2021-12-08, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Närmre 700 sidor, hur eller varför jag vet det, kan jag inte gå in på.

Det brukar inte vara någon hemlighet vad jag förstått (i LW:tråden kom det fram hur stor slasken var).

Så det är väl bara att visa var du fått din information ifrån.
2021-12-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Om nu L hade haft något ihop med denna P under hösten 2020 så var väl inte det värre än E som enligt EmmeLee hade två tjejer hösten 2020, så han bytte väl också ofta, eller oftare 😉

Jag har aldrig påstått att han har haft 2 tjejer samtidigt. Och det tror jag inte han har heller.
2021-12-08, 11:18
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Adress och namn kommer upp första gången här i tråden den 19 juni 2021 kl 02.45, inlägg nr 19:

(kopierat)

"2021-06-19, 02:45
QlimaXz
Medlem
Reg: Mar 2019
Nummer 22 stämmer. Bor själv i närheten och har sätt det mesta. Vet dock inte om det är E*il Fre*dl*ng som gått bort än. Känner hela den släkten så lär få reda på det imorgon."

Troligen senare samma dag går det att googla och denna tråd kommer upp. Det går ju att googla på bara adressen, också. Så Loveangie har högst sannolikt rätt i att hon googlade!

Skatteverk etc kan inte ta bort allt från nätet!

Du har alltså varit medlem här sen 2017 och fortfarande inte vet varför man sätter * i namn ? det är för att man INTE ska hitta namnet när man googlar. så med andra ord kan hon inte hittat Emils namn genom det inlägget..
2021-12-08, 11:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Du har alltså varit medlem här sen 2017 och fortfarande inte vet varför man sätter * i namn ? det är för att man INTE ska hitta namnet när man googlar. så med andra ord kan hon inte hittat Emils namn genom det inlägget..

Oj, trodde du att du var smart nu??

Det är ju en VILLA, bara att googla adress och vem som är skriven där. Dessutom hade ju skribenten varit där i villan förut, så välkänd adress för skribenten, behövde nog inte ens googla något namn!
2021-12-08, 12:32
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Inga jag direkt kan svara på ju. Hur ska jag kunna veta hur många telefoner han hade? Tydligen fler än 2 ju.
Ja, jag googlade på hans namn och fick då upp vad som hänt, samt fick det bekräftat av en vän.
Nä, jag är säker på att du ljuger om datumen. Kanske för att rädda ditt eget skinn, vad vet jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Oj, trodde du att du var smart nu??

Det är ju en VILLA, bara att googla adress och vem som är skriven där. Dessutom hade ju skribenten varit där i villan förut, så välkänd adress för skribenten, behövde nog inte ens googla något namn!

Nu var det ju inte adressen som diskuterades utan att "hen" googlade på NAMNET

Tillräckligt smart att inte tro på allt jag läser på flashback iallafall ^^
2021-12-08, 12:57
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Jag har aldrig påstått att han har haft 2 tjejer samtidigt. Och det tror jag inte han har heller.
Nej, inte samtidigt 😊 Två under hösten behöver ju inte vara samtidigt.
2021-12-08, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ja, att du inte vill att någon annan information än din ska komma fram i denna tråd har man ju förstått.
Jag berättar enbart sådant jag vet. Och återigen, jag berättar bara sånt jag vet, och det var Emil som ville hämnas på B, och valde då att föra fram info till annan part. Jag tänker inte säga mer om det. För det spelar ingen roĺl om jag skulle berätta till vem m.m, för ni har valt att inte tro på det jag säger, vilket jag inte bryr mig om.
Så var vänlig Vemdalen, gå och lägg dig, och skriv inte mer till mig och sluta snacka skit om mig också!
Jag vet inte vad jag skulle ha "SNACKAT" skit om dig nånstans.
Så länge jag inte förstår syftet med vad du vill med dina sensationella inlägg så är du en lögnerska för mig!

Du har skrivit om företagsorgier, Företagsspionage, otrohetsaffärer
I mina ögon ganska allvarliga saker om din Fd mördade man som enligt DIG, du skulle bygga en framtid med.
Om du är på riktigt.. Är du så jäkla sårad så du måste sitta och sprida elaka rykten om din som du påstår... fd man och älskare?
Är det ren hämnd mot honom eller vad är ditt syfte??
Stackars Emil om han haft och göra med en kaninkokerska!!
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-12-08 kl. 13:17.
2021-12-08, 13:09
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Bara för att du och dina anhägare ibland, när ni vill, läser bokstavligt, så betyder inte det att det gått till exakt precis så!

Varför ska jag, och andra här exakt, ner till varje bokstav, förklarar för er????

Yngrebarnsmamma påstod att det INTE GICK ATT GOOGLA FRAM VAD SOM HÄNT förren efter en ca 3 veckor, jag har bara BEVISAT att det visst gick att googla fram en identitet, i helt vanlig Flashbackandaordning!!!!

Ca 4 TIMMAR efter händelsen gick det faktiskt att googla.

Så du menar att nicket Quizbit hade fel?????

Eller vart vill du komma med din kritik av mig och mina inlägg, vad är SYFTET?

Lägg ner, det behövs inga fler huggormar i denna otrevliga tråd!
2021-12-08, 14:02
Medlem
Citat:

Klart att namnet kom upp när jag kom hem. Exempelvis från begravningssidan.
Alltså vet ni inte alls hur nätet fungerar eller?
2021-12-08, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Så länge jag inte förstår syftet med vad du vill med dina sensationella inlägg så är du en lögnerska för mig!

I mina ögon ganska allvarliga saker om din Fd mördade man som enligt DIG, du skulle bygga en framtid med.
Om du är på riktigt.. Är du så jäkla sårad så du måste sitta och sprida elaka rykten om din som du påstår... fd man och älskare?

Jo du snackar skit om mig när du kallar mig för en lögnare!
2021-12-08, 14:06
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62

Jag föreslår att du Vemgalen genast lägger fram bevis då för att detta inte är sant. Detta är nämligen ngt som de flesta redan känner till.
Istället fortsätter du i inlägg efter inlägg att anklaga andra för att vara lögnare och så frågar du, var du har snackat skit?

Antingen så får du hosta fram bevis för att detta är lögn. Eller så låter du folk få berätta ifred. Sanningen kommer ut om du så vill eller ej.
2021-12-08, 14:20
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerFlaggan
Det är inte mycket som är bevisat att L ljuger. Snarare att hon faktiskt inte kommer ihåg vad som har hänt. Hon verkar försöka få ihop hur hon kunde skjuta E. Det blir en chock för henne precis när hon faktiskt ser just när hon skjuter E. Hon försöker inte dölja vad hon har gjort. Erkänner direkt i 112 samtalet och i förhören. Hon är medveten om att hon kan bli filmad. Bockhagelbössan är laddad med 2 skott. Och E springer/går förbi henne efter att hon har skjutit. Hade varit väldigt enkelt för henne att skjuta ett skott till för att få stopp på honom. Ladda om och skjuta sönder mobilen också om hon hade velat det. Hon ser att grannarna tar hand om E och ringer 112. De pratar i domen hur en strafflängd tas fram idag. Hade hon blåst av huvudet på honom eller träffat hjärtat direkt. Så hade hans lidande varit mindre och de hade dömt henne till 16år istället för 18år som de resonerar i domen. Sen är det annorlunda hur man vill att en strafflängd ska vara.
Yngrebarnsmamma står med som vittne i FUPen. Men där finns inget vittnesmål från henne. Därför jag undrar om det är sekretessat. Att det inte finns med något från närstående annat än K. Säger mig att det inte kommit fram något som motsäger det som L påstår. Det är upp till åklagaren att bevisa att hon ljuger om det annars stämmer det.
Tar de inte med bevis/vittnesmål som skulle ge försvårande omständigheter. Så är det mer liknande en rättsskandal tycker jag. Chansa på att det räcker om det faktiskt finns mer försvårande omständigheter är ju att spela väldigt högt.
Börjar tro mer och mer som L och E berättade för K. Att flera var på och tjatade om deras förhållande. Och ställde till jävelskap för dem. Så att de fördärvade deras relation tillslut. Både E och L mådde sämre och sämre pågrund av påtryckningar utifrån. Det verkar vara något som E har ljugit om för L eller något som har kommit fram sista veckan eller 2 veckor innan. Varför tycker hon att han har fördärvat allt. Till mäklaren har han sagt att han skulle flytta till Spanien eller iallafall köpa hus där. Enligt L så har hon sökt lägenhet helgen innan. Och det är därför det blir bråk som hennes 2 äldsta barn bevittnar enligt L och K. L lägger till att E inte håller koll på barnen när de är i poolen och när hon gör det istället. Så klagar han på att hon inte gör middagen. Det verkar vara psykiskt nedtryckande från E sida. Vid ytterligare ett gräl som E vänder på L på mord kvällen. När hon vill träffa sina vänner dagen efter. Så börjar han bråka igen för att vända på det. Är det där på fyllan som proppen går för L. Psykisk misshandel är inte och leka med. Och speciellt inte när L trappat ur sin medicin för hans skull. För att vara honom till lags. Det står i hennes journal att hon gjorde detsamma för M. Han påstår ju i ett möte med psykvården att hon har fel diagnos tom. Hon nämner också att hon förut haft vänner som inte tror på att ta medicin i form av psykofarmaka. Och hon har trappat ur det då med. Det är enligt K efter hon fött barnen och under graviditeten som hon inte gått på medicin. Som hon blivit som värst tack vare det. Allt blir mycket extremare och det väldigt fort. När hon får medicin insatt igen när hon ligger inne och börjar må bättre. Men ändå finns det inga spår i henne vid kontrollen efter mordet. Vem är det som påverkar henne att inte fortsätta att ta dem hon själv eller E. Hon förklarar hur hon blir om hon blir väckt när hon tagit sömntabletter. Det är absolut inget ovanligt att blir du det så kan du bli arg irriterad och även aggressiv. Vilket inte E verkade gilla när han själv inte kunde sova så skulle inte hon heller sova. Berättigar detta att skjuta någon? Nej det gör det inte. Men om det är som L säger att det finns mycket om allt detta i sms så är det märkligt att det inte tagits upp. Oavsett om det stämmer eller ej. Bevisas motsatsen till allt detta och att L är den enda som varit drivande och psykiskt misshandlat E under hela tiden. Ja då kan hon dömas till livstid. Men skulle det stämma så kan HR även se det som en förmildrande omständigheter. Hon kanske kan då dömas till lägre än 16år. Det är ju det de handlar om att vilken längd på straffet hon ska dömas till. Hade inte filmen funnits så hade hon kanske kommit undan med vållande till annans död. Men hon gjorde inget aktivt för att dölja att hon sköt honom. Det är en försvårande omständighet bla att göra det.

Instämmer med dig fullständigt!

Det är så ofantligt mkt som inte kommer fram. Och Lydia är inte den som väljer att snacka om man säger så även om det hade hjälpt mkt.

Det har varit en yttre press på Lydia och Emil och du tar upp allt i ditt inlägg. Emil har å sin sida valt att säga lite olika saker till olika människor, vad det beror på, tja? Osäkerhet? Konflikträdd kanske, som vissa säger att han var men kanske samtidigt kontrollerande? Har för många omkring sig som han vill vara till lags?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in