2021-12-08, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Man har ju svårt att se någon göra en cover på en Pluton Svea-låt om personen inte har rejäl anknytning till den kulturen och sfären också. Visst kan Ida hävda hon inte ansvarar för sin sambo men har man bott ihop i 15+ år så vet man exakt var ens partner står och gör. Sen kan hon låtsas som om hon sagt ifrån i 15 års tid och gått in i konflikter med honom kring detta men det tror jag inte en sekund på.

om hon nu gjort det och ändå skaffar barn med vederbörande så har hon ju inget bra omdöme och ska därmed inte va minister..
Citera
2021-12-08, 18:06
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
så drevet va litet mot tjejen som hade armbindel?

btw, hur gick det för hennes karriär

Det var 7 år sen. Det har runnit mycket vatten under broarna sen dess. Du får tänka att 2014 hade inte ens migrantkrisen startat. Om någon sa att migration=problem blev man utmålad som en fullblodsnazist som skulle ta makten med våld och avrätta alla med en mörk hudfärg. Det är ett paradigmskifte som sker i vårt samhälle saker som var tabu då är helt ok att säga idag. Skulle inte förvåna mig om det vara lika uppseendeväckande att ha varit nazist i sin ungdom som att en sosse varit aktiv i ett kommunistiska parti när personen var ung inom en snar framtid. Eller att Jimmie Åkesson dirigerar en manskör som sjunger horst wessel lite på skoj likt Gudrun Schyman med knutna nävars låt på bästa sändningstid.

https://m.youtube.com/watch?v=rqHorY--BSs
Senast redigerad av Kaptagon 2021-12-08 kl. 18:11.
Citera
2021-12-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Det var 7 år sen. Det har runnit mycket vatten under broarna sen dess. Du får tänka att 2014 hade inte ens migrantkrisen startat. Om någon sa att migration=problem blev man utmålad som en fullblodsnazist som skulle ta makten med våld och avrätta alla med en mörk hudfärg. Det är ett paradigmskifte som sker i vårt samhälle saker som var tabu då är helt ok att säga idag. Skulle inte förvåna mig om det vara lika uppseendeväckande att ha varit nazist i sin ungdom som att en sosse varit aktiv i ett kommunistiska parti när personen var ung i framtiden. Eller att Jimmie Åkesson dirigerar en manskör som sjunger horst wessel lite på skoj likt Gudrun Schyman med knutna nävars låt på bästa sändningstid.

https://m.youtube.com/watch?v=rqHorY--BSs

nu va det ju nåt drev oxå 2018 tror jag. lr om det va 2020. oxå ung sdtjej så det handlar inte om nåt 7 år tbx
Citera
2021-12-08, 18:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
Precis. Alla har varit ung och dum, så att hon skulle behöva avgå enbart för något hon gjort som ung är bara pinsamt. Är det på den här nivån vi är i det här skitlandet?

Ja
Citera
2021-12-08, 18:15
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
nu va det ju nåt drev oxå 2018 tror jag. lr om det va 2020. oxå ung sdtjej så det handlar inte om nåt 7 år tbx

Trodde du menade denhär

https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/halland/sd-topp-med-hakkorsarmbindel
Citera
2021-12-08, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Trodde du menade denhär

https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/halland/sd-topp-med-hakkorsarmbindel

nej det va nåt 2018 lr 2020. kan ha fel med sd dock. fanns länk. men just nu röra i skallen efter alla som försvarar både ida och s vilket är skandal. för hon är inte lämplig oavsett va hon gjorde då när umgänge är detsamma nu och dessutom annat i förnekelsen och lögnerna och de lama ursäkterna som hela tiden ändrats
Citera
2021-12-08, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
I'm dead serious !

Vill verkligen inte att hon skall avgå.
Får hon sitta kvar har vi förändrat spelplanen för svensk politik, dvs att det går att ha
ett förflutet som inte är prickfritt. Klart man skall kunna bli minister även om man är gammal nasse,
sprutpundare eller glädjeflicka.
Jag ser det som ett fall framåt.
Jag tänkte så också, men sedan verkar det ju som att det inte bara handlar om ett förflutet, utan om nutid. Är hon fortfarande, samtidigt som hon är minister, sambo sedan många år tillbaka med en nazist så är det självklart att det är ett problem.
Citera
2021-12-08, 18:23
Medlem
crawlys avatar
Alla har vi varit unga och gjort dumheter. Om vi spelar med i det här spelet har vi snart en styrande fläckfri klass av elitmänniskor vars åsikter endast samlas kring uppfattningen att alla andra är orena och lägre stående. Ironiskt nog är det alltså (i vanlig ordning) så att kritikerna egentligen banar vägen för det de kritiserar. Jag för min del uppskattar att vi har politiker som faktiskt varit/är vanliga människor (på gott och ont). Vi har väl knappast problem med före detta gängkriminella som tar plats i offentligheten eller liknande? Det enda som betyder något är vem du är idag. Vad får vi annars för samhälle?

Jag har ingen aning om vem den här kvinnan är, men att tvinga henne att ta avstånd från sin sambos coverband är fan riktigt lågt. Det är bara fel oavsett hur man vinklar det.
Att överhuvudtaget klassa musik eller litteratur är helt sinnessjukt. Det är väl rätt enkelt att inte lyssna, eller inte läsa om man störs av innehållet?
Citera
2021-12-08, 18:26
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Alla har vi varit unga och gjort dumheter. Om vi spelar med i det här spelet har vi snart en styrande fläckfri klass av elitmänniskor vars åsikter endast samlas kring uppfattningen att alla andra är orena och lägre stående. Ironiskt nog är det alltså (i vanlig ordning) så att kritikerna egentligen banar vägen för det de kritiserar. Jag för min del uppskattar att vi har politiker som faktiskt varit/är vanliga människor (på gott och ont). Vi har väl knappast problem med före detta gängkriminella som tar plats i offentligheten eller liknande? Det enda som betyder något är vem du är idag. Vad får vi annars för samhälle?

Jag har ingen aning om vem den här kvinnan är, men att tvinga henne att ta avstånd från sin sambos coverband är fan riktigt lågt. Det är bara fel oavsett hur man vinklar det.
Att överhuvudtaget klassa musik eller litteratur är helt sinnessjukt. Det är väl rätt enkelt att inte lyssna, eller inte läsa om man störs av innehållet?

Har du sagt detta någon gång tidigare när en SD-politiker har anklagats på liknande sätt?
Citera
2021-12-08, 18:27
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly

De flesta jag känner springer inte omkring och heilar. Vi har kanske olika umgänge?
Citera
2021-12-08, 18:28
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Nä det var Per Albin Hansson, citat från Baltutlämingen

Per-Albin var partner med Marcus Laurentius Wallenberg i bridgeklubben Hyacinten.
Marcus Wallenberg ägde SAAB, titta på SAABs tidiga logga. En Junker I frontal siluett. SAAB tillverkade tyskt bombflyg åt Luftwaffe eftersom Versaillefördraget krånglade till upprustningen för Göring.
Marcus Laurentius Wallenberg styrde Hitlers finansminister Hjalmar Schacht när denne reformerade tyskt bankväsende.
Jacob Wallenberg d.ä fick tyska örnens orden, Storkorset i guld direkt ur Adolf Hitlers hand 1941 som tack för hjälpen.
Per-Albin slöt avtal med Wallenberg i Saltsjöbaden. Där delades Sverige upp och SAP blev Investors politiska gren.

Så Per-Albin visste nog vad han talade om eftersom han i allt väsentligt var nazist.
Citera
2021-12-08, 18:29
Medlem
Kommer hon tvingas välja mellan sin ministerpost och hennes nazistpojkvän..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in