Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Jag har märkt att du läser mina inlägg som fan läser bibeln
Du har en agenda att smutskasta vaccinet för att du tror det är en konspiration. Jag tycker folk ska ta vaccinet för att det uppenbarligen räddar liv och tar bort svårt lidande. Visst finns det baksidor med vaccinet men dessa är ännu värre med viruset och de väljer du att bortse från utan en tanke på att folk far illa för att de lyssnar på dig.
Bitchute är inte en trovärdig källa oavsett hur många gånger du upprepar det.
Att våra styrande är skitstövlar är inte mitt fel då jag inte valt dem.
Jag ser det som så att ovaccinerade vaccinmotståndare som propagerar mot vaccinet är egoister och gör det för att de vill ha något, sin frihet, sin öl på krogen eller vad det nu månde vara. Så länge de får som de vill så är allt bra, att sen någon annan måste ge upp sin frihet (exempelvis pensionärerna våren 2020) skiter de i, det är bara jag jag jag.
Jag kan ge upp min frihet under en begränsad tid om det räddar liv, mitt intresse är inte att propagera för vaccinet, snarare att man ska vara vetenskapligt korrekt om man har en åsikt och inte förvränga fakta. Ni blir ju förbannade om man bemöter era felaktiga påståenden med fakta, redan där är något fel, men ni är så förblindade av hat att ni inte ser det. Hat mot big pharma, hat mot staten, hat mot vaccinen etc. Det är verkligen omöjligt att förstå er.
Nej, jag är skeptisk mot staten och ogillar big pharma. Hat är något du själv antar. Du antar väldigt mycket.
Bitchute är ingen källa i den klassiska bemärkelsen men om en video där en välrespekterad forskare med gedigen kunskap och CV uttalar sig negativt om vaccinet har det värde, oavsett hur ni Aftonbladet-surfare vrider och vänder på det.
Jag skulle gissa på att alla pro-vaccin videos därifrån tar du med face value?
Jag har inte varit ute på krogen sen 2012 och inte druckit alkohol sen 2016. Jag går inte på firmafester eller publika evenemang. Jag har en stuga i fjällen, gillar jakt, fiske och hälsa. Men du antar att de som är ovaccade är egoister som bara vill göra vad dom vill oavsett. Så är inte fallet.
Nej, jag eller ingen seriös människa här blir förbannad om du presenterar källor som är oberoende och icke statligt finansierade. FHM har inget källvärde direkt.
Du, däremot, undviker att svara på de inlägg där jag frågar om Geert vanden Bossche. Han är mer pro-vaccin än du är men propagerar för att stoppa vaccinet då de läcker och skapar nya, potentiellt farliga varianter.
Hans meritlista är det inte lätt att smutskasta och det är väl därför han inte blivit smutskastad. Se några av hans föreläsningar.
Sen håller jag med om att många människor (de flesta) idag är egoister. Jag har personligen gett upp på människan för länge sen. Har inga behov av att involvera mig i samhället som den "vanliga" människan. Jag sköter mitt eget. Då ska jag inte tvingas på ett vaccin som bevisligen läcker, är farligt och som de haft fel och ljugit om sedan dag 1.
Det ofrånkomliga är att framtiden kommer utvisa vem som har rätt och fel. Är det nu så att det här vaccinet är de mest oansvariga och farliga experimentet som gjorts på mänskligheten ska inte bara de styrande ställas till svars - de som hejade på detta och vaccinerade sina barn ska straffas de också.
Behövs inte så mycket dumhet här i världen ändå.
Time will tell. Vi får se om ett halvår hur det ser ut. Ska vi slå vad om att ditt vaccin sanna syfte och natur börjat läcka ut och folk börjar vakna?