2021-12-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Fullständig tramsdebatt.
1) Flickan var tonåring.
2) Att sträcka upp en arm behöver inte vara en nazisthälning. Finns massor med andra förklaringar. Exempelvis lär romarna hälsat på ett liknande sätt.
3) Även om hon gjorde en nazisthälning kan det ha varit fullständig legitimt. Hon kanske skulle visa någon hur man gjorde nazisthälningar, eller också skulle hon vara skinnhead under en scharad. Faktum är att Ego gjort nazisthälning på sådant sätt, och då är jag ju t.o.m. "mörkhyad".

nu är det ju inte det med foto som är det stora probleme

det är hon.
hon har sagt 90- tal och han då va onykter. isf va hon max 12 år.
iom det har hon ju indirekt pekat ut sin kille som peddo.

osv osv
Citera
2021-12-09, 14:08
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jag frågade hur du avgör att någon är nazist om det inte räcker med att de säger att Hitler gjorde rätt som gasade judar?

Det är höjden av okunnighet att påstå att Hitler gasade judar.
Man avlusade förvisso kläder men det är något helt annat.
Citera
2021-12-09, 14:09
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Det är höjden av okunnighet att påstå att Hitler gasade judar.
Man avlusade förvisso kläder men det är något helt annat.

Ja och Hitler var kanske bara ironisk i sina tal som han framförde.
Citera
2021-12-09, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Att hon heilade och var på fester där det spelades vit makt-musik när hon var 15 är en skitsak. Jag har heilat massor av gånger i mitt liv, aldrig någonsin som nazist eller nazistsympatisör, och jag har varit på fester där det spelats vit makt-musik. Big f*cking deal.

Vad som däremot talar mot ministern är att hon inte säger just detta utan att hon drar en fulförklaring i linje med Värdegrunden där hon låtsas som att hon sprang fram och stängde av om det spelades något som inte rimmade med sossarnas nuvarande Värdegrund. Skitsnack förstås. Hennes sambo har tydligen gjort en cover på en låt av Pluton Svea med Hitler-hyllning, men Duktiga Ida själv springer fram och stänger av allt som kan uppfattas av stötande av någon i hela världen? Skulle inte tro det.

Klart hon inte är nazist och olyckligtvis förmodligen inte heller nationalist men hon har uppenbarligen umgåtts med vanliga svenska bönder i tonåren och bor med en kille som verkar ligga dåligt till för att vinna några priser från Sveriges Radio eftersom han har ett mer nationalistiskt förflutet än gängkriminellt sådant. Hur många ministrar har lyssnat på våldsromantiserande och sexualiserande rap eller hiphop? Hur många har gjort ett pistoltecken med handen? AVGÅ! Trams alltihopa. Men sorgligt att Ida inte bara kan (vågar) säga som det är utan trasslar in sig i ett nät av lögner som är mycket värre än att heila på en jäkla fest som 15-åring. Nu är hon vuxen och minister, att ljuga nu är allvarligt och dödar förtroendet.

Synd på snygg-ministern, sådana är sällsynta.

hon har dessutom förnekat inblandning och vetskap om killen förehavanden.. även detta är ju lögn. även om det inte va den låten med den texten så har hon fått cred för tack för hjälpen i en låt iaf,, hur kann man få det utan inblaning. cred ges inte för skojs skull
Citera
2021-12-09, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chiefrebelangel
Det är pga sånt här jävla TRAMS som man inte kan ta pajaskällor som Nyheter Idag på allvar. De uppmärksammar att nån sosseminister heilade på fyllan när hon var 15 år, men om en SD-politiker gör nåt liknande nykter i vuxen ålder skulle de aldrig en fundera på att nämna det. JÄVLA pajas-"journalistik". Den är det såklart mörkläggning om inte seriös media gör en grej av det, så de tvingas ta upp det. Vad är det här för jävla efterbliven utveckling av samhället?! Det går ju fan baklänges när vuxendiagnosbarn som Chang Frick tillåts diktera villkoren.

snälla läs tråd innan du gör bort dig helt. nu är ju inte fotot det stora problemet längre.

och dessutom, hade det varit en sdare hade det varit ett jävla liv med avgångs krav. har redan hänt flera ggr

jävla hyckleri
Citera
2021-12-09, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Men man får ju bo med vem man vill? Man måste ju inte dela politiska åsikter även om jag tror att det är väldigt svårt att få ett förhållande att funka om man är väldigt olika på den fronten. Men av ren nyfikenhet - var står hennes sambo idag? Man kan ju ändra sig också i livet… ens åsikter som 18-åring behöver ju inte vara samma när man är 35 år.

fundera på den du. han spelar ju i samma band nu. har samma umgänge. hmmmmm
Citera
2021-12-09, 14:14
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulasylum89
Om hon hade varit nazist hade hon nog inte varit sosse i hela sitt liv. Sjukt att jag fortfarande kan bli så förvånad av folks bristande intellekt och tankeförmåga. Att kalla mig nazistkramare bara för att jag vägrar delta i ett trolldrev på nätforum och svälja blint vad alla SD'are som dig skriker för full hals här, säger bara mer om hur dum i huvudet du är än vad det gör om min människosyn. Du har ju ingen aning om min etnicitet ens. idiot.

Om denna Ida sympatiserat med nazism eller ej i sin ungdom vet vi inte. Att heila är ingenting som vanliga ungdomar sysslar med.
Citera
2021-12-09, 14:19
Medlem
BigBusinesss avatar
Diskussionen hamnar så snett. Den riktiga kritiken handlar (för mig) om hur sossarna hade hanterat om man hittat liknande bilder på en SD-are.

“Lyft armen alla som inte heilat”

Man får ha haft stolliga uppfattningar när man var ung och ändå bli vettig politiker senare i livet. Jag skiter i stort sett blankt vad våra ledare gjorde i ungdomen, det är vad de gör nu. Och nu är dom helt skavank behandling av andra partier och deras sympatisörer.
Citera
2021-12-09, 14:20
Avstängd
Är det någon som tror hon kommer dumpa sin kille nu för karriären? Dom har ändå varit ihop ett tag och har barn men det känns mer och mer uppenbart att hon egentligen inte är sosse utan en dold Sverigedemokrat. All galla man har spytt över SD för att dom är nationalistiska så är hennes man nationalist, så har hon inte försvarat hans ideologi, kvinna utan ryggrad kallar man det.
Man behöver inte vara en hemsk människa bara för man är nationalistisk även om just hennes man tar det ett steg längre och vill gasa judar.
Det här är inga svåra uppgifter egentligen att ta reda på, undrar hur många sådana som henne som det finns hos vänstern.
Senast redigerad av ProGBG 2021-12-09 kl. 14:37.
Citera
2021-12-09, 14:20
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Om denna Ida sympatiserat med nazism eller ej i sin ungdom vet vi inte. Att heila är ingenting som vanliga ungdomar sysslar med.
På den tiden i Haparanda så finner jag inte det helt omöjligt att man hejlat i oförstånd och druckit hembränt och lyssnat på Ultima Thule, och tidigare på 80 talet så var det mer förekommande än idag. Nutidens ungdomar diggar automatvapenskjutningar, narkotikaförsäljning, goande och allt vad det heter. Alla vettiga subkulturer hos unga handlar till stor del om att sticka ut och protestera mot vuxenvärlden. Jag tror inte Ida sitter hejlar idag på köksbänken då hon är vuxen.
Citera
2021-12-09, 14:22
Medlem
bulletproofsouls avatar
Egentligen skulle hon bara ha erkänt att hon hade sådana sympatier som ung. Då skulle hon ha fått cred för att hon ändrats sig, mognat och fått fina värderingar och alla har rätt till en andra chans och bla bla bla. Det hade varit guldläge att verkligen dra en snyfthistoria om hur förtryckt och hjärntvättad hon som tonårig tjej var i det starkt rasistiska och patriarkala Haparanda. Istället gör hon som alla andra politiker bara förnekar och skyller ifrån sig ända in i kaklet. Kan ingen politiker för någon jävla gång stå för vad de gjort?

I Sydamerika finns ett ordspråk som lyder att man "skyller ifrån sig som en svensk". Dvs man erkänner inte att man gjort fel fast det är helt uppenbart utan skyller ifrån sig på någon annan helt reflexmässigt och upprepar det som en papegoja.
Citera
2021-12-09, 14:23
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
På den tiden i Haparanda så finner jag inte det helt omöjligt att man hejlat i oförstånd och druckit hembränt och lyssnat på Ultima Thule, och tidigare på 80 talet så var det mer förekommande än idag. Nutidens ungdomar diggar automatvapenskjutningar, narkotikaförsäljning, goande och allt vad det heter. Alla vettiga subkulturer hos unga handlar till stor del om att sticka ut och protestera mot vuxenvärlden. Jag tror inte Ida sitter hejlar idag på köksbänken då hon är vuxen.

nej naturligtvis inte det tror inte jag heller. Men det är väl bara att erkänna så är det inget mer med det. det är hyckleriet jag retar mig på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in