2021-12-07, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ca 3 veckor efter, när jag kom hem till Sverige igen. Han svarade inte på mobilen, så när jag försökte hitta ett annat nummer till honom, så fick jag reda på det, samt från en vän till mig.

Det jag förstår av det du berättar, så hade du och E en vanlig kk relation.
Ni sågs för lite mys ibland.
Men i din fantasi, så kanske du trodde att er relation var djupare.
Ibland säger folk saker som den tror att andra vill höra, bara för att inte göra den andra sur o ledsen.
Var det vid ett spontanbesök du träffade "kusin" L?
2021-12-07, 12:15
Medlem
Citat:
Inte alls rörigt, så till vida att man inte fantiserar ihop en massa annat som inte är sant.
Det är ingen annan än du som påstår en massa saker som du inte har nåt belägg för. Du har grovt smutskastat hans förra firma Dessutom drar du in och påstår känsliga saker om människor som inte har med saken/mordet och göra!
Varför tror du Lydia sköt Emil? Tror du att det beror på allt du påstår?
2021-12-07, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Det jag förstår av det du berättar, så hade du och E en vanlig kk relation.
Ni sågs för lite mys ibland.
Men i din fantasi, så kanske du trodde att er relation var djupare.
Ibland säger folk saker som den tror att andra vill höra, bara för att inte göra den andra sur o ledsen.
Var det vid ett spontanbesök du träffade "kusin" L?

Lite mer än en vanlig kk relation hade vi ja. Och ja, han har ju uppenbarligen inte varit helt ärlig mot mig, det har jag förstått.
Jag har dock inte fantiserat som du tycks tro.
Nej, inget spontant besök, jag ringde alltid innan då jag inte bor granne precis.
2021-12-07, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Det är ingen annan än du som påstår en massa saker som du inte har nåt belägg för. Du har grovt smutskastat hans förra firma Dessutom drar du in och påstår känsliga saker om människor som inte har med saken/mordet och göra!
Varför tror du Lydia sköt Emil? Tror du att det beror på allt du påstår?

Ja, att du inte vill att någon annan information än din ska komma fram i denna tråd har man ju förstått.
Jag berättar enbart sådant jag vet. Och återigen, jag berättar bara sånt jag vet, och det var Emil som ville hämnas på B, och valde då att föra fram info till annan part. Jag tänker inte säga mer om det. För det spelar ingen roĺl om jag skulle berätta till vem m.m, för ni har valt att inte tro på det jag säger, vilket jag inte bryr mig om.
Så var vänlig Vemdalen, gå och lägg dig, och skriv inte mer till mig och sluta snacka skit om mig också!
2021-12-07, 16:27
Avslutad
Citat:
Ja, att du inte vill att någon annan information än din ska komma fram i denna tråd har man ju förstått.
Jag berättar enbart sådant jag vet. Och återigen, jag berättar bara sånt jag vet, och det var Emil som ville hämnas på B, och valde då att föra fram info till annan part. Jag tänker inte säga mer om det. För det spelar ingen roĺl om jag skulle berätta till vem m.m, för ni har valt att inte tro på det jag säger, vilket jag inte bryr mig om.
Så var vänlig Vemdalen, gå och lägg dig, och skriv inte mer till mig och sluta snacka skit om mig också!
Vad är ditt syfte med att sprida vad du vet om en död människas sk olagliga affärer? Det är ännu konstigare att du talar om den som mördade honom i positiva ordalag. Det rimmar ganska illa.
Den person du beskriver, stämmer inte heller med vad de som levt med honom berättat, du beskriver en person slm inte är Emil. Allt sammantaget så har du träffat en man, som ghostat dig, för det är inte någonting som stämmer med Emil.
Du borde skämmas för att du försöker dra skam över ett brottsoffer.
2021-12-07, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaSvarta
Snacket går:

Den misstänkta gärningspersonen va ihop med nån högre uppsatt på Bellmans innan hon och offret blev ett par. Detta resulterade i att offret fick sluta på Bellmans och började då på Märsta Förenade. Där har han jobbat sedan någon/några månad/er tillbaka.

Offret äger minst två fastigheter i Bålsta. Brottsplatsen och en fastighet till.
Visste att jag hade sett info om detta tidigare i tråden. L var alltså tillsammans med P men blev av någon anledning ihop med E istället.
Någon skrev också att L och E ville hämnas på P. Måste säga att allt låter otroligt rörigt.
Inte konstigt att L varken hann med skola eller barn om hon bytte män som andra byter underkläder.
Vet inte hur mycket detta fördjupar vår förståelse för mordet annat än att L verkar ha varit både irrationell och impulsiv lång innan mordet.
2021-12-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ja det finns inget att utveckla. Jag försökte nå honom, men han svarade inte. Och jag visste att han hade fler mobiltelefoner.

Men din story stämmer lite dåligt med vad Emil berättade. Enligt honom så låg du med Per efter att Emil slutade på B, att du var hos honom från lör-sön. Emil ringde mig på måndagen liksom. Och då är vi i mars-april.
Han berättade då att du hade legat med Per, hans förra chef. En som hans "kusin Lydia" hade träffat under hösten dessutom.

Nej jag kände inget i luften när jag träffade Lydia förstå gången. Varför skulle jag göra det?

Hur skulle jag kunna veta att "han köpt bil och mc" till Lydia, när han själv stod som ägare till dessa?
Jag var heller inte borta från honom i 7 veckor. Har redan sagt att jag var utomlands på jobb i en månad. Ja jag trodde alla förstod då att jag åkte ungefär en vecka innan detta hände. 7 veckor, kan du räkna över huvud taget.
Angående Emils läckande av företagshemligheter, så känner säkert jurister på B till detta.
Jag tror att mer sanning kommer att komma ut, kanske även från Emils fd arbetskollegor på B när det gäller de andra "aktiviteter", och kanske även hur han jobbade innan han fick lämna.

Fler mobiltelefoner? Hur många då? Googlade du honom? Hittade du några fler?

Hm, låter ännu en gång som att du fått andra hands info.
För att rätta dig ännu en gång så var detta söndag den 17 januari. Inte en lördag till söndag
Alltså den 18 januari fick Emil reda på detta.
Och nej, Emil jobbade fortfarande där då.

Det är mer invecklat än det du skriver och detta har inte med saken att göra egentligen.
Men vill ännu en gång påvisa att du inte kommer med sanningen.
2021-12-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ja det finns inget att utveckla. Jag försökte nå honom, men han svarade inte. Och jag visste att han hade fler mobiltelefoner.

Men din story stämmer lite dåligt med vad Emil berättade. Enligt honom så låg du med Per efter att Emil slutade på B, att du var hos honom från lör-sön. Emil ringde mig på måndagen liksom. Och då är vi i mars-april.
Han berättade då att du hade legat med Per, hans förra chef. En som hans "kusin Lydia" hade träffat under hösten dessutom.

Nej jag kände inget i luften när jag träffade Lydia förstå gången. Varför skulle jag göra det?

Hur skulle jag kunna veta att "han köpt bil och mc" till Lydia, när han själv stod som ägare till dessa?
Jag var heller inte borta från honom i 7 veckor. Har redan sagt att jag var utomlands på jobb i en månad. Ja jag trodde alla förstod då att jag åkte ungefär en vecka innan detta hände. 7 veckor, kan du räkna över huvud taget.
Angående Emils läckande av företagshemligheter, så känner säkert jurister på B till detta.
Jag tror att mer sanning kommer att komma ut, kanske även från Emils fd arbetskollegor på B när det gäller de andra "aktiviteter", och kanske även hur han jobbade innan han fick lämna.

Och vad menar du med innan Emil fick lämna?
2021-12-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yngrebarnsmamma
Fler mobiltelefoner? Hur många då? Googlade du honom? Hittade du några fler?

Hm, låter ännu en gång som att du fått andra hands info.
För att rätta dig ännu en gång så var detta söndag den 17 januari. Inte en lördag till söndag
Alltså den 18 januari fick Emil reda på detta.
Och nej, Emil jobbade fortfarande där då.

Det är mer invecklat än det du skriver och detta har inte med saken att göra egentligen.
Men vill ännu en gång påvisa att du inte kommer med sanningen.

Klart att det är andra hans info, jag fick den ju från Emil!
2021-12-07, 20:43
Avslutad
Citat:
Snälla, det heter första hands och andra hands information
Första= man får höra direkt från källan
Andra= man får höra skvaller, kompis kompis mm
Du gör dig själv till åtlöje genom att vanära hans minne.
2021-12-07, 21:16
Medlem
Citat:

Hade fler frågor i min kommentar men dom hade du inga svar på eller?
2021-12-07, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yngrebarnsmamma
Hade fler frågor i min kommentar men dom hade du inga svar på eller?

Inga jag direkt kan svara på ju. Hur ska jag kunna veta hur många telefoner han hade? Tydligen fler än 2 ju.
Ja, jag googlade på hans namn och fick då upp vad som hänt, samt fick det bekräftat av en vän.
Nä, jag är säker på att du ljuger om datumen. Kanske för att rädda ditt eget skinn, vad vet jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in