2021-12-08, 15:37
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag vet inget om den läkaren du refererar till.
(FB) Nyzeeländsk forskare varnar ME-sjuka för att ta Covid-vaccin

Citat:
Knappt lämnat huset, personen har alltså lämnat huset. Kanske var den smittad som gav sprutan?

Jag läste om någon kärring i England som inte heller lämnat huset och blev smittad. Enligt henne hade hon inte träffat någon då hon inte gick ut, sen kom det fram att grannen var ju där ibland och drack kaffe för hon kände sig såå ensam, ridå!
Jo men varför just mellan sprutorna, i det fall jag nämnde? Naturligtvis har där funnits besökare men givet vad jag vet om personen har nog alla rekommendationer följts.
Citera
2021-12-08, 15:38
Medlem
barkies avatar
Citat:
Jag har märkt att du läser mina inlägg som fan läser bibeln

Du har en agenda att smutskasta vaccinet för att du tror det är en konspiration. Jag tycker folk ska ta vaccinet för att det uppenbarligen räddar liv och tar bort svårt lidande. Visst finns det baksidor med vaccinet men dessa är ännu värre med viruset och de väljer du att bortse från utan en tanke på att folk far illa för att de lyssnar på dig.

Bitchute är inte en trovärdig källa oavsett hur många gånger du upprepar det.

Att våra styrande är skitstövlar är inte mitt fel då jag inte valt dem.

Jag ser det som så att ovaccinerade vaccinmotståndare som propagerar mot vaccinet är egoister och gör det för att de vill ha något, sin frihet, sin öl på krogen eller vad det nu månde vara. Så länge de får som de vill så är allt bra, att sen någon annan måste ge upp sin frihet (exempelvis pensionärerna våren 2020) skiter de i, det är bara jag jag jag.

Jag kan ge upp min frihet under en begränsad tid om det räddar liv, mitt intresse är inte att propagera för vaccinet, snarare att man ska vara vetenskapligt korrekt om man har en åsikt och inte förvränga fakta. Ni blir ju förbannade om man bemöter era felaktiga påståenden med fakta, redan där är något fel, men ni är så förblindade av hat att ni inte ser det. Hat mot big pharma, hat mot staten, hat mot vaccinen etc. Det är verkligen omöjligt att förstå er.

Nej, jag är skeptisk mot staten och ogillar big pharma. Hat är något du själv antar. Du antar väldigt mycket.

Bitchute är ingen källa i den klassiska bemärkelsen men om en video där en välrespekterad forskare med gedigen kunskap och CV uttalar sig negativt om vaccinet har det värde, oavsett hur ni Aftonbladet-surfare vrider och vänder på det.

Jag skulle gissa på att alla pro-vaccin videos därifrån tar du med face value?

Jag har inte varit ute på krogen sen 2012 och inte druckit alkohol sen 2016. Jag går inte på firmafester eller publika evenemang. Jag har en stuga i fjällen, gillar jakt, fiske och hälsa. Men du antar att de som är ovaccade är egoister som bara vill göra vad dom vill oavsett. Så är inte fallet.

Nej, jag eller ingen seriös människa här blir förbannad om du presenterar källor som är oberoende och icke statligt finansierade. FHM har inget källvärde direkt.

Du, däremot, undviker att svara på de inlägg där jag frågar om Geert vanden Bossche. Han är mer pro-vaccin än du är men propagerar för att stoppa vaccinet då de läcker och skapar nya, potentiellt farliga varianter.

Hans meritlista är det inte lätt att smutskasta och det är väl därför han inte blivit smutskastad. Se några av hans föreläsningar.

Sen håller jag med om att många människor (de flesta) idag är egoister. Jag har personligen gett upp på människan för länge sen. Har inga behov av att involvera mig i samhället som den "vanliga" människan. Jag sköter mitt eget. Då ska jag inte tvingas på ett vaccin som bevisligen läcker, är farligt och som de haft fel och ljugit om sedan dag 1.

Det ofrånkomliga är att framtiden kommer utvisa vem som har rätt och fel. Är det nu så att det här vaccinet är de mest oansvariga och farliga experimentet som gjorts på mänskligheten ska inte bara de styrande ställas till svars - de som hejade på detta och vaccinerade sina barn ska straffas de också.

Behövs inte så mycket dumhet här i världen ändå.

Time will tell. Vi får se om ett halvår hur det ser ut. Ska vi slå vad om att ditt vaccin sanna syfte och natur börjat läcka ut och folk börjar vakna?
Citera
2021-12-08, 15:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Nej, jag hade faktiskt inte fel. Läs igen vad jag skrev i inlägget du här citerade. Ditt påstående kommer från en fortsatt opublicerade studie, med bl. a en sannolik immortal time-bias. Det är inte så tvärsäkra vetenskapliga slutsatser dras. Läs ONS rapporter i England för motvikt exempelvis.

Men jag vill fortfarande framhäva att det är helt irrelevant i frågan som jag adresserade dig med, oavsett om jag hade rätt eller fel i en helt orelaterad fråga.

All statistik och publicerad vetenskap visar att vaccinering är det absoluta alternativet att föredra, framför att inte vaccinera.
Nej, jag läser inte fler av de studier du vill att jag lägger tid på.

Det är väldigt enkelt att idag förstå att de forskningsresultat som påvisade att mRNA t från vaccinen går ut i blodomloppet är korrekta. Till och med Bendover har insett det, även om han och jag tror olika om hur det går till.
Alla rapporterade biverkningar förklaras av detta.

Edit;
Förklara för mig varför mortaliteten bland ovaccinerade över 60 år med annan dödsorsak än covid-19 är mycket högre än för vaccinerade i statistiken från ONS!
Senast redigerad av LadySweden 2021-12-08 kl. 15:55.
Citera
2021-12-08, 15:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
(FB) Nyzeeländsk forskare varnar ME-sjuka för att ta Covid-vaccin

Jo men varför just mellan sprutorna, i det fall jag nämnde? Naturligtvis har där funnits besökare men givet vad jag vet om personen har nog alla rekommendationer följts.

Det gäller ju ME-sjuka specifikt? Jag tror nog läkare undantar vissa patienter och avråder dem här med. Hur kom vi ens in på det?

Mellan sprutorna anses du vara ovaccinerad. Att följa de svenska "rekommendationerna" är väl som att be om att bli smittad. Tvätta händerna är ju ett sådant.
Citera
2021-12-08, 15:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Nej, jag är skeptisk mot staten och ogillar big pharma. Hat är något du själv antar. Du antar väldigt mycket.

Bitchute är ingen källa i den klassiska bemärkelsen men om en video där en välrespekterad forskare med gedigen kunskap och CV uttalar sig negativt om vaccinet har det värde, oavsett hur ni Aftonbladet-surfare vrider och vänder på det.

Jag skulle gissa på att alla pro-vaccin videos därifrån tar du med face value?

Jag har inte varit ute på krogen sen 2012 och inte druckit alkohol sen 2016. Jag går inte på firmafester eller publika evenemang. Jag har en stuga i fjällen, gillar jakt, fiske och hälsa. Men du antar att de som är ovaccade är egoister som bara vill göra vad dom vill oavsett. Så är inte fallet.

Nej, jag eller ingen seriös människa här blir förbannad om du presenterar källor som är oberoende och icke statligt finansierade. FHM har inget källvärde direkt.

Du, däremot, undviker att svara på de inlägg där jag frågar om Geert vanden Bossche. Han är mer pro-vaccin än du är men propagerar för att stoppa vaccinet då de läcker och skapar nya, potentiellt farliga varianter.

Hans meritlista är det inte lätt att smutskasta och det är väl därför han inte blivit smutskastad. Se några av hans föreläsningar.

Sen håller jag med om att många människor (de flesta) idag är egoister. Jag har personligen gett upp på människan för länge sen. Har inga behov av att involvera mig i samhället som den "vanliga" människan. Jag sköter mitt eget. Då ska jag inte tvingas på ett vaccin som bevisligen läcker, är farligt och som de haft fel och ljugit om sedan dag 1.

Det ofrånkomliga är att framtiden kommer utvisa vem som har rätt och fel. Är det nu så att det här vaccinet är de mest oansvariga och farliga experimentet som gjorts på mänskligheten ska inte bara de styrande ställas till svars - de som hejade på detta och vaccinerade sina barn ska straffas de också.

Behövs inte så mycket dumhet här i världen ändå.

Time will tell. Vi får se om ett halvår hur det ser ut. Ska vi slå vad om att ditt vaccin sanna syfte och natur börjat läcka ut och folk börjar vakna?

Jag har lyssnat på Boosche, och visst kan han ha en poäng. Men nu kommer ju varianten från ett av världens minst vaccinerade länder, hur förklarar du det?
Citera
2021-12-08, 16:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Har du någon studie som dementerar uppgifterna att omikron muterat förbi dagens vaccin?
Det finns inga klara studier alls vare sig över vaccin eller genomgången infektion. Vi får lita på vad vi ser och en del kvalificerade uppskattningar.

Vad vi ser är att en hemskt massa människor i SA blir sjuka och att sjukhusinläggningarna gått i taket. Dessa människor är nog ofta ovaccinerade men med genomgången sjukdom utifrån övrig statistik. Unga är de med.

Här en färsk bedömning när det gäller immunitet och Omikron Läs gärna hela tråden:

A Marm Kilpatrick
@DiseaseEcology
Summary
Omicron's 30-40-fold reduction in neut. antibody titers will lead to ESTIMATED:
~10-14% reduction in VE HOSPITALIZATION
~40-60% reduction in SYMPTOMATIC INFECTION
Both of these can be mostly mitigated by 3rd dose booster.
https://twitter.com/DiseaseEcology/status/1468520484933275650?s=20

Tråd:

A Marm Kilpatrick
@DiseaseEcology
How effective are vaccines against Omicron?
Today 3 studies were posted of data on immune escape measured by reductions in "antibody neutralization titers".
We can use these to estimate VE, WITH SOME ASSUMPTIONS.
Thread based on paper w @billy_gardner_ that we'll post tomorrow
https://twitter.com/DiseaseEcology/status/1468520424409419776?s=20

Det får duga tills vidare. Observationer och en del in silico/in vitro studier. Det är det vi har så länge. Vi kommer inte att ha fulla bilden förrän Omikron är här för att stanna och det är förhoppningsvis några veckor tills det. Definitivt vad gäller sjukhusinläggningar och allvarlig sjukdom eller död. Det laggar alltid är erfarenheten när övriga varianter introducerats.
Citera
2021-12-08, 16:02
Medlem
barkies avatar
Citat:
Jag har lyssnat på Boosche, och visst kan han ha en poäng. Men nu kommer ju varianten från ett av världens minst vaccinerade länder, hur förklarar du det?

Det passar in i narrativet för provaccin-agendan. De är omöjligt att fastslå att det kommer ifrån Afrika. De upptäcktes bara först där, officiellt. Nu sprids det hejvilt i Europa och vaccinskriken har aldrig varit högre.

Fast är något man märkt så är det ju så att antaganden har blivit vetenskap och obeveklig sanningen sen pandemin började.

Du kan inte diskutera och dra slutsatsen att omicron kommer ifrån Afrika för det kommer vi inte kunna veta.
Även om det kom därifrån till 100% så kan det lika gärna vara från en vaccinerad.

Så. Omöjligt att veta.
Citera
2021-12-08, 16:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Goda nyheter, det tackar vi för.
Men som sagt, hon har varit alldeles för optimistisk tidigare och faktiskt trott att vaccinerna skulle ge ett komplett skydd efter två doser. Det har hon fått backa på.

Men hon är duktig annars.

Hursomhelst, vaccinerna kommer antagligen fortfarande ge ett visst skydd hos i övrigt friska och definitivt efter tredje dosen skulle jag tro.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du är ju en riktig party pooper! De säger ju att antikroppsnivåerna neutraliserar omikron.
Jag vill helt enkelt se en studie som motsäger studierna som påvisar att Omikron muterat förbi skyddet dagens vaccin ger vid en booster.

Om jag ställer upp ett äpple och ett päron på var sin stubbe, räcker dig ett gevär samt en ask ammunition som enbart kan träffa päron:
Hur många kulor krävs det för att du ska skjuta ned äpplet?

Därför vill jag se en studie som säger att vi fortfarande dealar med päron och ingenting annat, eftersom det jag sett hittills är att vi har ett äpple på halsen.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det finns inga klara studier alls vare sig över vaccin eller genomgången infektion. Vi får lita på vad vi ser och en del kvalificerade uppskattningar.

Vad vi ser är att en hemskt massa människor i SA blir sjuka och att sjukhusinläggningarna gått i taket. Dessa människor är nog ofta ovaccinerade men med genomgången sjukdom utifrån övrig statistik. Unga är de med.

Här en färsk bedömning när det gäller immunitet och Omikron Läs gärna hela tråden:

A Marm Kilpatrick
@DiseaseEcology
Summary

Tråd:

A Marm Kilpatrick
@DiseaseEcology
Today 3 studies were posted of data on immune escape measured by reductions in "antibody neutralization titers".

Det får duga tills vidare. Observationer och en del in silico/in vitro studier. Det är det vi har så länge. Vi kommer inte att ha fulla bilden förrän Omikron är här för att stanna och det är förhoppningsvis några veckor tills det. Definitivt vad gäller sjukhusinläggningar och allvarlig sjukdom eller död. Det laggar alltid är erfarenheten när övriga varianter introducerats.

Så dessa gissningar och kvalifikationer och twitterlänkar passar som informationshub och källa när det passar pro-vaccin agendan, annars är det konspirationsteorier etc?

Makalöst.
Citera
2021-12-08, 16:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

A Marm Kilpatrick
@DiseaseEcology
Summary

Tråd:

A Marm Kilpatrick
@DiseaseEcology

Du har en förmåga att svara på helt andra saker än det du frågades om.
Citera
2021-12-08, 16:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det passar in i narrativet för provaccin-agendan. De är omöjligt att fastslå att det kommer ifrån Afrika. De upptäcktes bara först där, officiellt. Nu sprids det hejvilt i Europa och vaccinskriken har aldrig varit högre.

Fast är något man märkt så är det ju så att antaganden har blivit vetenskap och obeveklig sanningen sen pandemin började.

Du kan inte diskutera och dra slutsatsen att omicron kommer ifrån Afrika för det kommer vi inte kunna veta.
Även om det kom därifrån till 100% så kan det lika gärna vara från en vaccinerad.

Så. Omöjligt att veta.

De har väldigt många HIV-positiva där med med komprometterat immunförsvar, det är lite som att sparka in viruset a la wuhan-style i en fladdermus, samma effekt. Jag ser det som mest troligt att det kom därifrån, någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in