2021-12-08, 14:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nivån av antikroppar saknar ändå relevans om antikropparna är emot något annat än aktuellt spikprotein.

Varför man föredrar booster av det gamla vaccinet när vi har proteinbaserat vaccin som ger immunitet mot minst 3 fulla protein aktuella för Sars2, det begriper jag inte. Beror det på en tröghet i systemet? Jag tänker på att tex Charlotte Thålin rekommenderade en tredje dos, men detta var ju pga sjunkande antikroppsnivåer och är inte nödvändigtvis relevant för omikron.

Det är väl proteinbaserat vaccin på ingång, Novavax är ett sådant. Så länge de inte är godkända är det mRNA vaccin som vi har.
Citera
2021-12-08, 14:55
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Isåfall är det ju du som lånat ut offerkoftan. Det du sysslar med är både fult och omoraliskt.

Jag och många andra, har presenterat vetenskapliga artiklar och studier som visar det negativa med vaccinet och stöttar det faktum att det är ett totalt vansinne som sker.

99% av alla människor i världen behöver inte vaccin mot covid. I varje kommentar får du det att låta som att det är människans undergång som sker och prisar vaccinet så fort du får möjlighet. Visar någon motsatsen tar du till defensiven och börjar gapa "bitchute" och letar efter halmstrån för att disskreditera forskare som går emot din egen tro.

Oavsett vad man har för utgångspunkt så är det ett obevekligt faktum att det är galenskap att:

1: Skjutsa ut ett oprövat vaccin och hetsa på hela världen att ta det.
2: Att vaccinera barn. Det är total jävla galenskap och det kommer folk få stå till svars för i framtiden.
3: att utmåla ovaccinerade som mindre värda, införa vaccintvång och vaccinpass.

Allting stinker en agenda. Om det är en Reset som sker eller enorma ekonomiska intressen som verkar (eller båda och) kan man inte veta.

Det man kan veta är att fantasisummor tjänas, förmögenheter skapas och därav kommer moralen aldrig komma i första hand.

Nämn en gång de med makt brytt sig om sin befolkning. Det enda de vill ha är arbetsmyror som betalar skatt och som kostar så lite i välfärd som möjligt.
Att ens tro att de genuint bryr sig om "de gamla och sköra" är skrattretande.

Har du verkligen inte lärt dig något av historien? De som faktiskt brydde sig om sin nation och befolkning är borta sen länge.

Väl talat.

Att det vara så svårt för folk att förstå. Å andra sidan var moralen i Tyska armén väldigt god fram till mars 1945....

Vissa lär sig aldrig.
Citera
2021-12-08, 15:00
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Poängen är dels att få fram relevant statistik, dels att utforma rekommendationer och vård efter vetenskapliga fakta (till vilken behövs relevant statistik).
Helt ärligt borde det vara omöjligt att ha en sådan här uppfattning och samtidigt vara motståndare till vaccin.
Citera
2021-12-08, 15:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är väl proteinbaserat vaccin på ingång, Novavax är ett sådant. Så länge de inte är godkända är det mRNA vaccin som vi har.
Det lär snart bli nödgodkänt. Märkligt nog dock informeras inte folket om den misstänkta bristen med Pfizers vaccin. Istället rekommenderar man nu booster med den. Har man tänkt sig att sedan vaccinerna med Novavax i säg.... Januari? Nu börjar vi på allvar snacka om att spela rysk roulette....
Citera
2021-12-08, 15:07
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Helt ärligt borde det vara omöjligt att ha en sådan här uppfattning och samtidigt vara motståndare till vaccin.
Jag minns när du skrev att dessa vaccin gav en bredare immunitet än naturlig infektion. Du kanske kunde vara lite mer ödmjuk?

Även i fallet med sådan statistik tycks vi gå mot en vaccinationsskandal skulle jag säga, men till skillnad mot då vi diskuterade immunitetsbredd är jag här långt ifrån säker på min sak. Det krävs förstås att statistiker och matematiker kikar på det, och jag har inte kunskap nog att göra mer än bedöma deras beräkningar.
Citera
2021-12-08, 15:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ja?

De får alltså uttala sig om all statistik utom om vad statistiken
enligt deras studie säger om covidvaccinens effektivitet?
Och de har fel.
Citera
2021-12-08, 15:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Isåfall är det ju du som lånat ut offerkoftan. Det du sysslar med är både fult och omoraliskt.

Jag och många andra, har presenterat vetenskapliga artiklar och studier som visar det negativa med vaccinet och stöttar det faktum att det är ett totalt vansinne som sker.

99% av alla människor i världen behöver inte vaccin mot covid. I varje kommentar får du det att låta som att det är människans undergång som sker och prisar vaccinet så fort du får möjlighet. Visar någon motsatsen tar du till defensiven och börjar gapa "bitchute" och letar efter halmstrån för att disskreditera forskare som går emot din egen tro.

Oavsett vad man har för utgångspunkt så är det ett obevekligt faktum att det är galenskap att:

1: Skjutsa ut ett oprövat vaccin och hetsa på hela världen att ta det.
2: Att vaccinera barn. Det är total jävla galenskap och det kommer folk få stå till svars för i framtiden.
3: att utmåla ovaccinerade som mindre värda, införa vaccintvång och vaccinpass.

Allting stinker en agenda. Om det är en Reset som sker eller enorma ekonomiska intressen som verkar (eller båda och) kan man inte veta.

Det man kan veta är att fantasisummor tjänas, förmögenheter skapas och därav kommer moralen aldrig komma i första hand.

Nämn en gång de med makt brytt sig om sin befolkning. Det enda de vill ha är arbetsmyror som betalar skatt och som kostar så lite i välfärd som möjligt.
Att ens tro att de genuint bryr sig om "de gamla och sköra" är skrattretande.

Har du verkligen inte lärt dig något av historien? De som faktiskt brydde sig om sin nation och befolkning är borta sen länge.

Jag har märkt att du läser mina inlägg som fan läser bibeln

Du har en agenda att smutskasta vaccinet för att du tror det är en konspiration. Jag tycker folk ska ta vaccinet för att det uppenbarligen räddar liv och tar bort svårt lidande. Visst finns det baksidor med vaccinet men dessa är ännu värre med viruset och de väljer du att bortse från utan en tanke på att folk far illa för att de lyssnar på dig.

Bitchute är inte en trovärdig källa oavsett hur många gånger du upprepar det.

Att våra styrande är skitstövlar är inte mitt fel då jag inte valt dem.

Jag ser det som så att ovaccinerade vaccinmotståndare som propagerar mot vaccinet är egoister och gör det för att de vill ha något, sin frihet, sin öl på krogen eller vad det nu månde vara. Så länge de får som de vill så är allt bra, att sen någon annan måste ge upp sin frihet (exempelvis pensionärerna våren 2020) skiter de i, det är bara jag jag jag.

Jag kan ge upp min frihet under en begränsad tid om det räddar liv, mitt intresse är inte att propagera för vaccinet, snarare att man ska vara vetenskapligt korrekt om man har en åsikt och inte förvränga fakta. Ni blir ju förbannade om man bemöter era felaktiga påståenden med fakta, redan där är något fel, men ni är så förblindade av hat att ni inte ser det. Hat mot big pharma, hat mot staten, hat mot vaccinen etc. Det är verkligen omöjligt att förstå er.
Citera
2021-12-08, 15:14
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Jag tycker du greppar efter halmstrån för att stärka din tes att vaccinet är livsfarligt och en bluff.
Jag tror inte alls vaccinet är livsfarligt eller en bluff men hyser reservationer mot massvaccineringshysterin.

Citat:
Att immunförsvaret är lite busy just då är nog ingen nackdel då det är aktiverat och på "high-alert" att det finns något främmande i kroppen, det är nog snarare en fördel. Problemet är väl deltas höga virusload, har du inte tillräckligt med antikroppar så översvämmas ju immunförsvaret ändå.
Poängen med naturlig immunitet är möjligtvis att man får ett bättre lokalt skydd i slemhinnorna där viruset hamnar. Man kan tydligen ha lokala T-celler där även om de inte skulle vara mätbara i blodet. Detta har föreslagits som orsak till att vaccinet inte skyddar så bra mot smitta eftersom antikroppar och T-celler inte utvecklas lokalt i slemhinnan på samma sätt som efter naturlig infektion.

Citat:
Något jag hört däremot är att personer som har autoimmuna sjukdomar snarare känner en viss avlastning i sin sjukdom vid vaccinering då immunförsvaret ägnar sig åt annat än den egna kroppen (anekdot).
Samtidigt har en respektabel läkare i Nya Zeeland reagerat på att många av hans patienter med autoimmuna sjukdom (CFS) försämrats efter vaccinet utan att återhämta sig. Han har kontaktat Jacinda då och bett att de ska undantas vaccinkravet.

Om kroppen reagerar annorlunda tiden efter förta dosen så kan det ha lett till skev statistik och gett ovaccinerade oförtjänt dåligt rykte vad gäller smittbarhet, om det är så att oproportionerligt många smittats efter 1a dosen. Samtidigt får vaccinerade en bonus i form av oförtjänt gott rykte av att ha fått naturlig immunitet under vaccinationsperioden, efter att ha smittats som ej färdigvaccinerade. Detta kan ha lett till onödig diskriminering av ovaccinerade och dåliga politiska beslut. Det kanske är personer under "vaccinationsperioden" (dvs från 1a spruta till 2v efter 2a) som bör vara extra försiktiga och portas från puben? Men det skulle få färre att vilja vaccinera sig, så därför måste vaccinationsperioden klumpas ihop med ovaccinerade istället för att ges en egen kategori.

Jag berättade tidigare om en bekant som är agorafobiker och knappt lämnat huset sen långt innan pandemin och fick covid mellan 1a och 2a sprutan. Bara en slump? (Sprutan gavs i hemmet.)
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det lär snart bli nödgodkänt. Märkligt nog dock informeras inte folket om den misstänkta bristen med Pfizers vaccin. Istället rekommenderar man nu booster med den. Har man tänkt sig att sedan vaccinerna med Novavax i säg.... Januari? Nu börjar vi på allvar snacka om att spela rysk roulette....

Kommer du att ta det vaccinet då?
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
När var du sjuk?
Vet ej, men kollade antikroppar nyligen.
Citera
2021-12-08, 15:15
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Jag minns när du skrev att dessa vaccin gav en bredare immunitet än naturlig infektion. Du kanske kunde vara lite mer ödmjuk?

Det åtminstone jag skrev var att in vitro studier tydde på det. Och det verkar fotfarande som att två doser vaccin ger ett minst lika bra skydd som endast genomgången infektion. Bäst skydd får dock den som genomgått infektion och sedan vaccineras.

Jag förstår dock inte riktigt vad det har för relevans här.
Citat:

Även i fallet med sådan statistik tycks vi gå mot en vaccinationsskandal skulle jag säga, men till skillnad mot då vi diskuterade immunitetsbredd är jag här långt ifrån säker på min sak. Det krävs förstås att statistiker och matematiker kikar på det, och jag har inte kunskap nog att göra mer än bedöma deras beräkningar.
Även om det skulle vara så att endast genomgången infektion skulle ge ett bättre skydd än endast 2 doser vaccin, så har den som lyfter detta som ett skäl att avstå vaccin inte förstått vitsen med vaccin. Alls.

Vaccin syftar till att reducera riskerna att smittas, smitta och läggas in på sjukhus och dö. Inget av detta reduceras genom att genomlida infektion. Helt tvärtom faktiskt. Det är rent av infektionerna som är det stora problemet med pandemin. Rent av det enda primära problemet.
Citera
2021-12-08, 15:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Kommer du att ta det vaccinet då?
Nej, jag har haft C19 och har därför redan immunitet mot de protein Novavax ger immunitet emot.

Där emot kommer jag att, efter det vaccinet är beprövat, rekommendera det. Novavax ger nämligen ett brett skydd och är därför eventuellt relevant för folk utanför riskgrupper.

Ett problem vi kommer att få med att konstatera biverkningar och effektivitet med Novavax är att det ger väldigt lika antikroppar som naturlig infektion, då det inte kommer att gå att i efterhand kontrollera vad som är vad. Man kan önska att vi åtminstone från och med nu för relevant statistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in