2021-12-08, 15:36
Moderator
Tinuviels avatar
OT och tjafs raderat. Fortsatt OT ger varningar och nej ursäkten att ni ”bara OT:ade ironiskt” håller inte här.

// mod
Citera
2021-12-08, 15:39
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Civilministern, Ida Karkiainen, gör Hitlerhälsning och fastnar på bild.

https://nyheteridag.se/har-heilar-ci...it-makt-musik/

Bör hon avgå?

Om hon gör ett bra jobb så behöver hon inte avgå, även om hon gjort "hälsningen" för hundra år sen. Alltså vem fan har inte gjort en del saker på fyllan som ung? Bara för att man heilar betyder det väl inte att man måste vara nazist? Det kan vara ett spex, ett skämt, teater, maskerad... eller bara tok i allmänhet. Jag tycker det blir hysteriskt nuförtiden med all perfektionism.
Citera
2021-12-08, 15:41
Medlem
Det går fort i hockey , Idas julbord med familjen kommer säkerligen handla om ”Helvete vad hände... ”Sen du också med din musik o kompisar som håller på nu är min politiska karriär över , möjligtvis får jag en timanställning på fryshuset i Sthlm...

Kom ihåg var ni hörde det först !
Citera
2021-12-08, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulasylum89
Hon kanske har sagt olika saker eftersom hon själv är osäker på svaret och samtidigt är hon nervös över vad hon ska säga för att hon vet att allt hon säger kommer användas emot henne oavsett vad som är sant.

Om hon är nervös och vet att allt hon säger kommer användas emot henne borde hon väl inte slänga ut sig så mycket som inte går ihop? Det säger ju emot sig själv.
Citera
2021-12-08, 15:42
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Om hon gör ett bra jobb så behöver hon inte avgå, även om hon gjort "hälsningen" för hundra år sen. Alltså vem fan har inte gjort en del saker på fyllan som ung? Bara för att man heilar betyder det väl inte att man måste vara nazist? Det kan vara ett spex, ett skämt, teater, maskerad... eller bara tok i allmänhet. Jag tycker det blir hysteriskt nuförtiden med all perfektionism.

Hon bor med sin sambo sedan 15-år tillbaka, det ör omöjligt att hon inte sett saker så om hon har rätt ”värdegrund” varför har hon inte reagerat och ställt krav på förändring?
Citera
2021-12-08, 15:43
Medlem
Citat:

Japp håller med, och bara för att man håller i ett järnrör.....
Citera
2021-12-08, 15:43
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Detta är ju pågående, hon är fortfarande sambo med nazisten och umgås i dessa kretsar än idag. Maggan själv umgås nu alltså med en person som har direkta kopplingar till vit makt.
Citera
2021-12-08, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulasylum89
Om de inte har tagit upp alla detaljer i ett brott, innebär det då att de hyllar gärningsmannen? hur kommer du till den slutsatsen? Hur kan du vara säker på att de hade ens alla detaljer? reportrar har ofta regler kring vad de får publicera, de måste oftast ha bra källor för påståenden, annars vore det ju bara spekulation, då vore det som flashback helt enkelt. Har du någon hjärnaktivitet i huvudet? är det någon hemma där i skallen alls?

ja när man bara tar upp de mildaste brotten och har hyllningsartikel så visar ju det att dom tycker det är ok med våldtäkter. tar man med brott ska alla inkluderas speciellt de grova så man får se vad skit media egentligen visar sig va vid snyftreportage av sådana. och de hade nog koll. de hade ju kollat upp övriga domar.. men när det finns dom på det? räknar du inte rätten som säker källa???
som ab. när de gjorde snyftreportage om berserkar helge i vetlanda. de försökte få det att det va synd om gm. skit i offren. det va gm det va synd om.

alltså du är verkligen blåst. du försvarar med näbbar och klor och yrar om källor när det tom finns domar. och menar på att de inte är pålitliga.

så satans blåst. lider med dig. kommer dockignorera dig nu för du har bevisat din menlöshet
Citera
2021-12-08, 15:44
Medlem
Citat:

Eh... Du kanske skulle ta och uppdatera dig och läsa vad mer som har framkommit än att bara titta på bilden?
Citera
2021-12-08, 15:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Detta är ju pågående, hon är fortfarande sambo med nazisten och umgås i dessa kretsar än idag. Maggan själv umgås nu alltså med en person som har direkta kopplingar till vit makt.
Fara för rikets säkerhet? Borde vara det, enligt deras egen EXPO-logik. Apropå EXPO, jävligt tyst från deras drygt 100 heltidsanställda nazistjägare...
Citera
2021-12-08, 15:45
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb

Jag antar att det är en kärleksrelation så då kan det helt enkelt vara så att de har olika politiska preferenser. Men nazist är lite väl extremt då kanske det kan jag förstå. Men är hon verkligen själv nazist det är frågan?
Citera
2021-12-08, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babbeunge
Om hon är nervös och vet att allt hon säger kommer användas emot henne borde hon väl inte slänga ut sig så mycket som inte går ihop? Det säger ju emot sig själv.

Ja fast hon har varit minister i typ en vecka? tror du hon är van med att vara under den här typen av förstoringsglas och sitta i förhör med media som gräver i hennes förflutna efter allt som kan få henne i dåligt ljus? Det är lätt att säga vad man själv skulle göra i den situationen men verkligheten skulle nog vara en annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in