gult hjärta. För er som inte vet vad det betyder så innebär det att de båda snapar mest med varandra. Jag har kollat upp henne. Hon är snygg, är 21 år och har en pojkvän. Brukar inte vara svartsjuk av mig men var tvungen att fråga min sambo hur det kommer sig att han snapar så mycket med denna tjej, för de känner ju inte ens varandra. Det är det som är konstigt.
Han sa att han har haft henne på snap i flera år och att de la till varandra för länge sedan, långt innan han och jag ens träffades. Han sa att de inte skriver om något speciellt, mest skickar vanliga bilder. Han säger att han gör det för skojs skull och att han absolut inte är intresserad av henne. Han anser inte att det är en stor grej.
Själv blir jag väldigt fundersam. Jag har helt enkelt svårt och tro på att han inte är intresserad av henne. Han kanske inte vill gifta sig med henne men på något sätt känns det som att han är intresserad, eller? Eller kan en upptagen man verkligen snapa konstant med en upptagen kvinna enbart för tidsfördriv?
Jag vet inte vad jag ska göra. Mår jättedåligt nu. Även om jag ber honom ta bort henne så är ju skadan redan skedd. Dessutom kan han ju lägga till henne igen och smyga ännu mer. Hur ska jag komma över detta?
Beror väl på hur snappkommunikationen ser ut. Delar dom bullrecept med varandra eller är det lekfullt, småflirtigt och bilder på sig själva? Ju tätare och mer personlig kontakt desto mindre oskyldigt kan jag tycka.
Menar verkligen inte att du ska snoka, men han inget att dölja borde han inte ha några problem att visa dig snapparna eller med vem han skriver på sociala medier.
Tillit är ju nåt som förtjänas, inte en naturlag som bara finns där. Å andra sidan är svartsjuka en hårfin balansgång.